Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stibygging/kloppe-tråden for Ålesund

Stibygging/kloppe-tråden for Ålesund #1790741 19/05/2014 17:24
fjøråsyklist Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Som overskriften sier, en tråd for stibygging og klopping. Ålesund har mange bakker og flotte stier som alltid ender opp i et gjørmehull etter hundre meter.

Det første prosjektet jeg ser for meg er på Emblemsfjellet, nærmere bestemt skiheisa. Eller det er mye jeg har kyst å gjøre i området rundt skiheisa, men følgende har i mine øyne første-prioritet.

1. Stien som går fra skiehisa og til Skåthaugen er jo veldig fin, spesielt en tørr dag. Men i toppartiet der stien tar av fra heis-traseen og går inn i skogen, er det skikkelig gjørmete. Noe som er kjipt da dette steinpartiet med all gjørma har et helt sjukt potensiale som en små-teknisk trapp. Med en liten klopp eller to og litt flytting av stein slik at man kan kjøre hele partiet sammenhengende i noenlunde fart før man dropper ned det lille svaberget, ville dette blitt gromt.

2. Utforløypa i Vika(nei, ikke dåvvnnhill)
Utforløypa i Vika er helt herpa etter Dagmar, men hadde uansett vært rimelig kjip nå pga. gammelt treverk osv. Anyway, det hadde vært kult å få satt den i stand igjen, helst med noe nybygg.
Personlig er jeg i mot å bygge hveranda med ti centimeters mellomrom mellom bordene hele veien fra toppen og ned. Mye kjekkere å sykle på en sti som er gravd med et eller annet tre-element.

3.
Noe som ligger litt lenger fram; utbedre oppover mot Høgkubben.

Så hva sier dere? Noe som vil være med på dugnad?

Re: Stibygging/kloppe-tråden for Ålesund [Re: fjøråsyklist] #1792825 22/05/2014 12:42
theGunner76 Offline
Fersking
Fersking
Hei, jeg blir med! Må bare blir ferdig med eksamen først... men ut i neste, neste (uke 23?) har jeg straks mer fritid... Legger du ut forespørsel på fb?

Moderator  support