Har bestemt meg for å selge den eneste karbondelen jeg har i påvente av et nytt (alu-)hjulsett. Det dreier seg om et hauggammelt, og dermed retro-kult, ZIPP 700c fronthjul. 440-felgen var den første 700c felgen til ZIPP, og hjulet jeg selger er bygget av ZIPP selv med det første navet de laget/fikk laget til seg i lekker/kitch gull og karbon -- de såkalte ballistic-navene. Ifølge
ZIPP selv betyr det at hjulet er fra 1993 eller deromkring (i 1994 kom versjon 2 av ballistic-navene). Felgen er 58 mm dyp, triangulær i formen, og er (selvsagt) til pariserdekk. Det sitter et lite brukt Tufo Diamond D28 på nå (flott grusdekk for racer) som en eventuell kjøper kan få med gratis -- eneste aberet med det er at det hadde en slow-leak som er tettet med latexguffe.
At hjulet er gammelt merkes på eikene, 11 av 18 er originale, resten er en blanding av DT New Aero og Pro-Lite-eiker (matt sort). Det følger også med et knippe Pro-Lite-eiker, og de fås rimelig fra
chainreaction. Bremsebanen er lite slitt (jeg brukte det meste på en fixed-sykkel), og hjulet er rett og rundt, men det er litt slark i det ene kulelageret (ruller fint). Det er også noen kosmetiske skader her og der (litt lakk som har gått av).
1100,- eller bud, leveres/hentes i Oslo.