Shimano XTR Di2
|
Shimano XTR Di2
#1798023
30/05/2014 23:22
|
Registrert: May 2008
Innlegg: 564
klev1
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Registrert: May 2008
Innlegg: 564 |
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1798057
31/05/2014 08:32
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 3,859
Loki
Besatt
|
Besatt
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 3,859 |
Kuult.
"Synchronized shifting", styring av fram- og bakgir via samme bevegelse, gir 2x11 (til og med 3x11) meget god mening.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1798071
31/05/2014 09:17
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 2,703
sindrer
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 2,703 |
Blir spennende å se om dette slår an og når evt hvis dette blir innført på billigere grupper.
Sindre R.
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1798356
31/05/2014 20:36
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Prøvde det i dag og det funket utrolig bra.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1798374
31/05/2014 21:06
|
Registrert: May 2014
Innlegg: 6
Bottger
Fersking
|
Fersking
Registrert: May 2014
Innlegg: 6 |
Hva er vektforskjell fra dagens xtr? Har endelig blitt imponert og stolt av å være ShimanoFan da kommer ut med en ny greie før Sram innen terreng.
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1798379
31/05/2014 21:21
|
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 3,859
Loki
Besatt
|
Besatt
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 3,859 |
Siste XTR og XTR Di2 har mer eller mindre lik vekt.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1798384
31/05/2014 21:32
|
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 244
AggN
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: Mar 2010
Innlegg: 244 |
Fytti grisen, dette blir heftige saker. Noen som vet noe om pris på sexy saken?
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1798389
31/05/2014 21:43
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 2,703
sindrer
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 2,703 |
Ca 10.000 eks krank, eks bremser, eks kassett, eks kjede... ifølge prisene jeg har sett oppgitt... komplett gruppe kommer helt sikkert rabattert etterhvert. Eta august/september ifølge flere nettbutikker.
Sindre R.
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1798678
01/06/2014 18:22
|
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 1,470
nyzeta
Veteran
|
Veteran
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 1,470 |
Au da. Spennende å se om xtr di2 med sram 10-42 kassett blir en slager da. Burde jo være mulig å få til, men er kanskje annet sprang mellom tannhjulene på kassetten?
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1798865
02/06/2014 03:30
|
Registrert: Jul 2012
Innlegg: 169
Undertow
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Jul 2012
Innlegg: 169 |
Ser ganske så fett ut. "Using ports on the handlebar, wires can run inside the bar, through the stem and directly into the frame. From there, the battery will sit in the seatpost or, thanks to a “new headset design”, you can stash the power supply directly inside the fork’s steerer tube." http://www.bikerumor.com/2014/05/31/shim...ost/#more-79454
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1805274
12/06/2014 21:12
|
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 7
110
Fersking
|
Fersking
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 7 |
Bra artikkel i Skiaktiv, Ole. Blir sinnsykt spennende å se og prøve i praksis. Lurer ille på hvordan det blir å kjenne at det plutselig girer opp eller ned på stor/lilleskiva av seg selv. Hvordan vil det fungere i en teknisk motbakke, når du egentlig ikke vil at den skal skifte ned/opp(?) (ref video) Display som hører med er vel egentlig ikke nødvendig til noe som helst, bortsett fra å se batteri status. Pluss se hvilket gir du har og eventuelt hvilken modus du har på Fox iCD demperen i? Like fornuftig å se hvilket gir du bruker på Garmin computer... Fortell meg gjerne nytten med det.. Jeg som er gadget frik, pryl bøg, osv osv...  Gleder meg sinnsykt uansett! Har trua på at det blir mindre vedlikehold med dette systemet (kabel strekk osv...) Lettere justering... Ole-Petter
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1805300
12/06/2014 22:06
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
På displayet kan du også bytte mellom programmene. Alt kan programeres ut i fra løype man kjører osv.
Virket helt sjukt bra det lille jeg testet det. Di2 på landeveien er kult, men aldri sett det helt store med det. Men Di2 på terreng er noe helt annet.
Gleder meg til neste år.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1813796
27/06/2014 15:31
|
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,525
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,525 |
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1841758
21/08/2014 12:44
|
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,525
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,525 |
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1841827
21/08/2014 15:03
|
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624 |
For 23 lapper kan jeg vente lenge..  Var frisk pris..
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1842035
21/08/2014 20:26
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr
More than words
|
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570 |
Er jo helt dust pris på det da. Jeg er faktisk helt sikker på at det skal jeg ikke ha. Da må noen komme og si: Dette kan du få, kos deg. Ødelegger du det så får du nytt.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1877382
21/10/2014 21:56
|
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,525
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,525 |
jøss, det var da ikke ille i det hele tatt, bare 65k :-)
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1877451
22/10/2014 07:10
|
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 23
circovolante
Fersking
|
Fersking
Registrert: Oct 2014
Innlegg: 23 |
Ja det koster å være kar :-) Men sammenligner du prisen på HR circovolante team SL XTR, og den med DI2, er ikke forskjellen så stor. for det er bare girsystemet som skiller de.. eller om du tar en scott scale 900 til 64K, med XTR til sammenligning.
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: circovolante]
#1877499
22/10/2014 07:59
|
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624 |
Men hvis du ser Hardrock sitt oppsett med DI2, kontra oppsettet med "vanlig XTR", så er ikke prisen ille i det hele tatt. Her får du XTR DI2 til prisen av en Scott med "bare XTR" ;-) Hjelper lite, jeg ville heller hatt en Scott selv med tredelt SLX.. 
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1877524
22/10/2014 08:28
|
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737 |
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: Kriss]
#1877554
22/10/2014 09:07
|
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900 |
Hjelper lite, jeg ville heller hatt en Scott selv med tredelt SLX..  Kun snobberi. Den nyeste Circo Volante banka Cannondale i duelltest i terrengsykkel. De nye HardRocxene var veldig lekre når jeg tok en grundig titt på messa etter Birken. LarsB
Redigert av larsb; 22/10/2014 09:07.
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1877561
22/10/2014 09:21
|
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253 |
Man må ikke ignorere snobberi som faktor i sykkelkjøp-avgjøresler.
Selv har jeg aldri lyst på noe som alle har hørt om og hvem som helst kan gå og kjøpe på dagen hos den lokale sportsbutikken selv om det kan være aldri så bra.
Ja, bare snobberi, men hva som gir den enkelte mest eierglede varierer. For meg er det viktig å ha kule og litt uvanlige sykler, samtidig som de skal fungere perfekt. Dyrt og ufornuftig selvsagt, men hva så?
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1877564
22/10/2014 09:23
|
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624 |
Har ingenting med snobberi og gjøre..
Redigert av Kriss; 22/10/2014 14:27.
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: -Jan]
#1877567
22/10/2014 09:26
|
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053 |
Redigert av sveinaa; 22/10/2014 09:30.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: sveinaa]
#1877576
22/10/2014 09:42
|
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2004
Innlegg: 9,737 |
Ja, det er mange bilder på internett ... Men det nyaste bildet frå Bikerumor er det ei skive med høgare og brattare tenner som er naturleg å ha på singledrev. Det kan jo hende dette er noko som ikkje var klart til presentasjonen tidlegare i år. Absalon bruker heller ikkje det som du lenkjer til:  
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: klev1]
#1877581
22/10/2014 09:52
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 99
Defendog
Medlem
|
Medlem
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 99 |
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: Kriss]
#1877583
22/10/2014 09:54
|
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253 |
Uansett ville jeg heller hatt en ramme fra Trek, Specialized eller Scott i stedet. Ja, tre gode eksempler på fullstendig idealistiske organisasjoner helt uten økonomiske insentiver der.
|
|
|
Re: Shimano XTR Di2
[Re: -Jan]
#1877585
22/10/2014 09:55
|
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053
sveinaa
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2013
Innlegg: 11,053 |
Jeg vet. Men de har beskrevet sine drev som noe annet enn de "høye" Absalon brukte. Det kan jo hende de ikke har fått sitt nye system til å virke godt nok?
"At first glance the new 1x specific chainrings don’t look like 1x specific rings, but it’s all in the details. Rather than using a narrow-wide design made popular by many manufacturers, Shimano created teeth that are wider and taller than the standard tooth and also includes a hook to the front, all of which helps keep the chain in check. Shimano claims the system is good for complete chain retention without a guide in 99% of riding.
The other interesting part about the chainrings is that they are a three part design utilizing carbon, aluminum and titanium. The driving gears are titanium for long wearing instead of a hard anodized aluminum which should keep the gears running longer. Each part of the structure works together to make an extremely stiff chainring for 1x efficiency."
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
|
|