|
specialized command post black lite
|
specialized command post black lite
05/05/2014 19:17
|
grekern
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hei. Lurer på om noen har erfaringer med denne da jeg har en som jeg vurderer å kjøpe. Er denne bra?
|
|
|
Re: specialized command post black lite
[Re: grekern]
05/05/2014 19:53
|
Herit
Ringrev
|
Ringrev
Har brukt den i ett år, og den går fortsatt opp og ned som den skal.
Merk at den går i trinn (passe for klatring og flatt, lavere for "trail"/#enduro og generell nedoverkjøring, og "latterlig lavt" for cruxing nedover). Tror RockShox Reverb er trinnløs, så vit hva du vil ha.
Den rugger litt frem og tilbake nå, merkbart når du står ved siden av og rugger men ikke når du sitter på sykkelen. Og etter at den fikk litt grease på pakningen øverst glir den fint og glatt. Har ikke pumpet eller vedlikeholdt på annen måte. Hører Reverbene er litt ugreie av og til sånn sett.
To mindre irritasjoner; festeanordningen er ikke så solid, har du ikke riktig stramming er det lett å slå setet ut av stilling. Og så blir det lettere neste gang, fordi du runder hakene... Det andre er festet av wiren - der rundet jeg låseskruen på første forsøk av demontering. En skrue lar seg jo bore ut men irriterende og unødvendig er det.
Med disse forbeholdene må jeg svare at ja, den er bra.
-Arve
|
|
|
06/05/2014 13:50
|
Henrik.
Tidligere Turbo-Henrik
|
Tidligere Turbo-Henrik
Svært fornøyd med min. Kjøpte den ny i 2011. Synes også det er helt nydelig med faste posisjoner, slipper å tukle med å finne sweetspot som på reverb (ja, har testa den).
Slet med at festet til sadelen løsna 1. tur, ikke hatt problemer siden.
Ellers vært problemfri!
|
|
|
06/05/2014 15:43
|
grekern
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Høres veldig bra ut. Da blir det nok en slik på meg. Noen bra og noen mindre bra ting har jeg inntrykk av at det er på alt uansett. Takk for fin info.
|
|
|
06/05/2014 18:09
|
Redgarden
Avhengig
|
Avhengig
Min popper aldri opp fra mellomposisjonen til toppen. Må alltid dytte den helt i bånn fra mellomposisjonen og så poppe den helt opp. Dette er min andre pinne og begge har vært slik fra de var nye. Ikke krise, men ganske irriterende...
|
|
|
06/05/2014 18:38
|
krankdrev
Besatt
|
Besatt
Kjøpte en i fjor, funka greit på fulldempa stisykkel bortsett fra at setet glapp litt i klemma inntil jeg brukte karbonpasta og teita skikkelig til.
Men; seint på høsten i fjor ble pinnen flytta over på en stihardtail. Har brukt den endel nå i vår, og det er tydelig at en hardtail utsetter pinnen for langt mer juling. Etter noen turer har den utvikla en del symptomer. Setet sklir igjen i klemma på tross av karbonpasta og svært godt tiltrekt skrue. I tillegg knirker den endel og det virker også som det begynner å bli litt bevegelse mellom inner og ytterrør (da tenker jeg ikke på den lille roterende som er der fra pinnen er ny). Mulig at foringer alt begynner å bli litt slitt. Funksjonen er så langt fremdeles bra, men er litt spent på om det varer. Klemma kommer sannsynligvis til å bli forsøkt byttet ut med en gammel men noe mer robust og stivere klemme fra en Bontrager setepinne som benyttet samme festesystem for en del år siden. Crankbros Joplin og dyrere Bontragerpinner pleide også å bruke tilsynelatende identisk klemme som Command Post, også på de hadde jeg trøbbel med at setet sklei, også her funka det å låne den mer robuste klemma fra en rimeligere Bontragerpinne. Remotespaken er også litt klumpete og for stor/lang,noe Command Post også fikk trekk for da den ble testa av Terrengsykkel. Jeg har bytta ut med en remote fra KS, syns det funker bedre. Grunnen min til å velge Command Post var at jeg ønska en pinne med setback, hadde Reverb eller Doss eksistert i versjoner med seteback villle jeg nok prøvd en av de i stedet. Hvis du er tung og/eller skal bruke den til skikkelig hard sykling på fulldemper eller sette den på en stihardtail er jeg ikke sikker på om du vil bli fornøyd.
|
|
|
07/05/2014 13:52
|
Ottoturbo
Ringrev
|
Ringrev
Husk at også Reverb er plaget med problemer, så slik sett sikrer du deg ikke problemfri setepinne ved valg av denne.
|
|
|
07/05/2014 17:33
|
grekern
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Da er den montert og klar for skikkelig test tur i morgen. Gleder meg veldig. Er som det også blir skrevet her tror jeg, at det er noen problemer med alt uansett. Og siden dette er billigere alternativ en andre modeller, og med setback i tillegg så håper jeg dette blir helt topp til mitt lille bruk.
Redigert av grekern; 07/05/2014 17:34.
|
|
|
[Re: Ottoturbo]
08/05/2014 12:09
|
Herit
Ringrev
|
Ringrev
Skruen til wire trenger du ikke skru ut, da du bare hekter av wire når du skal demontere setepinnen fra ramme. Du trenger å skru den ut om du skal endre lengden på kabelen.
|
|
|
|
|
|