Skal endelig få ut fingrene å sette opp 1*10. Jeg skal ha en liten kjedefører som backup i tilleg til raceface singelring, men hvilken kjedefører er billig, lett, liten og bra?
MRP 1x eller e*thirteen XCX, alternativt Superstar sin. Så lenge du har kløtsj, trenger du ikke nedre fører. Annet alternativ er MRP AMG med øvre fører og taco.
Takk for tips, men sånn rent prismessig er denne litt greiere:http://www.chainreactioncycles.com/no/en/blackspire-einfachx-chainguide-e-type-direct-mount/rp-prod81191 Passer denne?
Nå fikk jeg veldig lyst på en-delt på haldemperen min også, men her blir edt ikke aktuelt å bruke så mye penger. Her har jeg en trippelkrank, og nidelt bak. Kjedefører til 600++kr er ikke aktuelt. Så hva er den billigste måten å skaffe seg en-delt oppsett på?
Sett på ett N/W drev foran. Tut å kjør...gøy i skogen. Kasta av drev og gir foran, satte på et 30 N/W fungerte topp for meg.Har 29 hjul. 11/34 kasett. Litt tungt og litt kortbeint.
Har ikke clutch. Bytta fra lang type bakgir til medium lengde. Funker fint for meg på sti. Prøv, i verst fall må du sette på gir med clutch eller kjedefører. Drevet foran må du ha uannsett Jeg bytter til 10delt snart. Kjøpt deler litt etterhvert...
Nja, man behøver ikke bytte drev - det holder egentlig med å ta av det største og minste for å få ett drev foran..
Demonterer man i tillegg venstre girhendel, og bruker framgiret som styring for kjedet så behøver en 1x10 konvertering - hvis det bare er det du er ute etter - ikke å koste noenting
Mountain biking is not about seeking the path of least resistance