Rugbyspillere er vel de mest maskuline innen ballidrett. De går jo i praksis inn i en slosskamp uten annen beskyttelse enn potensiellt en tannbeskytter
Trønder osv
Re: hvorfor foppallspillere er svake mennesker !!
[Re: trondmm]
#179472725/05/201419:31
Som noen nevner er idrettene såpass ulike at det blir litt dumt å sammenligne, men jeg føler for å trekke fram at det også finnes fotballspillere med syklistmentalitet:
Problemet er ikke alle de foppal spillere som faktisk blir skadet og trenger behandling, før de fortsetter kampen. Problemet er alle de som pga regelverket i fortball prøver å filme seg til fordeler. Når de i tillegg er dårligere skuespillere en pikkoloene i Hotel Cesar blir det bare pinlig. I hver kamp (foppal) er det snakk om overdreven filming. Noe blir slått ned på, men i for liten grad. Her har dommerstanden latt det gå for langt, regelverket er der.
I foppall kan det lønne seg å spille skadet. I sykling lønner det seg ikke.
Hvorfor har jeg "likt" bildet som denne tråden starter med og tildels er enig i det bildet symboliserer? Jo, fordi foppalltilhengere har de siste årene vært de "flinkeste" til å påpeke at "alle" syklister doper seg! Her har det vært lite nyansering og alle har blitt greid med sammen kammen.
Joda, det finnes skikkelige skader i ballspill, som er reelle og trenger ettersyn, men fyflate hvor mye dårlig, idiotisk tåpelig filming det er. Dette må være noe av det viktigste å ta tak i blandt de foppallstyrende kommiteer, hvis ikke mister foppall mer og mer respekt, selv bland sine egne.
Når man må tilbake til 1956 for å vise til en foppallspiller som spilte videre med en skikkelig skade for å vise at fotbalspillere er like tøffe som syklister så .......
Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
[Re: Tobben63]
#179485326/05/201406:18
Når man må tilbake til 1956 for å vise til en foppallspiller som spilte videre med en skikkelig skade for å vise at fotbalspillere er like tøffe som syklister så .......
Gi syklistene en årsak til å "filme" så skal vi nok se om de griper sjansen eller ei Dop er og har vært "filming" i sykkelsporten, bedre at Thor står av og gir seg grunnet råtne bein (dårlig kropp eller what not) enn at han velger "film" varianten i sin gren.
Kan ikke si jeg har lest artikler der ballspillende "sutrekopper" henger ut syklister. Link gjerne (for moro skyld) til noen slike hvor vi ser sånt som dette
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
[Re: mtbmaniac]
#179486026/05/201406:33
kan du ikke finne tilfeller der folk kaller syklister dophuer, eller håner lykrabekledning, eller snakker om midtlivskriser? Jaha?
Jo, men vi var inne på at ballspillere generelt hengte ut syklister som gruppe i økende grad. Det kan ikke jeg si at jeg har sett.
Men slapp av, jeg ber ingen om å dokumentere dette, skrev link til for "moro skyld" Hadde vært artig å lese noe sånt for å se hva folk faktisk klarer å lire ut av seg.
I mine øyne så er de aller fleste som bedriver topp-idrett tøffe folk. At enkelte idretter etter hvert har fått en del elementer som ødelegger imaget er det liten tvil om.
I ballspill så kalles dette filming, i sykling kalles det doping. Det samme kan man si om langrenn ++
Synes Jonsrud Syndby er tøff likevel jeg
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
#179487126/05/201406:46
Gi syklistene en årsak til å "filme" så skal vi nok se om de griper sjansen eller ei Dop er og har vært "filming" i sykkelsporten, bedre at Thor står av og gir seg grunnet råtne bein (dårlig kropp eller what not) enn at han velger "film" varianten i sin gren.
Det er vel dette jeg skriver, regelverket er der, men dommerene følger ikke opp. I foppal "lønner" det seg å fake, faker du skade i sykling driter resten av feltet i det. Gjør du det ofte nok sykler du ikke på det nivået lenge.
Sitat: Lurifax
Kan ikke si jeg har lest artikler der ballspillende "sutrekopper" henger ut syklister. Link gjerne (for moro skyld) til noen slike hvor vi ser sånt som dette
Link til venner og bekjente av meg som i diskusjoner kommer fram med dopinganklager mot "alle" syklister, sorry .... har ikke lydopptak. Ta en tur på en foppallpøb og si at syklister er tøffe og foppallspillere er dårlige skuespillere så får du nok dokumentasjon.
Jeg er ikke født med ski på beina. Jeg er i beste fall født med en sofapute bak nakken!
#179493526/05/201408:12
Jeg gidder ikke å diskutere hvem som er tøffest, men jeg synes det er rart at der allment akseptert med juks i ballspill. At det liksom er en del av gamet å filme slik at motstanderen får rødt kort, eller man selv får straffe. Det burde jo vært like lite annerkjent som doping etter hvert er i ferd med å bli i sport forøvrig. Juks er liksom juks. Hvorfor er det ingen æreskodeks blant fotballspillere om at filming er for 2. divisjon, eller løkkefotball, eller annen annenrangs ballspill? At C-Ronaldo kan få gullballen, samtidig som han ofte er en av de verste filmerne på banen vitner jo ikke om at sportslighet settes høyt.
Ronaldo barberer forresten beina minst like nøye som mange syklister.
Syklister jukser da hele tiden. Største juksemakeren av dem alle var Eddy Merckx, som klagde halve etappen over dårlige bein, for så å rykke, smadre feltet og kjøre solo i 100 km til mål.
Anonym5
#179495826/05/201408:42
Syklister jukser da hele tiden. Største juksemakeren av dem alle var Eddy Merckx, som klagde halve etappen over dårlige bein, for så å rykke, smadre feltet og kjøre solo i 100 km til mål.
Å late som man er sliten er da ikke å jukse. Det er taktikk. Å late som man blir hindret i en spurt for å få den andre rytteren deplassert - det ville derimot være å jukse.
Forskjellene her er ganske store. Det kan se ut som om moderne ballspill handler om å komme seg inn i 16-meteren for så å kaste seg til bakken så fort som mulig, hvis scoring ikke er garantert på annet vis.
Når det gjelder å bryte regler og få aksept for det... Hvordan er det med tøffingene som går i bakken, har noen sett noen av dem slenge seg bak en bil eller motorsykkel for å komme seg opp? Eller måtte holde seg fast i en bil mens de får behandling i 50km/t?
Skal man snakke om aksept for å jukse så er det faktisk mer aksept (i Nord-Europa) for disse handlingene enn for fotballspillere som slenger seg. Forskjellen er at fotballspillere som slenger seg prøver å lure dommern, syklister som kjøres opp gjør mens dommeren ser på...
Jeg gidder ikke å diskutere hvem som er tøffest, men jeg synes det er rart at der allment akseptert med juks i ballspill. At det liksom er en del av gamet å filme slik at motstanderen får rødt kort, eller man selv får straffe. Det burde jo vært like lite annerkjent som doping etter hvert er i ferd med å bli i sport forøvrig.
Jepp, det er latterlig å se voksne mannfolk kaste seg rundt som om de blir skutt i ene øyeblikket uten nærkontakt -for så å reise seg opp klare til å sette straffa sjæl. Blir flere og flere av dem også -dessverre, kan man si for en sport jeg ikke følger i særlig grad lenger. Dels på grunn av filming, men mest på grunn av at alt handler om penger, og det i en størrelsesorden som ikke hører hjemme noe sted, hverken i foppallen eller andre "yrker"
[Re: anonym5]
#179533426/05/201417:23
Å få hjelp til å kjøre seg opp i feltet etter en velt ved å drafte på bilkøen er lov, men det er grenser for hva som er lov her også og mange har fått (for små) straffer for å henge i bilvinduer osv opp bakker, eller det som kalles taktiske flasker osv.
Det bør slås ned på mye mer konsekvent misbruk av bilpace i proffritt også, etter min mening. Jeg mener også at de fleste syklister har en viss æreskodeks når det kommer til dette. En anti-filme-kodeks virker ikke å eksistere blant fotballspillere.
Selektivt utvalg selvfølgelig, men dette vitner jo om en viss stolthet rundt det å ikke legge seg ned uten grunn.
Jeg var på Camp Nou og så Messi & Co for noen uker siden. Messi virket uinspirert og loffa mye rundt. Fikk likevel to scoringer på tavla på straffe, som andre hadde fiksa. Om andre filmer slik at Messi kan score på straffe skal jeg ikke uttale meg om. Til det er jeg alt for lite interessert i ballspill.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
#179536326/05/201418:11
Noe annet som er sykt i ballspill, er de som bruker kortermet skjorte og hansker samtidig.... Ja også de som har strømpene over knærne... Mangler bare strikk opp til trusa, så er babydollen komplett. Kudos til den nye spilleren i United som spiller med sorte sko....
#179536826/05/201418:26
Hansker og kortermet er da et kjent triks for å begrense varmetap. Løperdronning og terrengsykkel-mor, Ingrid Kristiansen gjorde vel akkurat det antrekket verdenskjent på 80-tallet:
Juks er liksom juks. Hvorfor er det ingen æreskodeks blant fotballspillere om at filming er for 2. divisjon, eller løkkefotball, eller annen annenrangs ballspill?
Hvis du slenger deg på samme måte som proffene gjør i lavere divisjoner (driver i 6. div selv), på løkka eller i bedriftsserie blir du enten skjelt ut eller bare latterliggjort.
Ellers tror jeg det er en majoritet blandt fotballtilhengere som gjerne skulle sett at skuespill ble slått hardere ned på, men det er det fint lite vi får gjort med, det må det sanksjoner fra forbund etc til for å få gjort noe med.
Ellers nekter jeg å tro at det ikke finnes sykkelryttere som tilbringer mer tid hengene på biler på grunn av tekniske "problemer", vondt her og der og lignende, enn det de egentlig hadde trengt. Naturligvis mindre oppmerksomhet rundt slikt siden det neppe får like utslagsgivende konsekvenser som et stup som fører til straffespark vil få i ballspill.