Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fra baksiden av Ullevålseter til Bjørnholtet.

Fra baksiden av Ullevålseter til Bjørnholtet. #1796137 27/05/2014 18:37
C
Chevron Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
C
Dama rømmer leiligheten på torsdag førstkommende for å støtte mor i Stockholm maraton, å siden det er fri tenkte jeg meg ut
på en "lengre" tur en hva jeg vanlig hvis får tid til.

Ifølge kartet MtbMap skal det gå en sti fra første krysset bak Ullevålseter, som passerer Aurtjern og hele veien til Bjørnholtet.

Noen her inne som har syklet denne og kan gi noen tilbakemeldinger på underlag, lengde og vanskelighetsgrad?

Hadde satt stor pris på alle tilbakemeldinger, å hvis noen vil henge på er det bare å si ifra.
Planen var å starte fra Sagene i ca kl 15:30.

Hilsen André

Redigert av Chevron; 27/05/2014 18:39.
Re: Fra baksiden av Ullevålseter til Bjørnholtet. [Re: Chevron] #1796160 27/05/2014 19:02
Langbein Rise Offline
Entusiast
Entusiast
Stien over Vinderhøgda er en av Markas flotteste sykkelstier. Den gjør seg best å sykle sørover, dvs fra Bjørnholt til Ullevålseter. Finest er å sykle inn fra Blankvann til Dølerudhøgda og så opp på toppen av Vindernhøgda. Snu på toppen og kjøre utfor mot Ullevålseter.

Langbein Rise
- lykken er en sykkelbar sti i sola
Re: Fra baksiden av Ullevålseter til Bjørnholtet. [Re: Chevron] #1796223 27/05/2014 20:11
C
Chevron Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
C
Nydlig L.R, da blir det tur på torsdag.
Er starten og resten av stien lett å finne fra Bjørnholtet?

Re: Fra baksiden av Ullevålseter til Bjørnholtet. [Re: Chevron] #1796297 27/05/2014 21:26
M
MariusB Offline
former marcopolo
former marcopolo
M
Gjør som Langebein foreslår. Da blir det minst skyving. Men hvis du vil ta den helt fra Bjørnholt
går du over dammen og følger stien sørover et par hundre meter før du krysser over skiløypa og fortsetter oppover på blåsti (rett frem).
Den er ganske lett å finne. God tur!

Re: Fra baksiden av Ullevålseter til Bjørnholtet. [Re: MariusB] #1796309 27/05/2014 21:40
C
Chevron Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
C
Sitat: MariusB
Gjør som Langebein foreslår. Da blir det minst skyving. Men hvis du vil ta den helt fra Bjørnholt
går du over dammen og følger stien sørover et par hundre meter før du krysser over skiløypa og fortsetter oppover på blåsti (rett frem).
Den er ganske lett å finne. God tur!

Planen var helt fra Bjørnholtet ja. Har sjekket litt rundt på forumet og finner mange tråder der omtalen om området er bare lovord.
Men kan by på litt skyving/gåing i starten, blir nok en fin dag i skogen vil jeg tro.

Re: Fra baksiden av Ullevålseter til Bjørnholtet. [Re: Chevron] #1797289 29/05/2014 17:42
C
Chevron Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
C
Da har man kommet hjem og fått åpnet den første ølen.

Dro ut ca kl 15:40. Ruten ble Akerselva opp - Hammarn - Bjørnholt.
Fra Bjørnholtet var den ned til demningen og så 5 min på finfin sti.

Så startet stigningen, ca 15 min med løfting og dytting var man på toppen.
Noe nedfall og 2-3 våte områder men ellers tørt og fint.

Fra toppen av Vindernhøgda og til man kommer ut på grusveien bak Ullevålseter er kanskje den beste stien jeg har kjørt på i området. Alt ifra svaberg og bratte nedkjøringer til fri flyt og air time. Masse fine steder det bare var å peise på det man turte. Turen hjem ble avsluttet med Pipedream og vask på storO.

Anbefaler alle som ikke har tatt turen om å sette av litt tid for Vindernhøgda.

Takk til Marius B og Langbein Rise for tips og triks.

Redigert av Chevron; 29/05/2014 17:45.

Moderator  support