Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

XX1 kassett + litt til

XX1 kassett + litt til #1795193 26/05/2014 13:41
S
Svartdalen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Hei! et par kjappe spørsmål:

Demontering av XX1 kassett: Er det som med en vanlig kassett, kjedepisk og kassettverktøy/kopp? Prøvde å ta av kassetten men etter å ha dreid et par runder kom det en kneppelyd jeg ikke likte. Skal jeg bare fortsette eller er det noe galt? Prøvde å lete etter linker på nettet men fant ikke noe som kunne roe nervene mine.

Kjedeolje: Har ingen erfaring i forhold til type og merke. Jeg bruker MuckOff tørr olje på 2.sesongen men synes det bygger seg opp mye "sort guffe" på tannhjul og kjede selv om jeg er nøye med vask og smøring etter hver tur. Er det den tørre oljen som forårsaker dette eller må man regne med dette problemet uavhengig av olje? Jeg har nå bestilt RR blå olje etter å ha lest mye skryt om den her.
Takker for svar!
Espen

Re: XX1 kassett + litt til [Re: Svartdalen] #1795252 26/05/2014 15:41
R
Rukus Offline
Avhengig
Avhengig
R
XX1 og XO1 kassetten er ikke helt lik som de "vanlige" nei.
Det er ingen muttertrekker du skrur av for så og trekke av kassetten.
Kassetten sitte på en måte fast i den muttera.
Den klneppelyden du hørte var nåkk det at du hadde skrudd den helt av og bare skrudde rundt og rundt på gjengene. Den var nåkk løs, så hadde bare vært og trekt den av ICON_SMILE

det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
Re: XX1 kassett + litt til [Re: Svartdalen] #1795369 26/05/2014 18:26
S
Svartdalen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
S
Ok, takker for svar!
Mvh Espen

Sitat: Svartdalen
Hei! et par kjappe spørsmål:

Demontering av XX1 kassett: Er det som med en vanlig kassett, kjedepisk og kassettverktøy/kopp? Prøvde å ta av kassetten men etter å ha dreid et par runder kom det en kneppelyd jeg ikke likte. Skal jeg bare fortsette eller er det noe galt? Prøvde å lete etter linker på nettet men fant ikke noe som kunne roe nervene mine.

Kjedeolje: Har ingen erfaring i forhold til type og merke. Jeg bruker MuckOff tørr olje på 2.sesongen men synes det bygger seg opp mye "sort guffe" på tannhjul og kjede selv om jeg er nøye med vask og smøring etter hver tur. Er det den tørre oljen som forårsaker dette eller må man regne med dette problemet uavhengig av olje? Jeg har nå bestilt RR blå olje etter å ha lest mye skryt om den her.
Takker for svar!
Espen

Moderator  support