Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

BOC gruppe3/4

BOC gruppe3/4 #1800216 03/06/2014 20:05
E
EspenO Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Etter noen sesonger som "den ensomme rytter" har jeg begynt å tenke på å bli med i et lag. Det vil si, jeg har tenkt tanken før, men er redd for å være dårligst på laget og være sinken, derfor utsatt det. Jeg syns også det er ubehagelig å tenke på at jeg ikke kjenner noen på laget.

For meg er min smertegrense på langturer 100 km, etter det sier kroppen stopp. På mine turer alene, ligger jeg på gjerne 30-31km/t i snitt, på Landegrensen sist helg kom jeg på topp-10 plassering på 90km-etappen.

Jeg tenker derfor på å bli med BOC gruppe 3/4. Hvordan er nivået der? Og tenker jeg riktig at det er der jeg passer inn?
Er det evt. andre lag på Oslo-vest som kan passe for meg?

Re: BOC gruppe3/4 [Re: EspenO] #1800247 03/06/2014 20:45
A
alexao Offline
Fersking
Fersking
A
Sitat: EspenO

Jeg tenker derfor på å bli med BOC gruppe 3/4. Hvordan er nivået der? Og tenker jeg riktig at det er der jeg passer inn?
Er det evt. andre lag på Oslo-vest som kan passe for meg?

BOC 3/4 er helt kanon for deg tror jeg. Du vil definitivt ikke være svakeste ledd. De er kjempeflinke til å ta i mot nye ryttere og lære dem det grunnleggende i forhold til sykling i rulle og i større gruppe.

De har trening hver tirsdag og torsdag kl 18 fra Kirkerud, samt langturer hver søndag. Har sendt deg kontaktinfo til kapteinen til BOC 3, foreslår du hører med han om hva som kan være en passende intro.

Re: BOC gruppe3/4 [Re: EspenO] #1800269 03/06/2014 21:08
ganskefort Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg vurderer også det, til neste år. Litt mye med familien, fotballtrener osv i år.
( ble faktisk spurt av en fyr jeg sykla forbi til jobb om jeg ville komme og sjekke ut!)

Hilsen Espen O (jasså det var du som tok det nicket!)

Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: BOC gruppe3/4 [Re: EspenO] #1800271 03/06/2014 21:12
M
mad_quads Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Har også lekt med tanken på en klubb etterhvert, men har lyst til å bli litt mer rutinert først. Har jo bare vært han ensomme rytteren med bukkestyre siden juli. Likevel ble jeg anbefalt av en i BOC at gruppe 3 kunne være noe for meg om jeg ville ta det et steg videre. Han sa de var en fin gjeng med mennesker og det ser ut til å bli bekrefta over her av alexao ICON_SMILE

Jeg blir alltid litt misunnelig når jeg møter BOC, Rye eller HCK-tog i Sørkedalen og Maridalen, ser morro ut! Høres ut som det er ganske ufarlig å være han nye også så lenge man er trivelig og lærevillig?

Hva er forskjellen på BOC 3 og 4?

Redigert av mad_quads; 03/06/2014 21:13.
Re: BOC gruppe3/4 [Re: mad_quads] #1800282 03/06/2014 21:22
A
alexao Offline
Fersking
Fersking
A
Sitat: mad_quads

Nivå, BOC 4 er den langsomste gruppen som gjerne sykler roligere og kortere langturer, men trener gjerne sammen BOC 3 på rulle og intervall. De fleste begynner i BOC 3, så tilpasses man hvilken gruppe man passer i.

BOC 4 er såvidt nevnt her: http://www.budstikka.no/helg/turritt-for-trimmere-1.8424009

Re: BOC gruppe3/4 [Re: mad_quads] #1800657 04/06/2014 12:16
B
Begbie82 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Sitat: mad_quads
Har også lekt med tanken på en klubb etterhvert, men har lyst til å bli litt mer rutinert først. Har jo bare vært han ensomme rytteren med bukkestyre siden juli. Likevel ble jeg anbefalt av en i BOC at gruppe 3 kunne være noe for meg om jeg ville ta det et steg videre. Han sa de var en fin gjeng med mennesker og det ser ut til å bli bekrefta over her av alexao ICON_SMILE

Jeg blir alltid litt misunnelig når jeg møter BOC, Rye eller HCK-tog i Sørkedalen og Maridalen, ser morro ut! Høres ut som det er ganske ufarlig å være han nye også så lenge man er trivelig og lærevillig?

Har du lyst å trene i gruppe er det bare å ta kontakt med de klubbene du synest er aktuelle. De fleste klubbene har en gruppe for nybegynnere hvor du lærer hvordan du sykler rulle.

De fleste om ikke alle klubbene tar i mot nye med åpne armer.

Moderator  support, Valentino