Jeg har i dag bestilt meg et Crud road racer mk2 skjermsett til raceren for bruk på dager som i dag (6 grader og regn...). Noen som har erfaring fra bruk av slike 'click on' skjermer... blir deg mindre vannsprut på rytter og holder skjermene seg på plass...?
Det er sikker veldig sykkelavhengig, men for meg ble det alt for mye knot å få de på uten at det subbet mot dekket. En halvtime med stress som endte med at de alltid subba en plass likevel. Nå har jeg SKS raceblade - de beskytter mindre men subber ikke og er montert på 2 min.
Crud er fint når de først er på plass, men det tar ikke så kort tid å montere dem som det gis inntrykk av. Og når de først er på er det som det skrives vanskelig å unngå subbing hundre prosent. Selv gjør jeg stort sett som Valentino, ass-saver og egnet tøy, alternativt hiver jeg meg på CXen min, den står der med solide skjermer montert og 25 mm Conti-dekk.
Jeg hadde også Crud road racer mk2 på min Caad10.. De ble montert 1 gang, når de da kom av, så forsvant de for godt å havnet i søpla i fjor mener jeg.. Alt for mye mikk makk og montere de..
it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Her finner du template til å kutte ut din egen ass saver, bare finn noe stiv plast og lag selv. Jeg har laget 3 stk av en perm i dag og fungerer flott!
Jeg synes disse er rimelig bra. Enkle å montere, og holder mesteparten av vannet unna. Sitter rimelig stabilt - når de er godt montert pleier de å sitte. Ved "unormal" gaffel eller setestag passer de ikke like bra - går dårlig på temposykkelen.
Crud roadracer funker helt supert. Har den på commuteren min, der de har stått i et par år nå. De må tilpasses litt og festes med strips rundt bremsen, så i praksis er det håpløst å ta dem av og på like ofte som været skifter.
Takk for innspill - jeg ønsker noe som beskytter mot regnsprut på legger og føtter mer enn hva en ass-saver gjør (SturmPrinz jakke beskytter overkroppen godt - men ikke bena....), og jeg ønsker meg noe jeg raskt kan montere på sykkelen når det regner. SKS raceblades (korte) synes akkurat å være hva jeg trenger.
...og så kan det jo bli en SturmPrinz også...ettersom jeg har skjønt at det vel er en varmere regnjakke enn den gjennomsiktige regnjakka fra Assos for ca tre år siden. Hvordan er størrelsene i SturmPrinz? (Jeg har XL i min Assos regnjakke fra 3 år tilbake).
Jeg har de lange, helt geniale på Jæren. Du setter klikkfestene på bremseboltene, og bytter ut fjærene på QR med fester, så er det bare tut og kjør. Av og på i løpet av sekunder. Du unngår sprut fra fremhjul, og blaut ræv.
Jeg har de lange, helt geniale på Jæren. Du setter klikkfestene på bremseboltene, og bytter ut fjærene på QR med fester, så er det bare tut og kjør. Av og på i løpet av sekunder. Du unngår sprut fra fremhjul, og blaut ræv.
Mobbing fra kompiser, driter jeg i...
hvor fikk du tak i dem? har tilsvarende men de må klipses på gaffel. vil ha disse som låses med hurtigkoblingen
Kjøpte disse i en sykkelbutikk på Kolbotn, som jeg ikke husker navnet på, men de har har de på Bikeshop (sølv) og Chain Det er SKS Raceblade Long du vil ha
Kjøpte disse i en sykkelbutikk på Kolbotn, som jeg ikke husker navnet på, men de har har de på Bikeshop (sølv) og Chain Det er SKS Raceblade Long du vil ha
Funker disse på en gaffel uten hull til bremsebru? (Typisk CX med cantis?)
Noterer meg at Kristoff ser litt piggere ut enn meg opp den siste lille kneika mot Ullandhaugstårnet. Tipper pga han kjører på lettere utveksling. Han har dog rett i at man må jævla langt for å få gode bakker.
Noterer meg at Kristoff ser litt piggere ut enn meg opp den siste lille kneika mot Ullandhaugstårnet. Tipper pga han kjører på lettere utveksling. Han har dog rett i at man må jævla langt for å få gode bakker.
Nja, skal du ha noe som er relativt mye større enn Ullandhaug blir det automatisk en 100pluss-tur. Ikke alltid rått når man skal ha seg en liten kveldstur.
Nja, skal du ha noe som er relativt mye større enn Ullandhaug blir det automatisk en 100pluss-tur. Ikke alltid rått når man skal ha seg en liten kveldstur.
Mobbing fra kompiser, driter jeg i...
Funker disse med 25mm dekk?
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7