Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stisykkelmundur for DH i Hafjell

Stisykkelmundur for DH i Hafjell #1803682 10/06/2014 09:15
K
krimart Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Har nettopp kjøpt en grov stisykkel, og tenkte at den må være grei å bruke også i Hafjell, selv om stisykling blir 80% av bruken. Problemet er at bike-park'en leier normalt ikke ut sikkerhetsutstyr alene - kun sammen med sykkel. Sikkert dumt å gå på akkord med sikkerheten, men spørsmålet er i hvilken grad forumet synes det er OK med stisykkel-mundur: Jeg har Sweet Fixer halv-hjelm (med digert nebb), og Leatt 3DF (soft) kne- og albuebeskyttere. Kan også ta på meg POC VPD vest m ryggplate jeg bruker i alpinbakken.

Jeg har ikke spesielt aggressiv kjørestil, men noe av poenget med å ta med sykkelen til Hafjell er å bli mer kjent med den for nedover-bakkene på sti.

Redigert av krimart; 10/06/2014 09:30.
Re: Stisykkelmundur for DH i Hafjell [Re: krimart] #1803713 10/06/2014 10:07
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Kjører du etter evne og forhold, er det ikke noe i veien for dette. Jeg kommer selv til å kjøre med full utforutstyr selv når jeg skal dit til helgen, fordi jeg har det. Helgen som var, var jeg noen turer i Sälen Bike Park, og den løypa som var åpen der var jeg ikke underbeskyttet (den var type lett, med ikke for bratte, ikke for hissige elementer). Skal du i Parkløypa og ikke hopper for høyt i Mo'Town, er du safe. I Old School og New School kan du også kose deg så lenge du kjører safe.

Men ta på vesten, du. Det er greiest.

Skal du øve på rask nedoversti, ville jeg følt på Gressløypa også, selv om du vil få juling der med stisykkel (veldig mye stein og røtter og humper og sånn). Jeg gleder meg i hvert fall til å leke der til helgen.

Anbefaler dog å kjøre med ekstra kraftige dekk og pedaler. Har du justerbar geometri, ville jeg satt den rett i slakkeste. Det er tross alt ganske bratt i Hafjell.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Stisykkelmundur for DH i Hafjell [Re: baronKanon] #1803745 10/06/2014 10:37
K
krimart Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Liker Gressløypa, ja.

Re: Stisykkelmundur for DH i Hafjell [Re: krimart] #1803923 10/06/2014 16:38
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Hvis det blir en vane, er det greit å ha egen hjelm også. Hvis du kommer til å delta i enduroritt i fremtiden, vil det også være greit å ha en lett helhjelm. Koster ikke supermye for en Uvex HLMT9 på Bikeshop (men den passer nok ikke alle hoder)

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Stisykkelmundur for DH i Hafjell [Re: krimart] #1804856 12/06/2014 09:52
S
snorre Offline
Entusiast
Entusiast
S
Vi leier ut utstyr hvis vi har tilgjengelig. De som leier sykler har første prioritet. Varierer veldig hva som går ut av størrelser. På dager med mye trøkk holder vi litt igjen til vi ser hva som blir til overs.

Mvh
Snorre

Redigert av snorre; 12/06/2014 09:52.

Lidenskaplig... Men ikke fanatisk

NOTS medlem

Hafjell

Moderator  support