|
|
En kort anmeldelse av shortsen Sweet Frantic
|
Re: En kort anmeldelse av shortsen Sweet Frantic
[Re: Stefan77]
19/05/2014 08:28
|
Akaly
OP
Veteran
|
OP
Veteran
For hva det er verdt, Akaly, jeg er litt enig med deg. Jeg kunne godt tenkt meg en lomme på andre siden på min Sweet Frantic Shorts. Grunnen til at jeg ikke kjøper en annen type shorts er at denne passer mine korte bein perfekt. Jeg kompromisser heller på antall lommer enn å still med en shorts som i relaiteten er en høyvannsbukse på meg. Men hvis lommer er det du virkelig trenger så kan jeg anbefale Endura Humvee. Der kan du ha med hele hanskelageret ditt og fortsatt ha plass til søppel. Har en Hummvee også. Den har bra med lommer.  Jeg tror neppe jeg kommer til å kjøpe noe fra Sweet igjen med det første. I hvertfall ikke når jeg får en mye billigere shorts med lommer fra Endura, og som i tillegg virker mer solid og funksjonell. En annen ting som forøvrig er kjekt å ha i lommene er et kart. Å kunne vippe det frem når man er usikker på veien er mye mer praktisk enn å måtte ta av seg sekken og alt det innebærer.
|
|
|
[Re: Akaly]
19/05/2014 08:48
|
olechr
More than words
|
More than words
Uansett så må vel konklusjonen være at: liker du lommer så kjøp shorts med lommer.
Kjøper jo ikke en racer og klager masse fordi den ikke er bra i skogen :-P
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
19/05/2014 12:23
|
Panikk
Fersking
|
Fersking
Har et par Frantic shortser og en ting som er sinnsykt bra med de er de aldri blir møkkete  Gønne gjennom en gjørme pytt og får masse flekker på shortsen, 5 minutter etter så er det ingen flekker  Veldig gode til sitt bruk på varme dager 
|
|
|
19/05/2014 14:45
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Lommer legger jo kun til fordeler med shorten og ingen ulemper, så jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvorfor noen vil lage et plagg uten å ha dem med.
Enig. Har en Sweet Hunter shorts selv. Irriterende mangel på lommer. Jeg liker også å ha muligheten med lommer. At folk argumenterer med hvor du skal legge ting istedenfor lomma skjønner jeg ikke.... folk er forskjellig. Du synes det er en ugrei shorts. Andre digger den sikkert 
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
19/05/2014 14:53
|
Rukus
Avhengig
|
Avhengig
Men er bare så merkelig og frivillig kjøpe en shorts uten lommer, for så og klage på det... Man må jo se hva man kjøper og om det dekker det behovet man har.
det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
|
|
|
19/05/2014 14:59
|
Akaly
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Jeg var ung, dum og naïv og trodde det ville gå fint med få lommer. Det gjorde det ikke, og jeg savner dem mer og mer for hver dag som går.
|
|
|
19/05/2014 15:09
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Stisykling handler primært om å ta med seg alt man eier ut i skogen, punktere, og så styre en god stund med å lete etter en ny slange i sekken. Hva slags sekk har du med deg ut? Høres ut som den er diger? Og uansett har du vel ikke slangen i lomma på shortsen? Den ligger vel i sekken eller baklomma på overdelen uansett?
Redigert av sveinaa; 19/05/2014 15:11.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: sveinaa]
19/05/2014 15:17
|
Akaly
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Stisykling handler primært om å ta med seg alt man eier ut i skogen, punktere, og så styre en god stund med å lete etter en ny slange i sekken. Hva slags sekk har du med deg ut? Høres ut som den er diger? Og uansett har du vel ikke slangen i lomma på shortsen? Den ligger vel i sekken eller baklomma på overdelen uansett? Det er jo når man står og fomler med alt sammen at det er greit å ha et sted å legge tingene sine. Jeg har ikke nok armer til å holde dekkspaker, slange, pumpe, ventilheter, og hansker på en gang.
|
|
|
19/05/2014 15:27
|
perbl
More than words
|
More than words
Jeg har ikke nok armer til å holde dekkspaker trengs ikke, slangekjør slangeløst, pumpe, ventilheter fysjom!, og hansker på en gang. Sånn, reduserte inventaret ditt ihht til hva gitte greiner av stilpolitiets innsatsstyrke anbefaler, så nå bør shortsen funke.
Per B.
|
|
|
[Re: perbl]
19/05/2014 15:35
|
Akaly
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Jeg har ikke nok armer til å holde dekkspaker trengs ikke, slangekjør slangeløst, pumpe, ventilheter fysjom!, og hansker på en gang. Sånn, reduserte inventaret ditt ihht til hva gitte greiner av stilpolitiets innsatsstyrke anbefaler, så nå bør shortsen funke. Men hvor skal jeg legge hanskene mine når det er varmt? Mobiltelefonen ligger allerede i den ene lomma (og der skal den ligge, for folk ringer meg alltid når jeg er ute på tur av en eller annen grunn).
|
|
|
19/05/2014 15:39
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Stisykling handler primært om å ta med seg alt man eier ut i skogen, punktere, og så styre en god stund med å lete etter en ny slange i sekken. Hva slags sekk har du med deg ut? Høres ut som den er diger? Og uansett har du vel ikke slangen i lomma på shortsen? Den ligger vel i sekken eller baklomma på overdelen uansett? Det er jo når man står og fomler med alt sammen at det er greit å ha et sted å legge tingene sine. Jeg har ikke nok armer til å holde dekkspaker, slange, pumpe, ventilheter, og hansker på en gang. Men har du ikke en lomme på shortsen til det det? Selv synes jeg det er best å bruke en lomme på sekken til mellomlagring ved mekanisk. Skal du ha av feks skruer, bruke kjedelås eller noe litt annet enn skifte slange er det greit å ha et sikkert sted å mellomlagre sånn at de ikke forsvinner i lommene eller noe (Bruke en lomme på sekken som en "deleskål" eller hva man skal kalle det.).
|
|
|
19/05/2014 15:41
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Jeg har ikke nok armer til å holde dekkspaker trengs ikke, slangekjør slangeløst, pumpe, ventilheter fysjom!, og hansker på en gang. Sånn, reduserte inventaret ditt ihht til hva gitte greiner av stilpolitiets innsatsstyrke anbefaler, så nå bør shortsen funke. Men hvor skal jeg legge hanskene mine når det er varmt? Mobiltelefonen ligger allerede i den ene lomma (og der skal den ligge, for folk ringer meg alltid når jeg er ute på tur av en eller annen grunn). Er du ikke redd for at mobilen skal ryke om du tryner skikkelig? Den bør ligge i sekken eller baklomma, der den er litt mer beskyttet. Er det så varmt kan du ta av deg hjelmen og legge hanskene i den!
Redigert av sveinaa; 19/05/2014 15:42.
|
|
|
[Re: sveinaa]
19/05/2014 15:42
|
Akaly
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Jeg har ikke nok armer til å holde dekkspaker trengs ikke, slangekjør slangeløst, pumpe, ventilheter fysjom!, og hansker på en gang. Sånn, reduserte inventaret ditt ihht til hva gitte greiner av stilpolitiets innsatsstyrke anbefaler, så nå bør shortsen funke. Men hvor skal jeg legge hanskene mine når det er varmt? Mobiltelefonen ligger allerede i den ene lomma (og der skal den ligge, for folk ringer meg alltid når jeg er ute på tur av en eller annen grunn). Er du ikke redd for at mobilen skal ryke om du tryner skikkelig? Den bør ligge i sekken eller baklomma, der den er litt mer beskyttet. Næh, skrotmobil.
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
19/05/2014 20:44
|
Straightline
Ringrev
|
Ringrev
Det finnes alt for mange sykkel-shortser med alt for mange lommer allerede. Mine to Norrøna Fjørå shortser fikk redusert antall baklommer fra 1 til 0. Sømmene ble slitt og løsnet på nøyaktig samme sted på begge shortsene, og siden jeg er tilhenger av færrest mulig lommer, fjernet jeg rett og slett lommene.
|
|
|
19/05/2014 20:51
|
Myrulv
Entusiast
|
Entusiast
Så i framtidige tester vil ikke manglende funksjonalitet nevnes. Det er jo bare å kjøpe et annet produkt? Det nevnes som argument mot flere lommer at produktet blir dyrere! Har dere fulgt med på forumet her i det siste? Det er folk som lurer på om 3000 kr for ei sykkelbukse er dyrt. Med det utgangspunktet kan vel ikke ei ekstra lomme tippe budsjettet? Jeg har skrudd maskiner i mange år. Lommene har vært flittig brukt til skruer, måleutstyr og annet verktøy. Jeg sykler utelukkende med sykkelbukse typ landevei og bruker derfor lommene i trøya når jeg må skru i skogen. Legge ting på bakken gjør jeg helst ikke. Det blir møkkete eller kan lett forsvinne som Akaly nevner. Jeg har også brukt Sykkeloyvinds metode med å bruke sekken som "bord". En kompis kom tilbake for å se etter meg. Han kjørte over sekken (som ikke lå i stien) så ting og tang skvatt busk-i-mellom. Kjedepinnen forsvant og det ble fottur hjem. Mye av kommentarene minner litt om en kamerat som prøvde mine nye slalomhansker. Denne karen har sjelden noe positivt å si om andres ting, så analysen var kort og konsis: "De er for små". Av og til er det andres virkelighet som gjelder, nemlig den som har skoa, eller i dette tilfellet buksa på. Det er Akaly som i likhet med meg liker å ha kontroll på deler og verktøy når han skrur i skogen. 
|
|
|
20/05/2014 06:39
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Et heeelt uteglemt aspekt: når jeg stresser med unger, middag, kone etc og får på meg tøyet for å ta en digg tur i skogen må jeg etterhvert bevege meg fra kåken og til garasjen. Da har jeg ørten millioner ting som skal samme rute. Da er det utrolig digg å ha et par lommer til Hr Garmin, hansker, buff, telefon, kamera, briller og alt annet ræl som skal være med på den lille etappen før evt sekken pakkes. Den gjørmete påsan som lukter Stan's er ikke kosher innefor dørterskelen hos oss.
Når brillene skal av i skogen pga gørr eller dugg eller birdstrike er det også helt ok å bare stappe de i lomma på shortsen fremfor å feke rundt bakpå ryggen eller i sekken mens resten av folket gønner innover. Om de moses ved et tryn, who cares så lenge jeg overlever. Mer sannsynlig at jeg tryner mens jeg holder på å kødde med å få stappa noe i trøyelomma uten å stoppe.
Så jeg er pro-lommer på shorts! F.eks Fjørå og Endura har det jeg trenger. Løsningen på Fjørå med glidelåser er ekstra kjekk. Skal jeg ut å sykle en tur med ungene er det også suverent å ha et sted å stappe lommeboka uten at den ramler ut neste gang far skal imponere med trappecrux e.l.
Nå prøvde jeg Frantic på XXL, men uansett størrelse fikk jeg Donald-rumpe, rene kroken for sete-hekting, så no deal.
Har aldri opplevd at en shorts er for tung, selv om jeg scorer relativt lavt på BMI...
|
|
|
[Re: knutspeed]
20/05/2014 07:11
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Den gjørmete påsan som lukter Stan's er ikke kosher innefor dørterskelen hos oss. Hvorfor ikke ta den en runde i vaskemaskinen? Jeg synes selv det er ubehagelig når egen eller turkameratens sekk/klær/hansker/hjelm lukter stramt.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: knutspeed]
20/05/2014 07:34
|
EiW
Ringrev
|
Ringrev
Et heeelt uteglemt aspekt: når jeg stresser med unger, middag, kone etc og får på meg tøyet for å ta en digg tur i skogen må jeg etterhvert bevege meg fra kåken og til garasjen. Da har jeg ørten millioner ting som skal samme rute. Da er det utrolig digg å ha et par lommer til Hr Garmin, hansker, buff, telefon, kamera, briller og alt annet ræl som skal være med på den lille etappen før evt sekken pakkes. Den gjørmete påsan som lukter Stan's er ikke kosher innefor dørterskelen hos oss.
Redigert av EiW; 20/05/2014 07:35.
|
|
|
[Re: Simm]
20/05/2014 08:06
|
Rukus
Avhengig
|
Avhengig
Den der må jo være genial for trådstarter  hehe
det vanskelige er en lek, det umulige en utfordring....
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
20/05/2014 09:05
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Den gjørmete påsan som lukter Stan's er ikke kosher innefor dørterskelen hos oss. Hvorfor ikke ta den en runde i vaskemaskinen? Jeg synes selv det er ubehagelig når egen eller turkameratens sekk/klær/hansker/hjelm lukter stramt. Det skjer ja, men som regel er den grisete og blir stående i garasjen til neste tur, evt spylt med hageslangen og hengt opp til tørk. Men er ikke stanken som er det største problemet, mer at den ofte er møkkete og våt. Er klar over at det kun skal litt planlegging til for å krympe lommebehovet...egentlig 
|
|
|
[Re: EiW]
20/05/2014 09:06
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
 Inne på noe der!
|
|
|
20/05/2014 09:23
|
Skorp
Ivrig
|
Ivrig
med dedikert plass til pistol i tilfelle sinte turgåere, bjørn, lycrabøger med spesielt god flyt og andre farer i stien.
Redigert av Skorp; 20/05/2014 09:23.
|
|
|
20/05/2014 10:02
|
Loff 1
Entusiast
|
Entusiast
Hvis det er så inderlig forbannet viktig å være godt oppsatt for skogsmekking; hvorfor ikke bare brette med seg et "shop apron" i sekken? F.eks. dette: http://www.chainreactioncycles.com/no/en/park-tool-deluxe-workshop-apron-sa3/rp-prod13248 Det bikker riktig nok rett over 200,--grensen, men er i det minste fri frakt ut dagen. Tenk så freshe instagramz du kan sende der du står og fikser hjulet ditt. Bruker du i tillegg en sånn tursekk med krakk integrert i bæremeisen, så kan du sitte der og se helproff ut! 
Redigert av Loff 1; 20/05/2014 10:03.
|
|
|
|
|