Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell

Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell #1790980 20/05/2014 07:01
ganskefort Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg er så heldig å få dra på jobbseminar til Brussel på St. Hansaften.

Tenkte å dra til Oudenaarde dagen etter og sette av en dag kun til sykkel: sykle deler av Flandern-rundt løypa, gå på Ronde-museum, drikke belgisk øl osv osv.

Har noen tips til:

1) Sykkelleie i Oudenaarde - landeveissykkel?

2) Ok hoteller i Oudenaarde?

3) Hvilke deler av Ronde-ruta som er et "must" å sykle?

Har en hel dag i Oudenaarde, så kan godt sykle en skikkelig tur, 10-15 mil kanskje.

Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1791139 20/05/2014 10:48
Fidelio Offline
Entusiast
Entusiast
Det er jo bakkene som er cluet her synes i alle fall jeg. Området er uoversiktlig på sykkel pga hundre millioner små veier overalt, så jeg ville enten bare sette meg på sykkelen og tråkke dit jeg følte for, eller merke av bakkene på kartet og sykle mot disse i tur og orden.

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1791164 20/05/2014 11:12
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Koppenberg, oude kwaremount og paterberg ligger like ved hverandre, Oudenarde og er de mest aktuelle og ikoniske bakkene. Kan legge ut link til rvv 135km traseen når jeg kommer på en pc. Sykkelleie vet ikke.

Skal sjekke kalenderen også. Mulig du har flaks...

No added style
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1791183 20/05/2014 11:27
J
jorlie Offline
Entusiast
Entusiast
J
Jeg bodde i flanderen noen år, men har ikke leid så mye sykkel der. Du kan prøve noen av disse adressene (fiest=sykkel, koersfiets=racer, verhuur=utleie):
http://www.oudenaarde.be/nl/bezoekers/wat-doen/fietsen/fietsverhuur/

Ville absolutt merket meg opp en rute som inneholdt;
Koppenberg,
Oude Kwaremont,
Patersberg.

Personlig ville jeg tatt med de Muur van Geraardsbergen, men det er vel bare nostalgi nå.

Det finnes noen ferdig merkede ruter: noen med tilhørende kart & GPS:
http://www.beleefjeeigenronde.be/fiets-wandelroutes/fietsroute-ronde-van-vlaanderen/
http://www.toerismevlaamseardennen.be/nl/ronde-van-vlaanderenroute

I tillegg kunne det vært greit å få med seg et par wielercafees (finnes også i noen av kartene over)

Redigert av jorlie; 20/05/2014 11:30.
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: KnutAa] #1791375 20/05/2014 16:05
ganskefort Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: KnutAa
Koppenberg, oude kwaremount og paterberg ligger like ved hverandre, Oudenarde og er de mest aktuelle og ikoniske bakkene. Kan legge ut link til rvv 135km traseen når jeg kommer på en pc. Sykkelleie vet ikke.

Skal sjekke kalenderen også. Mulig du har flaks...

Ahh, tusen takk! Har sett på forumet at du bor i Belgia. Ikke verst!

Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: jorlie] #1791376 20/05/2014 16:07
ganskefort Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: jorlie
Jeg bodde i flanderen noen år, men har ikke leid så mye sykkel der. Du kan prøve noen av disse adressene (fiest=sykkel, koersfiets=racer, verhuur=utleie):
http://www.oudenaarde.be/nl/bezoekers/wat-doen/fietsen/fietsverhuur/

Ville absolutt merket meg opp en rute som inneholdt;
Koppenberg,
Oude Kwaremont,
Patersberg.

Personlig ville jeg tatt med de Muur van Geraardsbergen, men det er vel bare nostalgi nå.

Det finnes noen ferdig merkede ruter: noen med tilhørende kart & GPS:
http://www.beleefjeeigenronde.be/fiets-wandelroutes/fietsroute-ronde-van-vlaanderen/
http://www.toerismevlaamseardennen.be/nl/ronde-van-vlaanderenroute

I tillegg kunne det vært greit å få med seg et par wielercafees (finnes også i noen av kartene over)

Enig med deg og Fidelio. Dette gjør jeg for bakkene, brosteinen og historien. Wielercafees? Sykkelkafeer langs løypa eller noe slikt?

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1791483 20/05/2014 19:18
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Du burde klikke på den blinkende konvolutten! Se over selve forumet og under reklamen ICON_WINK

No added style
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1791753 21/05/2014 06:53
J
jorlie Offline
Entusiast
Entusiast
J
Sitat: ganskefort

Enig med deg og Fidelio. Dette gjør jeg for bakkene, brosteinen og historien. Wielercafees? Sykkelkafeer langs løypa eller noe slikt?

Jepp, det finnes kafeer her og der som (mer eller mindre dedikerte) dyrker sykkelsporten. Mange er ganske sære, men kan være litt artig.

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1791832 21/05/2014 08:19
extol Offline
Entusiast
Entusiast
Vurderer også Belgia første helgen i juli sammen med kona, men er lite vits hvis jeg ikke får leid sykkel der nede. Ingen som har prøvd å leie? KAN selvfølgelig ta med egen, men hadde vært deilig å slippe styret når det ikke kun er sykling som står i fokus.

Runde hjul triller best
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1791859 21/05/2014 08:45
kjull Offline
Besatt
Besatt
Bodde på Maison Kerkhove da vi var på De Ronde voor Vielertoeristen i 2012. Veldig greit sted å bo, ca 10km fra Oudenaarde sentrum, ca 3km fra Oude Kwaremont.

Om vår tur her:
http://www.bergentri.no/forum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=2672&start=20#p28892

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1791860 21/05/2014 08:46
kjull Offline
Besatt
Besatt

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1792660 22/05/2014 09:56
extol Offline
Entusiast
Entusiast
Da ble det faktisk Belgia og Oudenaarde. Vi booket oss in på Leopold Hotel Oudenaarde, som så riktig så fresht ut.

Planen er leiebil og utforske Belgia i 3 dager.
Leie sykkel og sykle 10-14 mil lørdag eller søndag.
Iallefall innom Koppenberg, Oude Kwaremont, Patersberg og Taaienberg.
Hvor godt merket er de forskjellige hellingene på lokale kart og skilt?
Blir turen for lang hvis jeg skal innom muur van geraardsbergen? (start og stopp blir Oudenaarde)

Av ikke-sykkelrelaterte aktiviteter tenkte vi oss en tur innom Ghent iallefall. Vi snakket også om en tur innom Kortrijk og Frankrike til Lille og Roubaix. (går det an å ta med sykkel inn på velodromen og prøve?)
Noen ting som er must see i flandernregionen?
Sightseeing, shopping, mat?

Hvis noen sitter med noen gode tips på sykkelleie tas det imot med takk:)

Runde hjul triller best
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: extol] #1792676 22/05/2014 10:13
Lenny Offline
Veteran
Veteran
Sitat: extol

Hvor godt merket er de forskjellige hellingene på lokale kart og skilt?

Koppenberg er i alle fall skiltet, og i 2011 var det små RvV-markeringer i veien langs ruta. Disse var ikke helt lett å få øye på, og blir vel slitt vekk etterhvert også.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: extol] #1792683 22/05/2014 10:23
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Du klarer fint å sykle innom Geraardsbergen på samme tur som de andre bakkene du nevner. Det er vanskelig å finne frem og skrekkelig mye veier og lett og miste retningen. Selv bruker jeg GPS mye men det selges veldig bra kart:

=field_product%253Afield_prod_type%3A173]KART

Rar link, men du skal ha det som heter Fietsnetwerk Vlaamse Ardennen og det dekker både Oudenarde og Geraardsbergen

Tror jeg er opptatt selv den helgen ellers kunne jeg slengt meg med på en tur.

Av sykkelen er jo Ghent fin, jeg syns personlig Ghent et bedre sted å være en mer populære Brugge.

I 2014 spesielt er jo Ieper et sted man burde besøke, med Flanders Field museet, inntakte skyttergraver og kirkegårder fra første verdenskrig. Etter dette kan man avlegge Thor Hushovd-puben et besøk:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BG3O5NDO

Også har du jo hele Wallonia med Ardennene, Bastogne osv. Har mye stort til gode selv her nede...

Redigert av KnutAa; 22/05/2014 10:26.

No added style
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: KnutAa] #1792817 22/05/2014 12:27
M
mortirolo Online
Medlem
Medlem
M
Vi leide sykler hos "Asfra" en gang. Det var en helt middels opplevelse, med litt lite serviceinnstilt betjening, for store sykler og kun standardkrank tilgjengelig. (Ps. det er status i miljøet å ha syklet Koppenberg på 39*25... Check!)

Museet er et godt sted å begynne turen, de har dusj også så vidt jeg husker om man trenger det. Derfra går det i allefall tre fargede ruter. Vi kjørte en mellomting mellom den blå og den røde for å få med det mest essensielle. Garmin med kart anbefales, for det er helt villt mange veier og kryss i Belgia.

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: KnutAa] #1795951 27/05/2014 13:48
extol Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: KnutAa
Du klarer fint å sykle innom Geraardsbergen på samme tur som de andre bakkene du nevner. Det er vanskelig å finne frem og skrekkelig mye veier og lett og miste retningen. Selv bruker jeg GPS mye men det selges veldig bra kart:

=field_product%253Afield_prod_type%3A173]KART

Rar link, men du skal ha det som heter Fietsnetwerk Vlaamse Ardennen og det dekker både Oudenarde og Geraardsbergen

Tror jeg er opptatt selv den helgen ellers kunne jeg slengt meg med på en tur.

Av sykkelen er jo Ghent fin, jeg syns personlig Ghent et bedre sted å være en mer populære Brugge.

I 2014 spesielt er jo Ieper et sted man burde besøke, med Flanders Field museet, inntakte skyttergraver og kirkegårder fra første verdenskrig. Etter dette kan man avlegge Thor Hushovd-puben et besøk:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BG3O5NDO

Også har du jo hele Wallonia med Ardennene, Bastogne osv. Har mye stort til gode selv her nede...

Takker for tips ICON_SMILE
Til trådstarter ang sykkelleie, så har jeg vært i kontakt med div steder i nærheten av Oudenaarde. De som virker mest lovende er Het Verzet: http://www.hetverzet.be/home.php?page=8&detail=55&site=1
Ryddigste og hyggeligste svar på mail og fine priser.
Specialized Allez elle Secteur inkl pedaler og levering og henting på hotellet mitt i Oudenaarde for 32 Euro. Spesh Robaix for 54 Euro. (levert fredag ettermiddag på hotellet og hentet lørdag ettermiddag)
Alle sykler maks 1 år gamle.

Runde hjul triller best
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1809009 19/06/2014 12:25
extol Offline
Entusiast
Entusiast
Drar opp denne igjen. Skal altså ut å sykle lørdag morgen den 5. juli. Samme dag går sykkelløpet Omloop het nieuwsblad Beloften på de samme veiene. Et 1.2 ritt på europatouren.
Løpet passerer Oudenaarde i 14 tiden. Blir veier stengt og sånt ifbm med slike løp? Isåfall hvor lenge før?

Runde hjul triller best
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: extol] #1809169 19/06/2014 18:59
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Sitat: extol
Drar opp denne igjen. Skal altså ut å sykle lørdag morgen den 5. juli. Samme dag går sykkelløpet Omloop het nieuwsblad Beloften på de samme veiene. Et 1.2 ritt på europatouren.
Løpet passerer Oudenaarde i 14 tiden. Blir veier stengt og sånt ifbm med slike løp? Isåfall hvor lenge før?

De mest berømte hellingene manglet i det rittet, men traseen vil være merket og det er virkelig gull verdt hvis du vil på langtur uten å sjekke kartet hver kilometer (ingen overdrivelse). Og så tar du en tur innom Koppenberg, Oude Kwaremont og Patersberg.

Geraardsbergen ligger ganske nærme Brakel på den ruta de skal sykle, forresten

Når det er ritt i Belgia går livet sin vante gang, veiene sperres når det nærmer seg, så kommer kortesjen, folk strømmer ut i gatene, feltet fyker forbi og trafikken starter etter at bilen med det grønne flagget har passert. Dette kan de og det går raskt og smidig. Har syklet i traseen mens ritt pågår og det er super måte å oppleve sykkelritt på.

No added style
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1812975 26/06/2014 12:46
ganskefort Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Da er turen gjennomført!

KnutAa som bor i Belgia stilte med sykkel og guidet meg gjennom indrefileten av det Flandern kan tilby. Vi startet utenfor Gerardsbergen (i Brakel tror jeg det het) og etter en liten runde satte det i gang med Muur van Gerardsbergen/Kapelmuur. Ganske brutal bakke og første møte med flamsk brostein. En litt lenger transportetappe (hvor vi prøvde å finne Bosberg, men uten hell) og så var vi klare for syv mil med sykkelparadis.

Fikk med oss Koppenberg, Steenbeekdries, Taaienberg, Kaperij, Kanarieberg, Karnemelkbeekstraat, Kruisberg, Oude Kwaremont og Paterberg!

Jeg fikk en real leksjon i brostein og 20% helning i Koppenberg. KnutAa forsvant oppover, jeg hang etter, så kom en bil og da måtte jeg klipse ut. To forsøk på å fortsette endte i gjerdet. Måtte gå opp... (neste gang!).

Ellers kom jeg meg opp alt, men i Paterberg ga 110 km seg til kjenne, pinnestiv osv, osv.

En helt utrolig dag på sykkel og en stor takk til KnutAa for guiding og lån av sykkel.

Er allerede i gang med å tenke på deltakelse i cyclosportiven til neste år.

Jeg er frelst.

Turen på Strava her: http://www.strava.com/activities/157634953

Espen

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1813051 26/06/2014 14:40
A
alexao Offline
Fersking
Fersking
A
Noen som vet når påmeldingen til sportiven åpner?

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1813133 26/06/2014 18:13
extol Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: ganskefort
Da er turen gjennomført!

KnutAa som bor i Belgia stilte med sykkel og guidet meg gjennom indrefileten av det Flandern kan tilby. Vi startet utenfor Gerardsbergen (i Brakel tror jeg det het) og etter en liten runde satte det i gang med Muur van Gerardsbergen/Kapelmuur. Ganske brutal bakke og første møte med flamsk brostein. En litt lenger transportetappe (hvor vi prøvde å finne Bosberg, men uten hell) og så var vi klare for syv mil med sykkelparadis.

Fikk med oss Koppenberg, Steenbeekdries, Taaienberg, Kaperij, Kanarieberg, Karnemelkbeekstraat, Kruisberg, Oude Kwaremont og Paterberg!

Jeg fikk en real leksjon i brostein og 20% helning i Koppenberg. KnutAa forsvant oppover, jeg hang etter, så kom en bil og da måtte jeg klipse ut. To forsøk på å fortsette endte i gjerdet. Måtte gå opp... (neste gang!).

Ellers kom jeg meg opp alt, men i Paterberg ga 110 km seg til kjenne, pinnestiv osv, osv.

En helt utrolig dag på sykkel og en stor takk til KnutAa for guiding og lån av sykkel.

Er allerede i gang med å tenke på deltakelse i cyclosportiven til neste år.

Jeg er frelst.

Turen på Strava her: http://www.strava.com/activities/157634953

Espen

Gleder meg ikke noe mindre til neste lørdag nå kjenner jeg ICON_SMILE

Runde hjul triller best
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1813189 26/06/2014 19:23
P
psychlogard Offline
Entusiast
Entusiast
P
Påmeldingen starter i høst en gang, tenker jeg. Vær tidlig ute med å bestille overnatting, det er mer kritisk enn å rekke å få startnummer, det skal gå greit.

Kan anbefale dette stedet: https://www.airbnb.no/rooms/748724.

Verten er tidligere syklist, og driver en triatlet(!)sjappe i førsteetasjen.
Han stiller med garasje til å lagre syklene i og er dreven til å differensiere trykk i dekk så det skal gå bra på brostein:-)

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: psychlogard] #1813315 26/06/2014 22:04
A
alexao Offline
Fersking
Fersking
A
Sitat: psychlogard

Kan anbefale dette stedet: https://www.airbnb.no/rooms/748724.

Takk for tips. Dessverre er det stedet ikke lenger tilgjengelig ser det ut som

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1813341 27/06/2014 02:25
P
psychlogard Offline
Entusiast
Entusiast
P
Ah, han holder på enda, men ikke via AirBnB.

Prøv denne: http://www.sporthuisnokere.be/EN_index.html

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1818780 07/07/2014 11:04
extol Offline
Entusiast
Entusiast
Da var turen over og konklusjonen til meg og kona er at Belgia er absolutt et land å reise til bake til. Oudenaarde og Ghent var fantastisk koselige og pittoreske byer. Hadde en tur til Geraardsbergen på fredagskvelden for å sykle kapelmuur. Det gikk over all forventning. Fikk skikkelig god flyt på brosteinen oppover, så jeg fikk bygget litt selvtillit før lørdagens tur. Rvv museet var interessant og kartene med de merkede sykkelløypene med fargekoder var veldig praktisk. Sykkeltur på flamsk brostein var en opplevelse, og det blir enda et par hakk gøyere å se flandern rundt neste år. Syklet den blå løypa til alle de morsomme bakkene var syklet, og valgte en annen rute tilbake igjen for å sykle oude kwaremont, paterberg og koppenberg en gang til. Forskjellen på å sykle bakkene gang nr 2 med 9 mil i beina og i etter et par skikkelige regnbyger var ganske stor. Oude kwaremont og paterberg gikk greit, men med syrefylte bein og brostein som var så sleip at jeg måtte sitte for å få feste til bakhjulet sa det stopp midt i koppenberg med krampe i begge lårene. Brostein er bare helt brutalt når du er på stålet... Det suger liksom kreftene ut selv om det er relativt flatt. (mariaborrestraat)
Fikk også med oss Belgiakampen på storskjerm på pub i Ghent.
Tommel opp til Belgia på de fleste områder. God mat, fint hotell, fantastisk arkitektur, god sjokolade og stort sett veldig hyggelige mennesker.
Skal få postet noen bilder fra sykkeltur etterhvert.

Redigert av extol; 07/07/2014 11:06.

Runde hjul triller best
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1818812 07/07/2014 12:21
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Bra jobba med langhelgen din. Hvis Belgia hadde vunnet kampen skulle du få se at det ble liv i luka.

Dette landet fortjener en regjering!

(igjen...)

No added style
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1876846 20/10/2014 20:06
Frank H Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg puster liv i denne igjen! Vi er en gjeng som skal ned å sykle Flanderen til neste år (2015)...

Har dere erfaringer?
Hvor er det bra og bo?
Hvor/Hvordan få med seg proff-rittet på best mulig måte?

Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1876947 21/10/2014 07:25
ganskefort Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Hyggelig med nytt liv i denne, synes jeg som trådstarter!

Det jeg kan si med sikkerhet, FrankH, er at å sykle i Flandern Rundt-land i juni i år er min største (og mest slitsomme) opplevelse på sykkelsetet.

Mulig Knut har noen gode tips om cyclosportiven hvis det er den dere skal sykle.

Lykke til. Jeg sykler den i 2016. Det er i hvert fall planen.

Bianchi Infinito CV
Votec VRX Pro
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: Frank H] #1877291 21/10/2014 19:19
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Frank H
Jeg puster liv i denne igjen! Vi er en gjeng som skal ned å sykle Flanderen til neste år (2015)...

Har dere erfaringer?
Hvor er det bra og bo?
Hvor/Hvordan få med seg proff-rittet på best mulig måte?

Har erfaring, litt i hvert fall. Dette blir jo langt fra noen uttømmende fasit, men kanskje noen ting å ha med i planleggingen.

BO:

Hvis dere disponerer bil og tåler å holde en edru etter rittet, så ligger jo Oudenarde innen en drøy times radius fra Antwerpen, Brussel, Leuven, Charleroi, Mons(Bergen), Korttijk, Gent og drøssevis med idylliske småsteder hvis du ikke finner gull nærme rittet denne helgen.

Ikke vanskelig å få parkert nærme start på lørdagen, enten på offisiell p-plass eller i gata nærme nok.

Turistutgaven av rittet er jo supert. Dette går jo delvis på fortau og sykkelveier, i trafikken og med stopp på rødt lys så farten er lav uansett om dere vil sykle fort eller ikke, folk ligger ved siden av hverandre og prater og tar det oppsiktsvekkende rolig nedover, ingen som jager og i alle fall ingen som roper og brøler.

Utfordringene er jo å komme opp bakkene med stilen intakt. Du blir sakte men sikkert nedbrutt av bakkene og brosteinen selv om snittfarten er lav sammenlignet med norske turritt og ingen bryr seg om sluttid.

Trene for rittet, i den grad det går vinterstid i Norge, bør inneholde langturer med innlagte drag fra 3-10 min 1-5 min der dere pusher på maks (som i MAKS). Bakkene er så bratte og harde at det er omtrent umulig å holde igjen, men fint om kroppen er vant til å fortsette etter en skikkelig kneik gang på gang på gang...

Ikke gidd å sykle lengste distanse med mindre dere er supergode og forberedt, alt av interesse ligger på 135km varianten og de fleste har ganske rare og helt tomme bein etterpå

Proffrittet:

Starter i Brugge, Grote Markt, før en ganske lang transport inntil det nokså lille området rundet Oudenarde der alt av brostein og f#¤%skap ligger. Flere alternativer:

Sykle rundt. Vet ikke helt sikkert hvor tidlig man blir vinket inn og om man slipper til overalt, men dette pleier å gå helt fint på andre ritt og jeg så mange på sykkel i løypa ifjor.

Dure rundt i bil på egenhånd. Her bør du enten være flamsk landsbytulling eller ha gjort research med militær presisjon hvis du skal lykkes skikkelig. Var selv på en guida busstur med akkreditering i fjor og fikk se rytterne mange ganger, men her blir det umulig å komme til de heiteste stedene. Det som var interessant med dette var å se hvor sinnsykt hardt de kjørte overalt hele tiden, særlig etter å ha gjort litt av det samme dagen før selv.

Public village. I Oude Kwaremount, Patersberg, Koppenberg og et par andre steder er det storskjermer og servering som er tilgjengelig uten billett. Offentliggjøres på nettsiden. I tillegg er det en haug med tredjeparter som tilbyr alt mulig rart av pakker og tilstelninger.

Det blir uansett bra dette og dette er en totalopplevelse av det holistiske slaget. Bare å glede seg og holde trykket oppe gjennom vintern!

Redigert av KnutAa; 21/10/2014 19:28. Rediger grunn: Tar bare drøyt minutt opp paterberg

No added style
Re: Sykle i Flandern, tips? Sykkelleie - hotell [Re: ganskefort] #1878163 23/10/2014 08:57
Frank H Offline
Ringrev
Ringrev
Takk for flott tilbakemelding ICON_SMILE
Vi kommer ikke til å disponere bil, og sikkert heller ikke edru etter rittet. Det blir nok heller ikke den lengste distansen helle. Så ikke helt for oss 10 mil i 3 grader og motvind før rittet blir hardt.
Men dette tror jeg blir en fantastisk guttetur, med bra stevning ICON_SMILE

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino