|
|
|
En novise melder sin ankomst.
|
En novise melder sin ankomst.
30/05/2014 17:58
|
tmork
OP
Lilloman
|
OP
Lilloman
Hepp ærede forum!
"Fikk" min første racer i 2013 ( en Orbea Aqua ultegra) og er egentlig godt fornøyd med den (bare enkle justeringer som dekk og styre). Merker dog at mye vil ha mer, men egentlig ønsker jeg å se mer på segmentet til Trek Domane og Cannondale Synapse - sykler for litt mer "bråkete" langturer. Spes har vel også sin ekvivalent til nevnte - Roubaix, men har sett lite omtale av denne.
Tanken for 2015 er da en i nevnte segment og gjerne med noe DI2-isj -greier i prisklasse maks 40K - helst mellom 20K - 30K NOK. Det jeg ønsker å løse kontra Orbeaen er en noe mindre agro kjørestil (bedre for nakken), men allikevel snappy og fin.
Noen meninger hit eller dit, eller er det stort sett bare følelser som styrer ?
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
Re: En novise melder sin ankomst.
[Re: tmork]
30/05/2014 19:19
|
perbl
More than words
|
More than words
Må si jeg er såpass fornøyd med CAADen min, at skulle jeg gått for noe mer komfortabelt (plages ikke nevneverdig, men kjenner jo at CAADen er en sint sak), hadde jeg ikke vært særlig i tvil om at jeg ville hatt Synapse høyt oppe på lista mi.
Det ser dog ikke ut til at den leveres med DI2-Ultegra, så man må høyt opp i pris for å få den ferdiglevert med sånt.
Redigert av perbl; 30/05/2014 19:21.
Per B.
|
|
|
30/05/2014 19:41
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hepp ærede forum!
"Fikk" min første racer i 2013 ( en Orbea Aqua ultegra) og er egentlig godt fornøyd med den (bare enkle justeringer som dekk og styre). Merker dog at mye vil ha mer, men egentlig ønsker jeg å se mer på segmentet til Trek Domane og Cannondale Synapse - sykler for litt mer "bråkete" langturer. Spes har vel også sin ekvivalent til nevnte - Roubaix, men har sett lite omtale av denne.
Tanken for 2015 er da en i nevnte segment og gjerne med noe DI2-isj -greier i prisklasse maks 40K - helst mellom 20K - 30K NOK. Det jeg ønsker å løse kontra Orbeaen er en noe mindre agro - kjørestil (bedre for nakken), men allikevel snappy og fin.
Noen meninger hit eller dit, eller er det stort sett bare følelser som styrer ? De litt dyrere Domanemodellene er trolig noe av det du søker. Sabla behagelig både foran og bak, duger bra både i byen og i Nordmarka, og er i tillegg litt kult. Husker ikke i farten om det kommer med di2, men det finner du ut.
|
|
|
30/05/2014 20:01
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Du får jo en ikke Hi-Mod Cannondale Synapse med mekanisk Ultegra for noen og tjue tusen, og nå har det seg slik at jeg akkurat kom hjem fra jomfruturen på en slik!
Jeg ville jo vært livredd for at Di2 sluttet å virke midtveis på den bråkete langturen og spart mass på å droppe det!
Etter å testet den på fin vei, dårlig vei, betongweg, brostein og grus vil jeg si følgende
Dempeteknologi: Ingen tvil om at dette funker. Jeg merket det spesielt når hastigheten er lav. Når det går fort rister det massevis uansett, men man ville kanskje merket det mer på en stivere sykkel.
Sittestilling: Jeg satte stemet ned på den kjempestore styrelager-kappen som følger med og vurderer å gå enda litt dypere og har 120 mm stem på 56 cm ramme. Tidligere har jeg syklet en tur med for høyt styre. Ble bra aggresivitet i svingene, motstyrer bra. Oppover er det bra kontakt med forhjulet i bakken.
Bra respons når du tråkker til. Gått noen måneder siden jeg syklet på en lik, men Hi-Mod. Kan ikke si jeg merker noen forskjell
No added style
|
|
|
30/05/2014 20:10
|
eracing
Veteran
|
Veteran