hvorfor foppallspillere er svake mennesker !!
|
Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !!
[Re: mtbmaniac]
26/05/2014 19:06
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Åpenbar filming er jo ganske lett å se i disse dager med kameraer over alt. Slikt burde jo føre til straff i ettertid, karantene eller lignende. Bøter har jo ingen funksjon mot fotballspillere.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: FHanserud]
26/05/2014 19:19
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ellers tror jeg det er en majoritet blandt fotballtilhengere som gjerne skulle sett at skuespill ble slått hardere ned på, men det er det fint lite vi får gjort med,
Dette kan enkelt gjøres noe med ved å ta i bruk videodømming. Det skulle vært gjort for lenge siden.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
26/05/2014 19:56
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Hansker og kortermet er da et kjent triks for å begrense varmetap. Løperdronning og terrengsykkel-mor, Ingrid Kristiansen gjorde vel akkurat det antrekket verdenskjent på 80-tallet: Varmer neppe, men reklamerer desto bedre for Asics.
|
|
|
[Re: anonym]
26/05/2014 20:08
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Händerna kan faktiskt bli rätt kalla vid löpning trots att inte resten av kroppen är det. Jag tror inte löpare använder sig av handskar för att minska värmetappen men för att det inte känns spesiellt bra med frusna händer.
|
|
|
26/05/2014 23:04
|
FHanserud
Avhengig
|
Avhengig
Åpenbar filming er jo ganske lett å se i disse dager med kameraer over alt. Slikt burde jo føre til straff i ettertid, karantene eller lignende. Jeg tror du skal lete lenge for å finne noen som ikke syns dette er en god idé, og jeg tipper det går den veien etterhvert. Allikevel vil man nok fortsatt ha en rekke grunner til å ligge og late som man har vondt i ballspill, type drøying av tid og å bryte opp flyten i spillet. Ting som ikke har en like direkte innvirkning på kamputfall, og er ekstremt lite sammenlignbart med noe som forekommer på sykkel.
Redigert av FHanserud; 26/05/2014 23:04.
|
|
|
27/05/2014 05:29
|
GeirK
More than words
|
More than words
Åpenbar filming er jo ganske lett å se i disse dager med kameraer over alt. Slikt burde jo føre til straff i ettertid, karantene eller lignende. Bøter har jo ingen funksjon mot fotballspillere. Det meste av drittsekkoppførsel forsvinner dersom det blir vondt nok å være drittsekk, men ofte svikter motet til de som skal implementere og eksekvere konsekvensene.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: FHanserud]
27/05/2014 06:44
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Åpenbar filming er jo ganske lett å se i disse dager med kameraer over alt. Slikt burde jo føre til straff i ettertid, karantene eller lignende. Jeg tror du skal lete lenge for å finne noen som ikke syns dette er en god idé, og jeg tipper det går den veien etterhvert. Allikevel vil man nok fortsatt ha en rekke grunner til å ligge og late som man har vondt i ballspill, type drøying av tid og å bryte opp flyten i spillet. Ting som ikke har en like direkte innvirkning på kamputfall, og er ekstremt lite sammenlignbart med noe som forekommer på sykkel. Enig med du, jeg tror alle ønsker at de som filmer skal få en smekk i etterkant. Til det siste du skriver, så kan man vel til en viss grad sammenligne denne drøyingen med en Edvald Boasson Hagen som kjører frem i hovedfeltet og slår ut med armene for å få folk til å roe ned. Liten tvil om at Sky laget sendte frem Edvald og like liten tvil etter mitt syn at de gjorde dette kun for å beskytte lagets mann i gul trøye. Dette at feltet "kontrollerer" utbrytere kan også sees på som et avtalt spill til en viss grad. Er nok en del intern justis som skjer i slike felt. Fullt forståelig siden de skal sykle langt og over mange uker, men likefullt en viss form for avtalt "spill" om man spisser dette litt. Litt sånn, vi skal sykle såpass langt og såpass mange dager at vi lar det bli med drøyt en times hardkjør pr dag. Dette kan vi leve med -de fleste av oss (uskreven regel på en måte)
Redigert av Lurifax; 27/05/2014 06:46.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Lurifax]
27/05/2014 07:05
|
KenR
Besatt
|
Besatt
Det fine med foppal er jo mens spillerene er svake mennesker, så er fansen desto sterkere. Det så vi senest i helgen da skikkelige mannfolk fra hhv VIF og Brann møttes i Fyllingsdalen for å utvise den styrken som spillerene mangler på banen.
|
|
|
[Re: Lurifax]
27/05/2014 07:11
|
Dan
More than words
|
More than words
Til det siste du skriver, så kan man vel til en viss grad sammenligne denne drøyingen med en Edvald Boasson Hagen som kjører frem i hovedfeltet og slår ut med armene for å få folk til å roe ned. Liten tvil om at Sky laget sendte frem Edvald og like liten tvil etter mitt syn at de gjorde dette kun for å beskytte lagets mann i gul trøye. For at det skal kunne sammenlignes med filming i ballspill så måtte Edvald ha syklet frem i front, vinglet litt, gjort en Simpson-imitasjon og lagt seg i bakken for å få de andre til å stoppe så han kunne få pausen han trengte.
|
|
|
27/05/2014 07:15
|
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Åpenbar filming er jo ganske lett å se i disse dager med kameraer over alt. Slikt burde jo føre til straff i ettertid, karantene eller lignende. Bøter har jo ingen funksjon mot fotballspillere. jeg ELSKER ishockey. Mest på grunn av reglene. Etikken og moralen. Der er det klart definerte regler på handling=straff (utvisningsboks). - videodømming og utstrakt dommerbruk - klare regler ved slosskamp, hansker av gir klar straff - ingen kamper ender uavgjort. Du kårer EN vinner, uansett. - hurtigheten på is, og på tross av de går på is, ingen faller som fotballspillere!!! - fake en skade er ikke akseptert overhodet - lite avblåsninger, for: - stopper spillet, stopper klokken, ingen tilleggstid. Jeg så og Strømmen-Tromsø kampen. Pinlig affære for dommer, og egentlig begge lag. Da det skjedde så ble man så oppgitt over ballspill som "spill" at det kunne brenne i H. Heldigvis var kampen avgjort på forhånd. Virker som var litt mer ære i fortball før. Nå har det utviklet seg til at det er lettfelte spillere som utnytter regelverket maksimalt til egen vinning, og videodømming burde vært innført i tippeliga og 1.divisjon for lenge siden. Blir som langrenn og sykkel uten muligheten til å se bilder fra fotofinish. "vi er litt usikre på hvem som vant spurten, men tredjedommeren mente det var han til venstre". ballspill burde fornyes. Når vi sitter hjemme og ser slowmotion repriser i HD på 50tommer skjermer, så blir det dumt når en dommer dømmer som en full sjømann. Fotballsupportere på sin side, mener dette er sjarmen.
|
|
|
[Re: Dan]
27/05/2014 07:20
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Til det siste du skriver, så kan man vel til en viss grad sammenligne denne drøyingen med en Edvald Boasson Hagen som kjører frem i hovedfeltet og slår ut med armene for å få folk til å roe ned. Liten tvil om at Sky laget sendte frem Edvald og like liten tvil etter mitt syn at de gjorde dette kun for å beskytte lagets mann i gul trøye. For at det skal kunne sammenlignes med filming i ballspill så måtte Edvald ha syklet frem i front, vinglet litt, gjort en Simpson-imitasjon og lagt seg i bakken for å få de andre til å stoppe så han kunne få pausen han trengte. Også derfor jeg skrev til en viss grad.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: silverwrx]
27/05/2014 07:32
|
gare
More than words
|
More than words
Fotballsupportere på sin side, mener dette er sjarmen. Det er i hvert fall en del av sjarmen, så kan man diskutere om ballen var over linja eller ikke, om det var offside eller ikke osv. osv. Filming er en uting og bør slåes ennå hardere ned på, og mitt inntrykk er at det ikke er særlig akseptert i (overveiende) protestantiske land, mens katolske land ser litt større på det(det er jo praktisk med en religionsforståelse der du skrifter, sier ti Ave Maria og så er alt bra igjen, og jada, dette er ørlite overfladisk). Det er en regel jeg gjerne skulle sett at fotballen tok inn fra rugbyens verden, og det er at det bare er kapteinen på laget som har lov til å snakke til dommeren. Innfør den, og vips, så er en mengde av tulliballet som sees ved frispark/straffe/kort borte.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
[Re: silverwrx]
27/05/2014 11:06
|
anonym
Besatt
|
Besatt
jeg ELSKER ishockey. Mest på grunn av reglene. Etikken og moralen. Der er det klart definerte regler på handling=straff (utvisningsboks). - videodømming og utstrakt dommerbruk - klare regler ved slosskamp, hansker av gir klar straff - ingen kamper ender uavgjort. Du kårer EN vinner, uansett. - hurtigheten på is, og på tross av de går på is, ingen faller som fotballspillere!!! - fake en skade er ikke akseptert overhodet - lite avblåsninger, for: - stopper spillet, stopper klokken, ingen tilleggstid.
Jeg så og Strømmen-Tromsø kampen. Pinlig affære for dommer, og egentlig begge lag. Da det skjedde så ble man så oppgitt over ballspill som "spill" at det kunne brenne i H. Heldigvis var kampen avgjort på forhånd. Virker som var litt mer ære i fortball før. Nå har det utviklet seg til at det er lettfelte spillere som utnytter regelverket maksimalt til egen vinning, og videodømming burde vært innført i tippeliga og 1.divisjon for lenge siden. Blir som langrenn og sykkel uten muligheten til å se bilder fra fotofinish. "vi er litt usikre på hvem som vant spurten, men tredjedommeren mente det var han til venstre". ballspill burde fornyes. Når vi sitter hjemme og ser slowmotion repriser i HD på 50tommer skjermer, så blir det dumt når en dommer dømmer som en full sjømann. Fotballsupportere på sin side, mener dette er sjarmen.
Nåja. Ishockeyspillere er nå blitt bra polstret etterhvert... Tror nok rugby er knokkelsporten no. 1... 
|
|
|
29/05/2014 04:23
|
Espen
More than words
|
More than words
Hvorfor sutrer folk så mye om at foppall er så kjipt? En slags fetisj? Hvorfor så sterkt behov for å diskutere hvor teit dette er? Selvhevdelse? "jeg er smartere enn dette spillet"
Skaff dere et liv, og bruk heller tia på å beskue eller delta i aktivitete/sportene dere liker.
Nå er det snart VM. Det er kjempegøy, men ingen plikter å følge med, kommentere eller mene noe om det.
Som en slags sammenlikning, jeg boikottet siste vinter-OL.
Veldig enkelt, aldri tenke på det, aldri snakke om det, alltid styre unna når det dukker opp.
Da OL var ferdig, visste jeg ingenting om lekene. Ikke hvem som vant hva, ingen skandaler, ingenting.
Deilig befriende, fordi jeg boikottet på ekte.
E
|
|
|
29/05/2014 07:13
|
mtbmaniac
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Virkelig god foppball er kult nok det. Men denne sporten handler mye om ballkoordinasjon, eksplosivitet, og tett sosialt samspill med andre spillere, mens sykling handler i stor grad om andre ting. Det er naturlig at det blir litt vennlig kjekling mellom disse idrettene.
Tror ikke noen verken på den ene eller andre siden tar det så veldig personlig. Det er jo ikke som at man hater hverandre, bare gir hverandre litt buksevann nå og da.
|
|
|
[Re: Espen]
29/05/2014 08:30
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Hvorfor sutrer folk så mye om at foppall er så kjipt? En slags fetisj? Statuskrig. Misunnelse. Indignasjon. ballspill har en enorm status i samfunnet. Videre er det slik at mange med kondisanlegg og sykkeltalent aldri har vært ballspilltalenter. Det fins noen unntak, men jeg vil tippe at trenden for folk som velger obskure idretter (sykkel har helt til de siste post-Hushovd suksess årene vært en veldig smal idrett) er tapere som ikke har fått det til i andre idretter, blitt plaget på skolen, aldri blitt plukket ut på lag, eller generelt har vært individualister som gjør sin egen greie. Og alle disse har grunn til å da forakte foppallspellere.
|
|
|
[Re: Espen]
29/05/2014 09:08
|
Dan
More than words
|
More than words
Hvorfor sutrer folk så mye om at foppall er så kjipt? Det kan jeg svare veldig enkelt på, fordi det har med resten av ditt innlegg å gjøre. For å si det kort, lykke til med å boikotte f*tball. En stor forskjell mellom f*tball og sykling er størrelsesforholdet mellom aktive utøvere, mosjonister/hobbyutøvere og ikke utøvende publikum. Selv om det er mange som driver med f*tball på forskjellige nivåer så er det uendelig mange fler som kun ser det som underholdning fra tribunen eller tv-sofaen. Med sykling er det omvendt. Det er veldig mange som sykler, mer eller mindre aktivt, mens det er de færreste som bare ser på sykling uten selv å sykle en meter. Jeg tror ikke dere som er interesserte i f*tball skjønner hvor rent ut sagt jævlig plagsomt mye f*tball det er i alle medier og hvor håpløst det er å slippe unna. Skal du se værmeldingen? Vent litt, vi skal bare vise fem-seks høydepunkter fra f*tballen først, og så kommer værkartet. Bare ikke blunk, da går du glipp av Østlandet. F*tball er noe dritt grunnet plassen det tar opp i media og idolhysteriet som følger med. Dere er jo som noen tenårsjenter hele bunten.  Når alt dette er sagt så er selvfølgelig f*tball i seg selv en genial sport, som du kan spille barføttes med en oppblåst eselblære uansett hvor du lever i verden og uten at det koster noe som helst.
|
|
|
[Re: Dan]
29/05/2014 12:24
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Hvorfor sutrer folk så mye om at foppall er så kjipt? Det kan jeg svare veldig enkelt på, fordi det har med resten av ditt innlegg å gjøre. For å si det kort, lykke til med å boikotte f*tball. En stor forskjell mellom f*tball og sykling er størrelsesforholdet mellom aktive utøvere, mosjonister/hobbyutøvere og ikke utøvende publikum. Selv om det er mange som driver med f*tball på forskjellige nivåer så er det uendelig mange fler som kun ser det som underholdning fra tribunen eller tv-sofaen. Med sykling er det omvendt. Det er veldig mange som sykler, mer eller mindre aktivt, mens det er de færreste som bare ser på sykling uten selv å sykle en meter. Jeg tror ikke dere som er interesserte i f*tball skjønner hvor rent ut sagt jævlig plagsomt mye f*tball det er i alle medier og hvor håpløst det er å slippe unna. Skal du se værmeldingen? Vent litt, vi skal bare vise fem-seks høydepunkter fra f*tballen først, og så kommer værkartet. Bare ikke blunk, da går du glipp av Østlandet. F*tball er noe dritt grunnet plassen det tar opp i media og idolhysteriet som følger med. Dere er jo som noen tenårsjenter hele bunten.  Når alt dette er sagt så er selvfølgelig f*tball i seg selv en genial sport, som du kan spille barføttes med en oppblåst eselblære uansett hvor du lever i verden og uten at det koster noe som helst. Amen. Når man ikke er interessert er det som tiden før røykeforbudet om igjen. Blir utsatt for passiv f*tballprat på jobben, blant venner, og generellt i det offentlige rom. Åpent kontorlandskap og f*tballinteresse blant kolleger...spotify og et godt headset er en god kur, men jeg føler likevell at det er å skyve ansvaret over på ofrene, det bekjemper ikke problemet.
Trønder osv
|
|
|
29/05/2014 12:31
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Trønder osv
|
|
|
[Re: Espen J]
29/05/2014 14:57
|
GeirK
More than words
|
More than words
I tillegg har du dette merkelige fenomenet at enkelte fotballtilhengere synes at det å heie på et annet lag, kvalifiserer til fysisk avstraffelse. Har disse imbeciile lavpannene egentlig en forventning om at ingen skal holde med andre lag, eller hva annet er det som snurrer i den svært begrensede toppetasjen deres? I TdF ser du ikke Radobank-tilhengere lynsje en stakkar i Discovery-drakt som tilfeldig har stilt seg opp i feil sving.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
30/05/2014 07:45
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
I tillegg har du dette merkelige fenomenet at enkelte fotballtilhengere synes at det å heie på et annet lag, kvalifiserer til fysisk avstraffelse. Har disse imbeciile lavpannene egentlig en forventning om at ingen skal holde med andre lag, eller hva annet er det som snurrer i den svært begrensede toppetasjen deres? Lurer du også på hvorfor det er krig i verden?
Anonym5
|
|
|
14/06/2014 22:10
|
mtbmaniac
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
|
|
|
15/06/2014 20:55
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå prøvde jeg å se foppall i 5 minutter for første gang på mange år. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig irritert, hvorfor i helvete rekker minst en fra hvert lag opp handa hver gang det blir hjørnespark/innkast/frispark/osv? Dommeren lar seg jo ikke påvirke, og ofte er det ganske opplagt ene eller andre veien.
Fittetrynesport.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
[Re: cvrokka]
15/06/2014 21:05
|
anonym
Besatt
|
Besatt
-Dommeren lar seg ikke påvirke..... Yeah right.
|
|
|
16/06/2014 05:38
|
GeirK
More than words
|
More than words
-Dommeren lar seg ikke påvirke..... Yeah right. Av at noen rekker opp hånda etter at det er blåst? Forklar.
|
|
|
16/06/2014 05:44
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
-Dommeren lar seg ikke påvirke..... Yeah right. Av at noen rekker opp hånda etter at det er blåst? Forklar. Så har de da i det minste lært seg folkeskikk og venter på at læreren skal la dem få ordet
|
|
|
16/06/2014 11:12
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
-Dommeren lar seg ikke påvirke..... Yeah right. Av at noen rekker opp hånda etter at det er blåst? Forklar. Så lenge de rekker opp hånda før han indikerer hvilken retning kastet skal tas, så er det alltids en viss mulighet til at de klarer å påvirke hvem han gir kastet til. Kuwait klarte jo å få dommeren til å annulere et mål i 1982, men det krevde litt mer innsats enn armopprekninger.
|
|
|
16/06/2014 11:13
|
anonym
Besatt
|
Besatt
-Dommeren lar seg ikke påvirke..... Yeah right. Av at noen rekker opp hånda etter at det er blåst? Forklar. Av og til er dommerne i tvil om hvem som var sist på ballen når den går ut. Da kan man se på spillerne hvem som mest sannsynlig har rett. Dette vet spillerne og prøver alle triks for å beholde ballen innenfor laget. Dette er noe alle dommere lærer på de aller første dommerkurset. Be there, done that. I senere tid så er det praktisert av hvis man er i tvil, så skal angripende lag dømmes til fordel. Før var det forsvarende lags sin fordel. Med tvil så menes det at det ikke er mulig å skille hvem som var sist på ballen. f.eks. ved at to sparker samtidig på ballen. Om du fremdeles ikke tror at dommerne lar seg påvirke, så kan du jo lese boka til Sir Alex Ferguson. Den mannen burde vel ha en hvis peiling på hvordan ballspill spilles. http://www.dagbladet.no/2013/05/17/sport/premier_league/manchester_united/alex_ferguson/27223076/
|
|
|
16/06/2014 11:27
|
GeirK
More than words
|
More than words
-Dommeren lar seg ikke påvirke..... Yeah right. Av at noen rekker opp hånda etter at det er blåst? Forklar. Av og til er dommerne i tvil om hvem som var sist på ballen når den går ut. Da kan man se på spillerne hvem som mest sannsynlig har rett. Dette vet spillerne og prøver alle triks for å beholde ballen innenfor laget. Dette er noe alle dommere lærer på de aller første dommerkurset. Be there, done that. I senere tid så er det praktisert av hvis man er i tvil, så skal angripende lag dømmes til fordel. Før var det forsvarende lags sin fordel. Med tvil så menes det at det ikke er mulig å skille hvem som var sist på ballen. f.eks. ved at to sparker samtidig på ballen. OK. Da lærte jeg det.
|
|
|
|
|