Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

29 hjulsett til en voksen syklist

29 hjulsett til en voksen syklist #1790775 19/05/2014 18:36
S
stihofta Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei

Er på leit etter et nytt 29er hjulsett. Må ha et som tåler hard stikjøring. Jeg er sånn litt i overkant av 100 kg og trenger noe som tåler en støyt. Har sett litt på Mavic crossmax og dette ser ut som et sett som kan være noe for meg.. Er det noen som kan anbefale noen andre hjul som kan tilfredstille mine krav??

Stian

Re: 29 hjulsett til en voksen syklist [Re: stihofta] #1790814 19/05/2014 19:35
eldo472 Offline
Veteran
Veteran
Kjørestil varierer, noen kjører i stykker utstyret lettere enn andre.
Har du følelsen av at ting går i stykker ofte kjører du enten veldig hardt, ellers så er utstyret underdimensjonert.

Har nettopp bestilt meg et sett 29" til hjul min egen stisykkel. Var ikke interessert i å betale for mye, samtidig som de skulle være ganske lette. 100 g mindre vekt dobler prisen. Måtte også være tilgjengelige.
Nå er det litt i vinden med brede felger. Man må også ha mulighet til å kjøre slangeløst. Ønsket dekk bredde må man også tenke på.

Jeg endte på Sun Ringle Charger Pro på ChainReactionCycles (CRC).
Kan ikke anbefale dem da jeg ikke har prøvd dem, men bare fått inntrykk av at de er kurante til prisen.

Skal du kjøre ekstra hardt med din vekt må du kanskje ha FR/DH felg og da er Sun Ringle ADD Pro billige og solide. Finnes på CRC.
Sun Ringle Charger Pro er muligens for svake.
Ellers finnes et hav av varianter hvis du vil spesifisere selv.
Et veldig populær felg er Stans Flow EX. Setter du på Chris King ISO eller Industri 9 nav (dyrt) har du supre holdbare og lekre hjul. Du kan spare en del med Hope Evo nav.

Du kan også bruke DT Swiss og Mavic felg i stedet f.eks 823 for hard bruk.
Mavic har begrenset utvalg på 20mm aksel felger og 6 bolt fester på ferdighjul på 29". Det har nettopp kommet med et Crosmax XL WTS til ca 1000$ med dekk.
Lek deg på http://www.prowheelbuilder.com/ for å få noen ideer i forhold til vekt og pris.

Husk at bremser, aksler og dekk må passe sammen med sykkel.
Billige lette felger har som regel noen ulemper.

Redigert av eldo472; 19/05/2014 21:11.
Re: 29 hjulsett til en voksen syklist [Re: stihofta] #1790883 19/05/2014 21:18
O
OSM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Har god erfaring med Easton Haven. CRC kjører solide tilbud på Easton og gratis frakt. Ville sjekket om de har den akslingsvarianten du trenger.

Moderator  support