Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hard frontskifter på DA7900

Hard frontskifter på DA7900 #1801295 05/06/2014 09:45
S
SlowStep Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Hei!

Har nettopp innstallert nye strømper og wire på min kones AIR RO30CRBN (Gmax). Girene er DA 7900, og wiresettet som er brukt er Jagwire Pro. Bak girer den perfekt igjen etter byttet, men foran er det blitt veldig hardt å gire opp til storeklingen, samtidig som det blir et veldig markant "smell" når jeg girer ned igjen. Har justert frontskifteren iht alle instrukser og youtubevideoer jeg kan finne, og kan ikke se at problemet skal ligge der. Wirestrammingen virker på meg som den er slakk på nederste klinge, samtidig som den blir (for) stram når jeg girer opp. Strammer jeg wiren mer blir problemet større, men det løser ikke problemet å slakke den mer enn den er nå, da vil den ikke skifte opp. Har ikke vært borti dette problemet før. Har akkurat utført samme skiftet på min egen kinaramme med identisk utstyr, og der girer det fint. Det skal sies at jeg har valgt den bakre ruten til wiretrekket i hendelen, mens sykkelen hennes fra butikken var rutet med wire i framre "spalter".

Er det noen som har opplevd tilsvarende problem og kan gi meg fasiten med en gang, eller er det bare å kjøpe en ny wire og trekke det hele på nytt?

Takk for hjelpen.

"If it's stupid and it works it ain't stupid"
Re: Hard frontskifter på DA7900 [Re: SlowStep] #1801482 05/06/2014 13:37
vim Offline
Avhengig
Avhengig
Kan høres ut som du har en litt krass bøy på Wiren et sted?
Ellers må jeg si at Jagwire er glatte og fine, men steike som de fliser seg opp. Har akkurat montert av en 7900 gruppe på min egen ramme og der hadde jeg også brukt Jagwire (de teflonbelagte, sorte greiene). Heretter bare Shimano 9000 wire på meg.

Ikke så rask, men veldig lite utholden.
Re: Hard frontskifter på DA7900 [Re: vim] #1801605 05/06/2014 16:42
S
SlowStep Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Tja, har jo prøvd å unngå det så godt jeg kan. Mulig at det vil bli hakket mindre bøy ved å velge framre spalte i veksleren og rute wiren på fremsiden av styret hele veien. Det var det som var eneste forslaget mitt så langt til endringer som kanskje kunne hjelpe.

"If it's stupid and it works it ain't stupid"

Moderator  support, Valentino