Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fulldemper til både meg og kona. Størrelse/type???

Fulldemper til både meg og kona. Størrelse/type??? #1777125 27/04/2014 22:40
G
GHA Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
G
Kona har lyst på ny sykkel og vil prøve seg på fulldemper. Hvilke alternativer har vi visst vi begge skal bruke sykkelen? Ho er 166cm og jeg 179cm. Fins det noen modeller som kan passe oss begge? Hennes bruk blir begrensa til lett sti, mens jeg vil gi mer gass. Mine 100kg vil også være litt styrende vil jeg tro?
Tips om sykler som kan passe oss begge mottas med takk!!
(Har fatbike jeg bruker til alt, men ønsker å gi litt mer gass!! ICON_SMILE )

Re: Fulldemper til både meg og kona. Størrelse/type??? [Re: GHA] #1777146 28/04/2014 06:05
P
Pettersmart87 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Tror nok desverre det er en dårlig løsning å dele sykkel når det er stor forskjell i høyde å vekt. Individuell tilpasning er enda viktigere på en fulldemper for å få ut potensiale i sykkelen. Det lar seg nok gjøre, men dere får ikke en sykkel som er optimalt tilpasset begge to. Jeg ville tatt en tur på den lokale sykkelbutikken å prøvd litt sykler der.

Re: Fulldemper til både meg og kona. Størrelse/type??? [Re: GHA] #1777153 28/04/2014 06:23
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sorry, men en sykkel som begge kan bruke vil ikke passe noen av dere. Hverken med tanke på størrelse/geometri, komfort eller demperoppsett.

Re: Fulldemper til både meg og kona. Størrelse/type??? [Re: GHA] #1777224 28/04/2014 07:41
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Jeg er bra sikker på at en ibis ripley i medium hadde passa begge to, dere blir begge i ytterkant av hvem ramma er laget for, men det vil funke. En 140-120 talas så er dere ganske godt skodd til hver deres ønsker. Personlig hadde jeg ikke gidda rett og slett. Det blir alt for mye jobb mellom hver gang dere bytter på å bruke sykkelen. Av med gammelt stem, på med nytt, regulere setehøyde, kanskje regulere sadel, tappe luft fra dempere, fylle luft i dempere kanskje regulere trykk i dekkene. Til slutt har du brukt en halvtime før hver sykkeltur, det funker ikke på sikt. Så er det prisen, en ripley er ikke rimelig(finnes sikkert andre sykler som vil funke like bra, men ripley vet jeg av egenerfaring vil passe), du får mange sykler til prisen av en ripley hvis du ikke finner en brukt, og så er det slitasjen på forholdet, når en av dere finner noe som er ødelagt på sykkelen så blir det bare kjefting og smelling, hvorfor vasket du ikke sykkelen i går? Hvorfor er det ei diger ripe i ramma? Hvorfor er kjedestrammeren bak gått to runder med rundt i hjulet? Nei off. Det høres ut som en oppskrift på katastrofe, og hvis dere ikke har dritbra makeupsex så ville jeg latt være.

Moderator  support