problemet er gebyret, har ingen problemer med og betale moms. men sliter med det gebyret som ofte blir kunstig høyt om man handler for 201-500 kr f.eks.
Re: Fraktfri uke hos ChainReaction
[Re: SoneX]
#187001807/10/201423:48
problemet er gebyret, har ingen problemer med og betale moms. men sliter med det gebyret som ofte blir kunstig høyt om man handler for 201-500 kr f.eks.
+1
(Juhuu - jeg har blitt entusiast :-)
Redigert av TEK; 07/10/201423:49.
Scott Spark RC 2011 Hard Rocx Equilibrium Cambrium Discimus 2007
Ser på tv2-nyhetene at budsjettforslaget sier at tollgrensa heves til 500 kroner. Med fast fri frakt fra 399 kroner og oppover hos CRC er jo dette gode nyheter for oss og dårlige nyheter for LBS.
Sitter igjen med litt blanda følelser over det, jeg.
Huff, synes synd på de som prøver å drive butikk i Norge. Det eneste fornuftige hadde vært å sette både grensa og gebyret til 0kr
+1
Tror nok dette kan få større ringvirkninger enn Høyre er klar over (FrP gir nok bæng uansett)
ringvirkningene kommer til og bli mega store, bra for meg som forbruker men er faktisk i mot dette da det blir for drøyt. gjør heller noe med gebyret, at f.eks regneringen subsidierte de som fortoller varene og heller krevde inn mva.
da hadde de bidratt til at folk ønsket og betale mva og bidratt til økt sysselsetting i formaene som deklarere varene i stedet for at mange mister arbeidsplassene slik som skjer om det blir som de skisserer.
I praksis er forskjellen liten. 200 pluss frakt er i de fleste tilfeller ikke mye mindre enn 500 inkl. frakt. vi som handler mye fra crc har bare flaks iom. At de har gratis frakt (så lenge det varer) på ordre over 399 Kr.
[Re: Stein]
#187141910/10/201407:15
Wiggle har også gratis frakt til Norge ved ordre over ca. 370NOK. Probikekit har sin grense ved £40. Akkurat når det gjelder sykkeldeler er det åpenbart at dette gir en klar konkurranseulempe for norske butikker, og jeg synes forslaget er helt håpløst. Det sagt, jeg kommer helt sikkert til å utnytte det for alt det er verdt hvis det bankes gjennom ...
Bedrifter kommer til å tape på mindre ting, men trur for eksempel bikeshop fortsatt kommer til å ha en god kundestrøm på ting som har en verdi over 500,- Ettersom enkelte ting om man regner pris + moms + gebyrer så ligger det på samme nivå som enkelte norske nettbutikker.
Reality is an illusion that occurs due to lack of alcohol
La inn en bestilling nå og ser ut som jeg fikk gratis frakt.
Men det rare var at 10% off var med i systemet helt til jeg hadde gjort betalingen. På bekreftelsen var den borte og totalsummen tilsvarende høyere. Den var på 2,7xx,- og havnet plutselig på 3040,-
Akkurat nå skjønner jeg nada, så har sendt de en mail. Eller bør jeg kanskje kansellere ordren og legge inn en ny...?
Men det rare var at 10% off var med i systemet helt til jeg hadde gjort betalingen. På bekreftelsen var den borte og totalsummen tilsvarende høyere. Den var på 2,7xx,- og havnet plutselig på 3040,-
Akkurat nå skjønner jeg nada, så har sendt de en mail. Eller bør jeg kanskje kansellere ordren og legge inn en ny...?
Det hender man mister rabatten når man går videre til betaling, så det er viktig å sjekke beløpet før man taster seg ferdig og bekrefter.
Men det hender det kan skje rare ting etter det også.
For et par uker siden opplevde jeg at beløpet var blitt dobbelt på bekreftelsen... Og den ene artikkelen jeg hadde bestilt var blitt til to. Det var ingen tvil om at det kun lå en artikkel i kurven da jeg gikk videre til betaling, og både beløp og antall stemt hele veien gjennom bestillingen og betalingen. Det var først på bekreftelsen at det framgikk at den ene nå var blitt til to. Sendte kundeservice en email umiddelbart, men ingen ting skjedde...
[Re: Ovrep]
#187461515/10/201422:50
Har de noen måte å kansellere en ordre på?
Scott Spark RC 2011 Hard Rocx Equilibrium Cambrium Discimus 2007
[Re: towi]
#187461615/10/201422:52
[quote=Ovrep] La inn en bestilling nå og ser ut som jeg fikk gratis frakt.
Har de noen måte å kansellere en ordre på? [/quote
Nei egentlig ikke. Du kan selvfølgelig sende dem en e-post - slik jeg gjorde - men det er ikke sikkert at denne blir lest før om en dag eller to...
[Re: towi]
#187480816/10/201409:48
[quote=Ovrep] La inn en bestilling nå og ser ut som jeg fikk gratis frakt.
Har de noen måte å kansellere en ordre på? [/quote
Nei egentlig ikke. Du kan selvfølgelig sende dem en e-post - slik jeg gjorde - men det er ikke sikkert at denne blir lest før om en dag eller to...
Jeg måtte ringe for å kansellere da gikk det fint. Fant telefonnummer på sida en plass var litt styr å finne det.
Ikke CRC, men siden jeg skal til England til uka bestilte jeg meg nettopp 75(!) High5 Isogel til snaue 300kr. Wiggle har dette tilbudet med 11 pund for 25 sachets, så her tror jeg det er mye penger å spare selv med moms.
Ikke fraktfri uke, men nå har CRC kampanje på ekspresslevering med DHL til 49 kr (vanligvis 99). DHL har holdt på å gi meg magesår tidligere pga rutinene i sluttleddet, men jeg tok sjansen, og endret leveringsadresse til jobbadressen. Bestilte et Funn styre som var under 200kr-grensen. Fikk pakken på et døgn, så kan ikke klage denne gangen.
Ikke fraktfri uke, men nå har CRC kampanje på ekspresslevering med DHL til 49 kr (vanligvis 99). DHL har holdt på å gi meg magesår tidligere pga rutinene i sluttleddet, men jeg tok sjansen, og endret leveringsadresse til jobbadressen. Bestilte et Funn styre som var under 200kr-grensen. Fikk pakken på et døgn, så kan ikke klage denne gangen.
Velkommen til Funnstyre-klubben! Har sett et par stykker kjøre med Funn. Jeg betalte mitt ca. 120kr for et par år siden.
Nå er Chainreaction veldig nærme en superpoisjon. Fra 1. januar blir tollgrensen 350 kr inkl frakt. På forsiden av CRC står det gratis frakt over 339, men klikker man inn er det 399. Jeg har sendt dem en mail og anbefalt å holde seg på 339 (eller 299).
'Regelendringer fra 1. januar 2015: Avgiftsfri innførsel av varer Det er vedtatt å øke grensen for merverdiavgiftsfri innførsel av varer som sendes til mottaker i Norge fra 200 kroner til 350 kroner. Ved beregning av denne grensen skal de alminnelige tollverdireglene legges til grunn.'
Er dette 350,- inkl frakt slik det tidligere forslaget eller lik dagens løsning bare med en høyere verdi? Lite å si om frakta er gratis, men greit å få avklart hvis noen vet svaret.
[Re: vehe]
#190539027/12/201414:31
Nå er Chainreaction veldig nærme en superpoisjon. Fra 1. januar blir tollgrensen 350 kr inkl frakt. På forsiden av CRC står det gratis frakt over 339, men klikker man inn er det 399. Jeg har sendt dem en mail og anbefalt å holde seg på 339 (eller 299).
Er vel ikke bare jeg som sliter med å få fri frakt når jeg legger inn varer for over 339,-. Veit ikke om dette er en feil? Får fri frakt ved 399,- som er normalt.
Sitat: vehe
Er dette 350,- inkl frakt slik det tidligere forslaget eller lik dagens løsning bare med en høyere verdi? Lite å si om frakta er gratis, men greit å få avklart hvis noen vet svaret.
Den nye regelen fra 1. Januar 2015 er 350,- inkl frakt og forsikring.
Reality is an illusion that occurs due to lack of alcohol
[Re: vehe]
#190539627/12/201415:47
'Regelendringer fra 1. januar 2015: Avgiftsfri innførsel av varer Det er vedtatt å øke grensen for merverdiavgiftsfri innførsel av varer som sendes til mottaker i Norge fra 200 kroner til 350 kroner. Ved beregning av denne grensen skal de alminnelige tollverdireglene legges til grunn.'
Det avsnittet du siterer høres jo ut som tollverdien, altså uten fraktkostnader, er det som legges til grunn.
Den nye regelen fra 1. Januar 2015 er 350,- inkl frakt og forsikring.
Er dette noe som står i noe dokumentasjon et sted, eller bare "rester" av det som ble sagt om det opprinnelige budsjettforslaget der beløpet var 500 inkl. frakt- og forsikringskostnader?
[Re: Stein]
#190539827/12/201415:49