Da har det blitt en del kilometer på korte turer til og fra jobb, samt noen lengre turer opp mot 100km.
Noen justeringer har det blitt underveis: Jeg har byttet stem til et 100mm i stedet for 110 og sitter nå veldig godt. Setet er kommet litt opp og frem. (Sliter litt med at setet sklir bakover i vuggen over litt tid, har nå lagt litt karbon/monteringspasta på railsene for å se om det hjelper.)
Ellers har sykkelen fungert veldig bra til alt jeg har "utfordret" den med, og jeg har i utgangspunktet ikke støtt på noen problemer. Dagen etter jeg bemerket problemstillingen med BB30 og knirk i en annen tråd kom knirketrollet på besøk til meg også og jeg har irritert meg over det og prøvd å finne løsninger ila uka. I dag har jeg remontert kranklager med Loctite, men knirket allikevel.
Fant ut at jeg ikke hadde sjekket pedalene siden de ikke har laget en lyd når de var på en annen sykkel, men åpnet de allikevel og jaggu var det kommet fuktighet i venstre pedal og rust. Fikk renset skikkelig opp inni, nytt fett og skrudd sammen og knirket var borte. Det er nok på tide med noen nye etterhvert uansett da disse er noen eldre 7800 pedaler.
Jeg har ikke tatt noen flere bilder hverken med eller uten meg på sykkelen, men jeg skal nok få tatt det etterhvert. Så langt kan jeg hvertfall anbefale kjøpet for de som ønsker å montere selv og har delene, men man kommer nok billigere ut med kjøp i butikk om man skal ha komplett sykkel. Det har vært veldig lærerikt og føler nå at jeg har god kontroll på hele prosessen med montering og demontering av alt på en racer.