Jepp! Enig med oddefa!
Selv om jeg trives best på MTB, så er det vannvittig bra å sykle racer på Mallorca. Det er fine småveier (noen kan være litt vanskelige å finne - kjøp sykkelkart) og med utgangspunkt i Alcudia har du både tilgang til fjellene og flate runder. Racer er det enkelt å få leid.
Det er jo ikke noe problem å sykle MTB på de samme veiene, men det går jo som kjent litt saktere rekkevidden blir kortere.
Dersom du skal bruke tid på å lete etter stier, så krever nok det mer jobb og mulighetene er mer begrenset. For et tidseffektivt opplegg, ville jeg helt klart testet racer.
Se på turen til ErikB her:
http://app.strava.com/activities/136559064Hvis du tar runden fra Alcudia - Selva - Camari - Lluc - Alcudia, så er den fin. Har du ekstra energi kan du "stikke bortom" Port De Sa Colobra, men sett av en dag.
Den andre sløyfen til ErikB (Lloseta - Orient - Bunyola) tar deg gjennom en vakker dal og er helt super som en egen tur, selv om det blir en del flatt til og fra Alcudia.
Var der nede for 2 uker siden med utgangspunkt Palma. Kan være litt knot å finne de fineste småveiene, så belag deg på å kikke en del på kartet. Sikkert lurt å holde seg til de mest populære rutene, slik som den jeg har nevnt.
God tur! Det blir helt knall