Noen som har erfaringer med hvor lang tid det tar fra sykkelen er sendt fra Tyskland til den kommer fram hit til Norge? Iflg sporing på posten.no og hos DHL ble pakken sendt den 30. mai. Men etter det har den ikke kommet lengre
Er blitt behørig diskutert i racer-forumet, ta et søk på det der, konklusjonen er vel at det kan variere fra 4 dager til 3 uker avhengig av hvor heldig du er (for min del: betalte tirsdag, på døra fredag)
For min del fikk jeg beskjed fra Tyskland om at sykkelen var sendt med UPS med lenke til sporing. Etter at jeg kontaktet Pål via norge@canyon.com fikk jeg riktig info og sporing (DHL).
Allikevel tok det vel ca 1 uke fra Canyon hadde sendt den til jeg fikk levert den (på postkontoret...)
Min ble også stående noen dager i Hamburg, men hadde vurdert å kontakte Pål
Rart. Jeg bestilte en 27 august. 1 september fikk jeg melding fra UPS om forhåndsbetaling av moms. Dagen etter hadde jeg sykkelen. Hadde trodd det skulle ta mye lenger tid.
Bestilte sykkel søndag kveld. Tirsdag 9 dager senere ble sykkelen levert på døra av UPS. Momsregingen kom et par uker etter dette igjen. Helt innafor etter min mening.
Hei! Er det noen som har noen nyere erfaring med leveringstid? Jeg har estimert dato for utsendelse 15/4-19.
Estimert dato må du aldri stole på, dessverre. Ofte er det forsinkelser i bransjen, - gjerne fra underleverandører. Dette er ikke Canyon-spesifikt. Det tryggeste mtp leveringstid er å bestille noe som er på lager.
Absolutt, og den ser jeg. Sykkelen i bestilling er en n+1, så livet er verdt å leve uten også Beregner man 1 uke fra den forlater fabrikken?
5-10 dager vil jeg si. Man må vel betale mva før den sendes fra oslo. Normalt kan du betale mva før pakken kommer til oslo og forsendelsen blir sendt direkte til deg uten forsinkelse. Men sist gang jeg bestilte ble det rot i papirene hos ups og jeg måtte vente til pakken var i oslo før jeg fikk mva faktura. pakken ble derfor liggende fem dager ekstra på lager i oslo.