Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dekkvalg Raumerrittet 2014

Dekkvalg Raumerrittet 2014 #1801532 05/06/2014 14:41
T
tuv Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Hei!
Ønsker å høre om noen har innspill på valg av dekk til Raumerrittet 2014.
Sykler med en Diamant T1-29" med Geax barro race som er gått ca 120 mil, altså noe slitt. Testet Raumerrittet på tirsdag (før regnet kom). Da fungerte dekkene helt tilfredsstillende (mosjonistkrav).
Vil dekkene være tilfredsstillende i Raumerrittets mest krevende terrengpartier til lørdag, etter regnet som har kommet og som fortsatt kommer, for en som har mosjonistkrav (litt under 4 timer), eller bør jeg investere i nye dekk, og i så fall hvilke dekk anbefales (bør også kunne brukes i Grenserittet og Birken)?

mvh
Per Olav

Per Olav
Re: Dekkvalg Raumerrittet 2014 [Re: tuv] #1802137 06/06/2014 12:45
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Sitat: tuv
Hei!
Ønsker å høre om noen har innspill på valg av dekk til Raumerrittet 2014.
Sykler med en Diamant T1-29" med Geax barro race som er gått ca 120 mil, altså noe slitt. Testet Raumerrittet på tirsdag (før regnet kom). Da fungerte dekkene helt tilfredsstillende (mosjonistkrav).
Vil dekkene være tilfredsstillende i Raumerrittets mest krevende terrengpartier til lørdag, etter regnet som har kommet og som fortsatt kommer, for en som har mosjonistkrav (litt under 4 timer), eller bør jeg investere i nye dekk, og i så fall hvilke dekk anbefales (bør også kunne brukes i Grenserittet og Birken)?

mvh
Per Olav

Det avhenger vel av ditt tekniske nivå og hvor stor grad av risiko du liker. Barro-dekka er ganske pinglete etter min mening og er det vått i terrenpartiene, så ville jeg gått for noe mer solid. Har sett de dekka revne et par ganger.

iq
Re: Dekkvalg Raumerrittet 2014 [Re: tuv] #1802143 06/06/2014 12:54
sveinaa Offline
More than words
More than words
Jeg har kjøpt meg noen gull gode Fast Track 2,2 29" som egentlig funker "mosjonist" bra på alle underlag (Har ikke testet gjørme.). Ruller bra på grus og har godt grep i terrenget. Valgte Control varianten da jeg ikke er hysterisk opptatt av vekt og hater å punktere.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Moderator  support