Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ødelagt boss?

Ødelagt boss? #1787262 14/05/2014 09:56
S
Steinth Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei,

i går opplevde jeg å sykle på min racer også plutselig smalt det fra bakhjulet. Jeg kunne fortsette å sykle, men sykkelen lagde ulyd. I tillegg mistet jeg muligheten til å spinne, men var avhengig av å tråkke konstant.

På bakgrunn av dette så vil jeg tro at boss/kasette body er ødelagt. Kan jeg bytte dette uten å bytte hele navet? Og evt om du har andre ideer om hva dette kan være, del de gjerne med meg. ICON_SMILE

Re: Ødelagt boss? [Re: Steinth] #1787307 14/05/2014 10:40
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Steinth
Hei,

i går opplevde jeg å sykle på min racer også plutselig smalt det fra bakhjulet. Jeg kunne fortsette å sykle, men sykkelen lagde ulyd. I tillegg mistet jeg muligheten til å spinne, men var avhengig av å tråkke konstant.

På bakgrunn av dette så vil jeg tro at boss/kasette body er ødelagt. Kan jeg bytte dette uten å bytte hele navet? Og evt om du har andre ideer om hva dette kan være, del de gjerne med meg. ICON_SMILE

Du kan bytte dette uten å bytte navet. Hvordan kommer litt an på hva slags nav/boss du har. Ofte er det en rimelig svær unbrako som skal inn fra motsatt side(gjerne 11 mm), avhenger altså av hva du har.

Andre ideer? Egentlig ikke.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.

Moderator  support