Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Vis varsomhet

Vis varsomhet #1799395 02/06/2014 17:01
J
JørgenK Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
J
Kjære medtrafikanter(syklister,gående, hunder etc)

Etter at jeg i dag å syklet fra jobb så ble jeg overrasket over hvor lite hensyn enkelte kondomsøsken viste til under og hunder.
Var borti 2 hendelser der hvor det var unger som lekte i gågatene både i Lillestrøm og på Åkrene, hvor folk suste forbi i full fart uten å bremse opp. På Åkrene (Rødt hus på bilde) så tok moren tak i den ene ungen som lekte på gangveien ved huset sitt og dro hun vekk når syklisten suste forbi, samt ba om at folk kunne bremse ned når de passerte. Kjører langs med Åkrene hver eneste dag, og ved dette huset så er ungene ofte ute og leker. Alle har vært barn en gang og vi lekte også i gangfeltet/veien ved huset.
Også en hendelse der hvor en person suste forbi en hund, greit at den er i bånn, men den kan bli skremt.

Det jeg vil fram med dette innlegget selvom det ikke er så utfyllende etc. Er at kondomsøsken viser hensyn til barn, voksne og dyr ved å sakke ned farten noe når de skal passere og ikke bare tråkker på som hakka møkk bare for å komme fort fram på gangveien/småveien med bebyggelse!

Mvh

Jørgen

Vedlegg
Åkrene.jpg (186.11 KB, 401 nedlastinger)
Redigert av Jorgenk4; 02/06/2014 17:02.

Reality is an illusion that occurs due to lack of alcohol
Re: Vis varsomhet [Re: JørgenK] #1799396 02/06/2014 17:04
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Igjen, dette dreier seg ikke om påkledning.

Ta deg en spasertur på fortauene i Schweigaardsgate i Oslo. Jeg håper inderlig jeg klarer å motstå fristelsen til å sette ut en albue. Det rykker i albuen hver gang jeg ser møtende dongeri-syklister i 25 km/t på fortauet.

Dette er ikke syklister. Det er idioter som sykler.

Re: Vis varsomhet [Re: Raskall] #1799397 02/06/2014 17:07
J
JørgenK Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
J
Sitat: Raskall
Igjen, dette dreier seg ikke om påkledning.

Ta deg en spasertur på fortauene i Schweigaardsgate i Oslo. Jeg håper inderlig jeg klarer å motstå fristelsen til å sette ut en albue. Det rykker i albuen hver gang jeg ser møtende dongeri-syklister i 25 km/t på fortauet.

Dette er ikke syklister. Det er idioter som sykler.

Nei det dreier seg ikke om påkledning, men er no de jeg ser som ikke har bremset ned. Har forøvrig greid å gi en syklist som kom nedover en gate i oslo en liten smakebit på arm, da han kom ned karl johan en kveld og jeg skulle vise noen veien til Slottet. Tok ut armen og smekk så fikk han en på tygga. Sån ikke....

Reality is an illusion that occurs due to lack of alcohol

Moderator  support