Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn

Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn #1801046 04/06/2014 22:34
Stig Wigum Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Fruen tar litt ekstravakter på XXL.
Fra tid til annen har de tester som du skal ta på nettet, for å sikre seg at ansatta kan produkter og priser m.m. Det siste er at de skal være gjennom en test og ha 100% riktig innen 17 juni. Dette skal alle ansatt gjøre hjemme, ikke i arbeidstiden.
Hørt noe sånt piss? Man skal jo ha lønn for kurs og opplæring, spør du meg går dette på dønn det samme.
Fant det ikke i arbeidsmiljøloven, men det er vel noen her som svare på om dette er lov eller ikke? Joda testen tar ikke mange min. men, hvis noen skal ta den om igjen og omigjen blir det fort litt tid.
Personlig hadde jeg gjort det i arb. tiden, og bedt de brenne hvis de ba meg gjøre det hjemme.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801049 04/06/2014 22:44
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Bestemmelser for lønn ved kurs ut over arbeidstids slutt står i tariffavtalen for min fagforening (ikke XXL). Der jeg jobber har jeg krav på overtidslønn. Det står også hvilke grunner som er gyldige for å nekte overtidsarbeid.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801050 04/06/2014 22:51
Rene Offline
Besatt
Besatt
Dette er useriøst og noe ledelsen prøver seg på, men som mange unge ansatte på slike steder bare finner seg i fordi de liker jobben sin og ikke vil være vanskelige. Tar ikke mange minuttene, som du sier, og de føler at de mestrer jobben sin bedre om de gjør det/får en følelse av at de ikke leverer godt nok om de ikke gjør det.

Helt enig med dere begge to, men spørsmålet er om det er verdt å ta opp kampen om det kun gjelder ekstravakter og ikke en arbeidsplass hun ser for seg å bli i over lengre tid. Hun vil nok alltids vinne akkurat denne kampen, men hun vinner nok ikke krigen. Blir som en syklist mot en bil som har vikeplikt, føler jeg.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801051 04/06/2014 22:55
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Er jo bare å si at du ikke har internett og eller datamaskin.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801063 05/06/2014 04:31
VemundSimensen Offline
Entusiast
Entusiast
Xxl holder prisene nede!

Klatre, klatre, klatre.... weeeee!
Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801064 05/06/2014 04:38
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Spørs kanskje litt på hvilket nivå testen ligger på. Er det basiskunnskap man må anta at en trenger for å jobbe i butikken, så forsøker jo faktisk arbeidsgiver bare å hjelpe den deltidsansatte til å gjøre seg relevant for arbeidsplassen. Alternativet er jo å ansette noen andre som faktisk kan sakene sine. Regner med at xxl ikke har altfor store problemer med å finne folk.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: mtbmaniac] #1801071 05/06/2014 05:37
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: mtbmaniac
Spørs kanskje litt på hvilket nivå testen ligger på. Er det basiskunnskap man må anta at en trenger for å jobbe i butikken, så forsøker jo faktisk arbeidsgiver bare å hjelpe den deltidsansatte til å gjøre seg relevant for arbeidsplassen. Alternativet er jo å ansette noen andre som faktisk kan sakene sine. Regner med at xxl ikke har altfor store problemer med å finne folk.

Opplæring skal vel gis/utføres i arbeidstiden -normalt sett.
Aldri sett noen annonsere med opplæring vil bli gitt -som hjemmelekse.

Dog hadde jeg ikke gjort noe nummer ut av dette selv, viser man interesse og gode egenskaper får man som regel igjen for det ved senere anledninger.

Litt på kanten av XXL det der.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: mtbmaniac] #1801153 05/06/2014 07:30
Furu Offline
/Stig
/Stig
Sitat: mtbmaniac
Regner med at xxl ikke har altfor store problemer med å finne folk.
Tror nok ikke det jeg heller, men hvis de ikke opptrer fair så kan de jo få et problem på sikt. XXL bør nok tenke litt på det.

Stig

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801180 05/06/2014 07:55
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
På min arbeidsplass har de ansatte nå funnet ut at de ønsker seg sommerfest... Som arbeidsgiver skal betale for på fritiden?? Hørt noe sånn piss??
De fortjener det visstnok, og så er det sosialt og så kommer de til å jobbe så jævlig mye mer effektivt i fremtiden bare ved å tenke på gleden denne festen gav de...
Noen som kan svare på om det står noe om dette i AML?
Greit at festen kun tar en liten kveld, men hva med de som krever fest på fest?
Ikke nok med det, det forventes at billetter til tippeligaen, GET-ligaen og andre kulturarrangement lissom skal inngå i lønna også...

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801201 05/06/2014 08:17
Espen E Offline
Ivrig
Ivrig
Føler dette er noe som kan og bør settes på "gi og ta kontoen". I min jobb hender det nå og da at jeg stikker hodet inn til sjefen og sier: "Stikker litt tidligere i dag jeg må...etellerannetveldigviktig...." Som regel får jeg ok til svar. Slike uformelle ting skjer vel på de fleste arbeidplasser tenker jeg. Sett i lys av det er det helt ok yte en tjeneste motsatt vei. Om tjenesten i tillegg dreier seg om kompetanseheving, så hvorfor ikke?

- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg....
2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International
http://instagram.com/esp1e/
Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801229 05/06/2014 08:49
Stig Wigum Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Dere har gode poenger, Lurifax , Espen E, Jeg er helt enig i at man kan tilnærme seg det sporty og greit og da få det lettere selv, det gjelder jo mange sammenhenger.. Men det er ikke mitt poeng. Det er prinsippet. Det er ikke lederene på varehusene som bestemmer dette, men lederne eller eierne av kjeden. Er noe jævlig frekt over det å det å prøve å kreve fritidsinnsats av ansatte og kamuflere det som "obligatorisk". Om det tar ett minutt eller ett kvarter så spiller det ingen rolle, mange syns sikkert det er kjekt å ta den testen også, ikke vet jeg, men det er heller ikke relevant. Jeg mener det er noe prinsipielt arrogant over det hele

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801232 05/06/2014 08:51
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
Om jeg forsto rett, er det ikke snakk om at man skal lære seg produktene eller prisene etter jobb, kun ta en kort test. får man det ikke til, må man vel være litt mer våken på jobb neste gang.. og så prøve igjen. Det ekstra administrative arbeidet som skal til for å gi den enkelte 5 min. overtid vil nok være stor, og ses på som del av "godvilje kontoen".

Dog, om XXL er slike som trekker 5 minutter fra tiden du er på jobb om du kommer litt sent, tar for mange kaffe pauser, tar en privat telefon i arbeidstiden e.l. og trekker deg i lønn, er det en annen ting. Ellers faller dette raskt inn i destruktivt prinsipprytteri for min del.

Jeg er glad de deltidsansatte jeg hyrer ikke henger seg opp i slike små ting!

Redigert av MuddyBear; 05/06/2014 08:55.
Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: WizVaz] #1801234 05/06/2014 08:53
mogens Offline
Besatt
Besatt
Sitat: WizVaz
På min arbeidsplass har de ansatte nå funnet ut at de ønsker seg sommerfest... Som arbeidsgiver skal betale for på fritiden?? Hørt noe sånn piss??
De fortjener det visstnok, og så er det sosialt og så kommer de til å jobbe så jævlig mye mer effektivt i fremtiden bare ved å tenke på gleden denne festen gav de...
Ikke nok med det, det forventes at billetter til tippeligaen, GET-ligaen og andre kulturarrangement lissom skal inngå i lønna også...

Det er jo vanlig i private bedrifter å sette av et budsjett til sosiale arrangementer som julebord, sommerfest, osv. Det varierer sikkert i ulike bransjer hva slags kultur en har for slikt, og etter hvor gode marginer bedriften har. En sommerfest trenger ikke koste allverden, og går ikke på bekostning av arbeidstiden. Vi har mange sosiale arrangementer gjennom året som arbeidsgiver betaler for.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Rene] #1801244 05/06/2014 09:01
Stig Wigum Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: Rene
Dette er useriøst og noe ledelsen prøver seg på, men som mange unge ansatte på slike steder bare finner seg i fordi de liker jobben sin og ikke vil være vanskelige. Tar ikke mange minuttene, som du sier, og de føler at de mestrer jobben sin bedre om de gjør det/får en følelse av at de ikke leverer godt nok om de ikke gjør det.

Helt enig med dere begge to, men spørsmålet er om det er verdt å ta opp kampen om det kun gjelder ekstravakter og ikke en arbeidsplass hun ser for seg å bli i over lengre tid. Hun vil nok alltids vinne akkurat denne kampen, men hun vinner nok ikke krigen. Blir som en syklist mot en bil som har vikeplikt, føler jeg.

Der har du ca sammendraget , Rene. Mange unge som enten ikke kjenner lovverket, eller kjenner det men gir faen fordi det ikke er så big deal. Og ja, jeg oppfordret hun til å protestere på det, men hun gidd jo ikke det heller nettop fordi det er snakk om ekstravakter i ny og ne - hun gidder ikke være den vanskelige osv osv. Dessuten er vi jo ferdigutdannet begge to nå og igang med andre ting så det er nå greit. Uansett provoserer det meg, og det er ikke det eneste. Kjeden vokser og blir større, og stiller stadig mer krav til ansatte fordi de vil effektivisere og bli enda større og feitere - mye vil ha mer ja

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801246 05/06/2014 09:04
Larsemannen Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg jobber i et stort, statlig foretak. Der dekkes max 7,5t per dag om vi er på kurs + evt. reisetid. Dvs om at vi en av kursdagene sitter 10t før felles middag på kvelden (og altså bruker hele døgnet) får vi kun 7,5t.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: mogens] #1801252 05/06/2014 09:07
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: mogens
Sitat: WizVaz

Det er jo vanlig i private bedrifter å sette av et budsjett til sosiale arrangementer som julebord, sommerfest, osv. Det varierer sikkert i ulike bransjer hva slags kultur en har for slikt, og etter hvor gode marginer bedriften har. En sommerfest trenger ikke koste allverden, og går ikke på bekostning av arbeidstiden. Vi har mange sosiale arrangementer gjennom året som arbeidsgiver betaler for.

Vanlig i noen bedrifter, helt uvanlig i andre. Sommerfest er i alle tilfelle noe en arbeidsgiver GIR, og skal således være noe en ansatt er takknemlig for. Kreve en fest er helt klart drøyt av de ansatte. Det er absolutt ikke de ansatte selv som gir honnør for god innsats, det er ledelsen.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: MuddyBear] #1801256 05/06/2014 09:12
Stig Wigum Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: MuddyBear
Om jeg forsto rett, er det ikke snakk om at man skal lære seg produktene eller prisene etter jobb, kun ta en kort test. får man det ikke til, må man vel være litt mer våken på jobb neste gang.. og så prøve igjen. Det ekstra administrative arbeidet som skal til for å gi den enkelte 5 min. overtid vil nok være stor, og ses på som del av "godvilje kontoen".

Dog, om XXL er slike som trekker 5 minutter fra tiden du er på jobb om du kommer litt sent, tar for mange kaffe pauser, tar en privat telefon i arbeidstiden e.l. og trekker deg i lønn, er det en annen ting. Ellers faller dette raskt inn i destruktivt prinsipprytteri for min del.

Jeg er glad de deltidsansatte jeg hyrer ikke henger seg opp i slike små ting!

Kan fortelle deg at det er ikke mye goodwill i den kjeden. Toleransen for forsentkomming og kaffepauser er svært lav, folk får betalt fra når de stempler inn, ikke når de er satt opp. Helt greit spør du meg. Men vi snakker altså om en arbeidsplass som ikke på noen måte er noe rund i kantene mot sine ansatte, da får jeg det ikke til å stemme at de ansatte skal føye seg etter firmaets "nye regler" de blir jo behandlet så bra - nei de gjør ikke det. Du vil ikke ansette folk som er henger seg opp i små ting sier du, og det kan du jo få lov til å synes. Men er det egentlig små ting dette? Du kan jo se på det på en annen måte; kanskje det er nettop en ressurs å ha ansatte med bein i nesen og som tør å stå opp for seg selv og kolleger - og at det kanskje ikke er så heldig at de ansatte er en gjeng med sauer som blindt gjør det de blir bedt om. Jeg setter det på spissen nå, jeg er klar over det - men du forstår nok.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801264 05/06/2014 09:19
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Jeg syns nordmenn er veldig kravstore. Ble jo påpekt at dette var en liten test. Så roper man "overtid" veldig fort.

Ikke så rart polakker foretrekkes. Realiteten er at om man skal stå på disse krava, så vil EU gruse over nordmenns jobbmuligheter. Er faktisk meninga at vi etterhvert skal ha lik lønn over hele EU og at også nordmenn skal jobbe i Polen. Tror ikke vi har mentaliteten som vil gi oss noen jobb der.

På den andre siden, så er det jo ikke arbeidstaker alene som har kommet frem til disse arbeidsmiljølover. Men... Det blir tøft.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801268 05/06/2014 09:25
Stig Wigum Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Det er ikke det som er poenget Abit, handler ikke om overtid.
Poenget er at jeg syns ikke det er riktig at et firma skal begynne å lage egne "obligatoriske regler" bare fordi de begynner å bli stor å få makt. Det er måten dette legges frem som et krav jeg reagerer på.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801275 05/06/2014 09:29
HNK Offline
Besatt
Besatt
Hender ofte at man sitter hjemme etter arbeidstid og f.eks leser seg opp på noe jobbrelatert.

Men utgangspunktet her, er jo at det man leser seg opp på danner grunnlaget for en obligatorisk test man skal score 100% på for å være aktuell for videre arbeid.

Slik sett er dette opplæring, noe arbeidsgiver skal lønne.

Hadde XXL sagt: "her har dere katalogen vår for 2014, med produktbeskrivelser og diverse. Fint om dere leser dere opp på produktene dere skal selge" - hadde situasjonen vært annerledes, fordi det ikke er noe direkte krav for arbeidsforholdet at katalogen leses.

Men som det sies over: dette er noe arbeidsgiver spekulerer i, i forhold til "uvitende" ansatte som uansett ikke tør å kreve noe.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801291 05/06/2014 09:43
Stig Wigum Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
HNK: Nettop. Hadde det vært lagt frem som en oppfordring og ikke et krav så hadde det vært noe helt annet. Kanskje færre hadde gjort "leksen" da, men man kunne jo også evt. laget en internkonkurranse på varehuset, de første som klarer testen får en liten preime f.eks. La det hele bli lystbetont - så slipper man at sånne som jeg blir vanskelig. Vet ikke om noen av dere siktet til meg når dere nevnte kravstorhet men jeg kan fortelle dere at det er stor forskjell på å være kravstor og det å ikke finne seg i å bli pilt på nesen.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801292 05/06/2014 09:44
MuddyBear Offline
Måsabjønn
Måsabjønn
Foretrekker ansatte som gir tilbakemelding på ting som kan utbedres, og har det som et eksplisitt vurderingskriteriet. Men sammen med det, så er det evnen til å skille det vesentlige fra det uvesentlige. Det konstruktive fra det irrelevante; og det verdifulle fra det som er småting.

Om noen skulle henge seg opp i det å ta en kort test på nettet for å vise at man har fulgt med på jobb, ville det vist en manglende evne til å se helhetlig på jobben.

Om jeg forstår deg rett er dere begge på vei ut i arbeidslivet: Det kan hende at det vil gagne deg å følge hennes eksempel på å ikke henge seg opp i små saker som kan hausses opp til prinsippsaker av en entusiast. Det er ikke så mange private selskaper som ser på ansatte som en resurs som skal utnyttes, det å ha en innstilling til arbeidsgiver som reflekterer et samarbeid vil nok stå deg vel. Men det er kun min min erfaring. Mulig andre her på forumet har tjent godt på å kjøre stor sak på småting hos arbeidsgiver. (og her skiller jeg på å ha vunnet frem, og det å ha fått igjen for strevet på andre måter senere)

Redigert av MuddyBear; 05/06/2014 09:46.
Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801303 05/06/2014 09:54
Stig Wigum Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hele poenget MuddyBear, er at dersom det blir lagt frem som en oppfordring og ikke et krav så er det nettop småting. Da snakker vi om indre motivert adferd istedetfor kontroll og makt.
Det er alstå måten, metoden, tilnærmingen som er problemet her.

Hvis naboen din hadde kommet til deg og sagt:
A) det er din plikt å måke snø for meg, for jeg er 90 år og dårlig til bens, innen i morgen forventer jeg at det er gjort.

eller

B) Kunne du vært så grei å hjelpe en gammel mann, som er dårlig til bens?

Hvilken av henvendelsene tror du ville fått deg til å gjøre det han ønsket?

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801306 05/06/2014 10:00
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: Stig Wigum
Det er ikke det som er poenget Abit, handler ikke om overtid.
Poenget er at jeg syns ikke det er riktig at et firma skal begynne å lage egne "obligatoriske regler" bare fordi de begynner å bli stor å få makt. Det er måten dette legges frem som et krav jeg reagerer på.

Nei jeg vet dette. Og er tildels enig. Problemet er at Norge er en del av EUropa og at norsk arbeidsmiljø på veldig mange måter er en misfit i europa.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801311 05/06/2014 10:04
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Problemet heter gratisarbeid. Brennheitt i fagforeninger i årets lønnsoppgjør.

Oppdateringer på fritiden, besvarelse av mail og kundehenvendelser. Det forventes at man skal jobbe gratis på fritiden i veldig mange bransjer. Man er jo alltid tilstede med nye teknologiske hjelpemidler.

Ingeniører:
http://www.dn.no/nyheter/2014/03/05/Fem-kjappe/lei-av-gratisarbeid
Treningsbransjen:
http://www.mylder.no/tips/16293218/Vil+ha+slutt+p%C3%A5+gratisarbeid+i+treningsbransjen

++Finans, Lærere etc så er problemt det om gratisarbeid der også, eller hvor gratisarbeidet skal utføres kanskje. I min bransje ble gratisarbeid dokumentert/kartlagt, og man kom til svimlende besparelser for arbeidsgiver. Men det er litt gi og ta føler jeg, problemet er der når det ikke er balanse og det blir "bare" jobbing.

Tror arbeidsmarkedet fremover blir (enda) tøffere, og gratisarbeid blir vanlig.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801312 05/06/2014 10:04
H
henrikh Offline
Ringrev
Ringrev
H
Jeg ser stor forskjell på "raske småting på fritida" mellom en jobb der arbeidsdagen er "7,5t" og man kan har større friheter, og en jobb der man får betalt pr. min fra man stempler inn iført korrekt arbeidsantrekk til man stempler ut iført korrekt arbeidsantrekk.

Når arbeidsgiver lager ett såpass bastant skille mellom arbeid og fritid att de har ett stemplingsur, får de nettopp det- i mitt hode ihvertfall.

Jeg forstår veldig godt samboeren din som ikke "vil være den vanskelige", og at det ikke er mange kronene det er snakk om.
Tenk over hvor mange minutter større firmaer sparer på ett par hundre ansatte som tenker akkurat det samme

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801324 05/06/2014 10:21
Espen E Offline
Ivrig
Ivrig
Jobber selv i det som arbeidslivet kaller "særlig uavhengig stilling" en ordning som IT og salgsorganisasjoner bruker for alt det er verdt.
I praksis får jeg fastlønn for jobben og hvor lang tid jeg bruker er opp til meg selv.

I utgangspunktet er ordningen laget for dem som har en så spesiell stilling at de ikke passer inn i arbeidsmiljøloven, men i praksis så brukes denne form for arbeidsavtele på de fleste på mellomledernivå og opp.

Butikksjefer er en typisk arbeidstager som er på denne form for avtaler, selv om en butikksjef hverken har fleksibel arbeidstid eller styrer sin egen hverdag og budsjetter i noen særlig grad.

Har hatt samme ordning gjennom fem arbeidsgivere og de fleste jeg omgås har tilsvarende.

Hvorfor jeg nevner dette? Rett og slett fordi at man som ung arbeidstager med ambisjoner om litt karriere veldig fort møter en arbeidsavtale som ikke er i tråd med det "man trodde gikk an" men som man må godta for å komme videre.

Misforstå meg rett, årslønnen er ofte veldig ok, men timelønnen ikke alltid det samme.

- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg....
2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International
http://instagram.com/esp1e/
Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: silverwrx] #1801326 05/06/2014 10:26
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
Sitat: silverwrx

Men det er litt gi og ta føler jeg, problemet er der når det ikke er balanse og det blir "bare" jobbing.

Det er et problem.

Men rekk opp hånda de som f.eks har betalt for å utføre et annet arbeid enn å lese/ skrive på Terrengsykkel Forum, men som gjør det i arbeidstiden allikevel.
Jeg tror, hvis folk legger hånden på hjertet, at det er svært få som kan påstå de jobber mye mer enn de får betalt for.

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801333 05/06/2014 10:39
Stig Wigum Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Okay, her må jeg bare få oppdatere litt: Viser ser at jeg har fått feil info. De har IKKE blitt krevd at de ansatte skal gjøre dette hjemme, men en eller annen har misforstått og altså sagt det slik. Så da er jo for sovjet hele denne diskusjonen litt ferdig når det gjelder XXL ICON_SMILE Jeg beklager

Re: Når arbeidsgiver gir hejmmelekser uten lønn [Re: Stig Wigum] #1801339 05/06/2014 10:50
A
Abit Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: Stig Wigum
Okay, her må jeg bare få oppdatere litt: Viser ser at jeg har fått feil info. De har IKKE blitt krevd at de ansatte skal gjøre dette hjemme, men en eller annen har misforstått og altså sagt det slik. Så da er jo for sovjet hele denne diskusjonen litt ferdig når det gjelder XXL ICON_SMILE Jeg beklager

Det er jo greit du nevner dette ICON_SMILE

Menneh skulle jo overraske meg mye om noen her på forumet egentlig for en gangs skyld skulle være så fryktelig opphengt i trådens utgangspunkt.

Peis på !

Moderator  support