Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Impulskjøpte sykkel i dag, men va det nu så klokt?

Impulskjøpte sykkel i dag, men va det nu så klokt? #1780297 02/05/2014 23:11
P
Pinjong Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
P
Hei på dere, ny på forumet og forsåvdt også med sykkel på nivå over søppel. Tror jeg..
Fant nylig ut at formen neppe har vært på så lavt nivå ever og bestemte at det er på tide å kjøpe litt grom sykkel kun basert på at eierglede gjerne gjør at ting blir brukt.
Tråla litt bruktannonser og kjøpte sykkel mest pga at jeg har hørt om noen av delene før og nå lurer jeg altså på om dere kjennere kan be/avkrefte om jeg endte opp med bra saker eller ikke?

Det er en Richmond, team SL ser det ut til at den heter. Men det skal visstnok være en form for jubileumsmodell i 60 eks så finner den ikke i kataloger.
Så hvis noen med peiling gidder å dele på visdom er det følgende på den:
Richmond team SL ramme,
XT gear
Avid hydrauliske skivebremser
Rockshox Reeba SL gaffel
Sunridge equalizer 21 mudhjul med Kenda Klimax lite dekk
samt komplette (gear og skiver) 28" asfalthjul som ser kule ut med Maxxis Detonator dekk.

Noen som har et høvelig anslag over hva nå sånt er verdt?

Re: Impulskjøpte sykkel i dag, men va det nu så klokt? [Re: Pinjong] #1780302 03/05/2014 02:46
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Aluminium eller karbon i ramma? Mener vel det skal være en Alu-ramme.

Reba er bra men SL er vel OEM-versjonen av Reba. Disse tror jeg har ytterbein av Reba og innmat fra modellen under, som er Recon. Så det er litt sånn lure-Reba. Men for all del, det er en veldig god gaffel likevel.

Du spesifiserer ikke hvilke Avid-bremser men med XT og Sun Ringle (regner jeg med at du mener) så har du vel en sykkel sånn omtrentlig mellom 10000 og 12000 fra butikk (og jeg har rett i mine antagelser om at det er Alu-ramme).

Jeg kjenner ikke så mye til Richmond og om du der betaler noen ekstra tusen for merket. Men ved kjøp av butikkmerker hos XXL eller Gresvig tipper jeg din sykkel tilsvarer sykler i den prisklassen.

Det ekstra hjulsettet er umulig å si noe om verdien på ut fra det du skriver i innlegget ditt.

Re: Impulskjøpte sykkel i dag, men va det nu så klokt? [Re: Pinjong] #1780371 03/05/2014 09:56
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Jeg har litt problem med å skjønne hvilken sykkel dette kan være. Richmond kaller 2014 modellene sine for Team SL, men finner ingen med Reba, de fleste har Rock Shox 30 Gold. SLC Team har Reba. Men det er kanskje en eldre sykkel du har?

Link til finnannonsen hadde vært til hjelp, eller i det minste et bilde.

Edit: Du skriver jo at det er en jubileeumsmodell som ikke er i katalogen, slike modeller er gjerne basert på en vanlig modell med noen små endringer.Lettere å si noe om pris om man identifiserer hvilken modell den er basert på.

Redigert av knut77; 03/05/2014 12:42.

Re: Impulskjøpte sykkel i dag, men va det nu så klokt? [Re: Pinjong] #1780379 03/05/2014 10:06
A
anonym Offline
Besatt
Besatt
A
Kan du ikke bare skrive inn hva du betalte for den?

Moderator  support