Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

RESTITUSJON - tips

RESTITUSJON - tips #1794272 24/05/2014 18:43
H
Håvard H Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
H
I serien "funker for meg" (mao ikke bevist) har jeg nå følgene innspill.

Jeg har slitt masse med føtter som ikk tåler hardt kjør. Allt fra ledd til sener og muskler gjør livet surt etter en hard økt og det kan være vanskelig å gå 100m dagdne etter.

Men har blitt merkbart bedere etter dette;

Rett i isvann med føttene i 20 min.
HammerNutrition recoverite rett etter trening.
HammerNutrition Tissue Rejuvenator Før og etter trening.

Som sagt , fungerer for meg. Har andre tips også?

Hug a tree
Re: RESTITUSJON - tips [Re: Håvard H] #1794341 24/05/2014 21:13
A
ArneW Offline
Ringrev
Ringrev
A
jeg må tøye

Re: RESTITUSJON - tips [Re: Håvard H] #1794380 25/05/2014 04:28
G
Ghostalien Offline
Medlem
Medlem
G
Lite extra vila/sömn samt bra näring/kost efter träningen. Varierar efter hur sliten jag är förstås.

Re: RESTITUSJON - tips [Re: Håvard H] #1800702 04/06/2014 12:57
Spartacus! Offline
Ringrev
Ringrev
Min restitusjon etter ritt (etapperitt):

Etter målgang får jeg en Cola eller energidrikk av pappa. Jeg drikker den mens jeg prater om hvordan det gikk, hva jeg kunne gjort annerledes, samt prater med de jeg har syklet med og gratulerer vinneren. Så triller jeg bort til lagområdet.

Her tar jeg meg en Squeezy Reovery Drink, blandet med melk. Jeg skifter så til noe tørt og varmt og setter meg på rulla. Her kjører jeg meg ned og drikker ferdig recovery shaken. Jeg sitter på rulla i 20-30 minutter og spiser en brødskive eller to og drikker litt vann. Etter jeg er ferdig med nedkjøringen tar jeg en Squeezy Recovery Bar. Jeg går så av sykkelen og starter å tøye. Etter nedkjøringen skifter jeg til tørre fritidsklær (blir alltid svett og våt etter nedkjøring) og setter meg i bilen og drar hjem. Hjemme spiser jeg ett godt måltid og bruker foamroller for å få ut litt slagstoffer. Jeg tøyer gjerne litt ekstra da også. Så slenger jeg meg ned i sofaen eller i senger med beina høyt og ser på en film/tv-serie.

Recovery etter endagsritt (eller siste etappe av etapperitt):
Samme som for etapperitt, tar en Cola eller energidrikk og sykler bort til lagområdet. Her bytter jeg til tørreklær og får en recovery shake. Jeg setter meg så på sykkelen og begynner å sykle hjemover og etter 20 min blir jeg plukket opp av pappa. Da bryr jeg meg ikke om jeg ikke får tøyet ut, jeg setter meg rett inn i bilen etter å ha fått skiftet overdel.
Enkelte ganger droppe jeg nedkjøring og bare slapper av.

Trening:
Etter trening går jeg rett i dusjen og tøyer der. Kler på meg tørreklær, så går jeg for å spise middag. Er jeg ute på en økt så jeg kommer hjem tidlig, skifter jeg først til tørreklær, så lager jeg mat og etter det dusjer jeg.

Hele dette opplegget funker fint for meg. Jeg har som regel alltid overskudd og kjenner meg skjeldent sliten. Utfordringen min er egentlig å huske å spise....

Redigert av Spartacus!; 04/06/2014 12:57.

Re: RESTITUSJON - tips [Re: Håvard H] #1800708 04/06/2014 13:06
sveinaa Offline
More than words
More than words
Dette funker for meg:

Rett etter trening/ritt en shake med Rebuild Endurance, så tøye, så i dusjen og etter det et godt måltid mat.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: RESTITUSJON - tips [Re: Håvard H] #1800763 04/06/2014 14:39
ScottRacing Offline
Ringrev
Ringrev
Mitt favoritt alternativ for restistusjon:
en kald øl på terrassen
en dusj
en øl til
kona
natta og mørkt....

Det som virker best:
tøye ut
solid porsjon med protein drikk med mye druesukker + litt kylling
kald dusj
sofaen i en time eller to og så natta og mørkt

Æresmedlem i KrampeKameratene
Re: RESTITUSJON - tips [Re: ScottRacing] #1802223 06/06/2014 15:54
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: ScottRacing
en kald øl på terrassen
en dusj
en øl til
kona
natta og mørkt....

Det som virker best:
tøye ut
kald dusj

Så det funker best uten kona altså... ICON_TONGUE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: RESTITUSJON - tips [Re: Elgvenn2] #1802327 06/06/2014 19:08
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Elgvenn2
Sitat: ScottRacing
en kald øl på terrassen
en dusj
en øl til
kona
natta og mørkt....

Det som virker best:
tøye ut
kald dusj

Så det funker best uten kona altså... ICON_TONGUE

Hvorfor akkurat Kona ? Hva har den som ikke andre sykler har ICON_WINK

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: RESTITUSJON - tips [Re: Spartacus!] #1803499 09/06/2014 21:09
allesammen Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Spartacus!
Min restitusjon etter ritt (etapperitt):

Etter målgang får jeg en Cola eller energidrikk av pappa. Jeg drikker den mens jeg prater om hvordan det gikk, hva jeg kunne gjort annerledes, samt prater med de jeg har syklet med og gratulerer vinneren. Så triller jeg bort til lagområdet.

Her tar jeg meg en Squeezy Reovery Drink, blandet med melk. Jeg skifter så til noe tørt og varmt og setter meg på rulla. Her kjører jeg meg ned og drikker ferdig recovery shaken. Jeg sitter på rulla i 20-30 minutter og spiser en brødskive eller to og drikker litt vann. Etter jeg er ferdig med nedkjøringen tar jeg en Squeezy Recovery Bar. Jeg går så av sykkelen og starter å tøye. Etter nedkjøringen skifter jeg til tørre fritidsklær (blir alltid svett og våt etter nedkjøring) og setter meg i bilen og drar hjem. Hjemme spiser jeg ett godt måltid og bruker foamroller for å få ut litt slagstoffer. Jeg tøyer gjerne litt ekstra da også. Så slenger jeg meg ned i sofaen eller i senger med beina høyt og ser på en film/tv-serie.

Recovery etter endagsritt (eller siste etappe av etapperitt):
Samme som for etapperitt, tar en Cola eller energidrikk og sykler bort til lagområdet. Her bytter jeg til tørreklær og får en recovery shake. Jeg setter meg så på sykkelen og begynner å sykle hjemover og etter 20 min blir jeg plukket opp av pappa. Da bryr jeg meg ikke om jeg ikke får tøyet ut, jeg setter meg rett inn i bilen etter å ha fått skiftet overdel.
Enkelte ganger droppe jeg nedkjøring og bare slapper av.

Trening:
Etter trening går jeg rett i dusjen og tøyer der. Kler på meg tørreklær, så går jeg for å spise middag. Er jeg ute på en økt så jeg kommer hjem tidlig, skifter jeg først til tørreklær, så lager jeg mat og etter det dusjer jeg.

Hele dette opplegget funker fint for meg. Jeg har som regel alltid overskudd og kjenner meg skjeldent sliten. Utfordringen min er egentlig å huske å spise....

Du gjør noe feil siden du må gratulere vinnern,,,,,

Trodde stisykling var for ungdommen..

Moderator  support