|
Nordmenn og tålmodighet ....
|
Nordmenn og tålmodighet ....
28/04/2014 20:26
|
Myrulv
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Etter å ha kjørt bil i mange år, og lest diverse tråder om syklister og bilister, og ikke minst harmdirrende innlegg hvor noen har bestilt noe fra bikeshop, og det er ennå ikke ankommet selv om bestillingen er sendt, så har jeg ikke så store forventninger til verken egen eller andres tålmodighet.
Hadde vært på Nøtterøy og henta katta som nå er ombygd til nøtteløs. På motorveien kom jeg på at luftekit og bremseklosser til terrengsykkelen står på lista. Legger meg pent over i høyrefeltet og svinger av mot Skoppum og nytt mål: Selveste Bikeshop.no!
På parkeringsplassen var overraskende mange biler. Inne var det det ca antall biler + 2 personer. Noen som viser seg å være ansatte siger sakte rundt mens de har dype samtaler om valg av sitrus, jordbær eller sjokoladesmak på sportsnæring med kunde. Etter å å kikket rundt et kvarters tid i å håp om å møte noen som kunne fortelle meg hvor luftekitet var, hadde jeg funnet klosser og et verktøy for å presse inn samme. Kitet hadde jeg mer eller mindre gitt opp. Bevegde meg bort til kassa. Der stod akkurat de samme 6-7 som stod der da jeg kom inn. Tilsynelatende urørlige. Uendelig sakte så forsvinner de ut døra. Fornøyde ansikter, 16-åring med gråhåret far som sponset ny landeveisykkel, mann med nytt hjulsett, dame med sykkeltøy, flasker, barer, ..... Der stod jeg, tilsynelatende bakerst i køa, uendelig lenge... I kjent norsk stil snakket ingen sammen, men ingen var sure, ingen klagde. Da det ble min tur betalte jeg for varene, smilte til ekspeditøren, og takket for hjelpa.Vet egentlig ikke hvor lang tid det tok, men det var litt overraskende å se hvor fint alle så ut til å ta det, og tilsvarende fint å at alle ble litt lykkelige da de hadde fått dagens fix.
Redigert av Myrulv; 28/04/2014 20:27.
|
|
|
Re: Nordmenn og tålmodighet ....
[Re: Myrulv]
29/04/2014 05:29
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Så det finnes altså eget, dedikert verktøy, til å sette inn bremseklosser?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
29/04/2014 05:46
|
Myrulv
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Kjøpte en slik: http://bikeshop.no/Sykkel/VERKSTED/Verkt%C3%B8y11/Bremser/Super-B/SuperB-8070-Bremsekaliperverkt%C3%B8y-For-%C3%A5-presse-inn-stempler-8070-p0000042824
Ikke prøvd den enda,så jeg vet ikke hvor lur den er.
|
|
|
29/04/2014 06:18
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Min erfaring er at den er ganske så lur.
|
|
|
29/04/2014 07:13
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Vel, jeg hadde aldri giddet å stå i kø i mer enn 5-10 minutter i en butikk for å kjøpe noe jeg kunne fått hjem i kassa for samme eller lavere pris, men det er meg.
|
|
|
29/04/2014 07:24
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Stemplene må jo presses ut på ett vis. BS-butikken kan være en erfaring i seg selv, her er noen triks jeg har gjort meg opp over tid. Første bud er å holde seg unna rushtid på solskinnsdager i sykkelsesongen, ta de gjerne før lunch og aldri på en lørdag. Det siste står faktisk også på hjemmesiden dems. Andre erfaringer som er verdt å tenke over: -Varen er hyllevare i butikk og skal bare betales. -Forhåndsbestilling, betalt som skal hentes -Du trenger faktisk hjelp. Produkthjelp eller lagervare, det hjelper fortsatt med artikkelnummer, sparer alle for tid da de må slå opp akkurat det samme på en pc som alle deler. F.eks for å prøve klær / sko. Pad'en i butikken er kjekk og de kan gå rett ut på lageret å hente varen med artikkelnummer. Forskjellige tilnærminger til problemet. Å forholde seg til dette sammen med en god dose tålmodighet og en viss forståelse for at sommerhjelpa kanskje ikke er like interessert i samme type sykling som en selv. Gutta der får faktisk ufortjent mye dritt, har sett mye rart der og jeg misunner dem virkelig ikke å måtte ta all den dritten fra syklister som ikke klarer forberede sykkelturen sin bedre. 
|
|
|
29/04/2014 07:39
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Tålmodighet er fint, men jeg ville nok heller kalt det treg service. En god grunn til at jeg ytterst sjelden gidder å gå på f.eks. Oslo Sportslager er fordi jeg må stå i kø i evigheten for å kunne betale et produkt jeg selv har hentet i en hylle. Må vente på at de skal bli ferdig med skimåling, fjellskoprøving osv. Supert at de tar seg tid med kundene sine som trenger mye bistand, men de må også kunne ekspedere alle de som bare skal betale noe uten at disse personene må trekke kølapp.
|
|
|
29/04/2014 07:45
|
Myrulv
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Det som var så fint var at alle kunder oppførte seg som siviliserte mennesker.
At BS har en vei å gå for å effektivisere butikken til glede for seg selv og ikke minst kundene er det ingen tvil om. De kunne f eks hatt en fast som tok kunder som bare skal betale.
|
|
|
29/04/2014 08:14
|
universalis
Ringrev
|
Ringrev
Når det er rush har de en fast for dem som bare skal betale. Systemet er slik: Har du bestilt en vare på nett og skal hente, ta kølapp. Når det er din tur og varen er utdelt, går du lykkelig hjem. Men skal du bare ha med noen barer, da må du stille deg i betalingskøen.
Skal du ha hjelp, ta kølapp. Finner du varen selv, kan du gå rett til betalingskassen. De gangene jeg har vært der, har det vært den til venstre, og den til høyre er for de som skal ha hjelp, få utdelt varer, dvs de som må ta kølapp.
Enkelt system, men litt lite fleksibelt for dem som skal ha noe i tillegg til bestillingen.
******************** Div. sportsremedier ...
|
|
|
29/04/2014 08:18
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
De kunne f eks hatt en fast som tok kunder som bare skal betale. De har jo det, problemet er at kundene kludrer det til med å blande alt over, legg til endring av forhåndbetalt ordre, klage, retur og kaoset er komplett.
|
|
|
|
|