Har nettop montert shimano zee bakgir på min tidelte kasset (11-36)
Men klarer ikke å komme opp på de to største tannhjulene, eller dvs. klarer det nest største men da går ikke driverket undt omtrent. Det ser ut som om kjedet skraper i girarmen(den lille tingen som hindrer kjedet å hoppe ut av selve girarmen blir vel mer presist) ved nederste trinsehjul. Er kjedet for kort? Har nemlig kuttet det litt, men skule nesten tro at det går bra da jeg før hadde todelt foran med 36t som største og nå har jeg bare et drev(32t). I tilleg hadde jeg medium lang girarm og med kort arm nå burde jo alt være fryd og gammen.
Problem to:
Bytta bremseskive bak. Nå har sykkelen stått opp ned i noen uker, med bremsehendelen hengende løs.
Kjente at det ikke var noe særlig trykk i hendelen, altså at man kan dra den helt inn til styret, men tenkte at det kom seg når jeg fikk sykla litt da jeg har opplevd at bremsen har vært kjip om jeg ikke har syklet på en stund. Men den ble altså ikke bra. Fjøråtur uten bakbrems er en interesant opplevelse...
Men som sagt har jeg bytta skive bak og lurer på om dette kan være grunnen... Fra Avid til icetech.