Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Canyon Nerve AL 6.0

Canyon Nerve AL 6.0 #1776408 25/04/2014 22:03
Y
Yearn Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Y
Hei, da har jeg har bestemt meg for å gå over til fulldemper (direkte fra landeveissykkel!?!). Jeg har en gammel Diamant HT også, med helt knust demper foran og den er et mareritt på gruspukken her (bruker også å låne kona sin Apex T4 også, men jeg savner virkelig demping bak).
Etter å ha lest utallige gamle tråder her og hva folk anbefaler så har jeg begynt å sirkle litt rundt Canyon sine sykler. Og da falt jeg litt for denne Nerve 27,5" serien de har.
Da jeg ikke har uante midler å bruke på sykkel så passet nok prislappen på Nerve 6.0 meg best, men er det noen som kan si helt konkret hvorfor jeg ikke skal velge denne?

https://www.canyon.com/_no/mountainbikes/bike.html?b=3281#tab-reiter2

Jeg har ingen problemer med å plukke sykkelen fra hverandre og sette den sammen igjen, så det vedlikeholdet og justeringene som må gjøres anser jeg ikke som noe problem. Og oppgraderinger vil bli gjort om jeg skulle føle behov for det etterhvert, og det behovet vet jeg kommer uansett prisklasse på sykkel om jeg faller for sykkeltypen. Men samtidig er jeg også sånn som har enkelt for å tilpasse meg utstyret, og jeg MÅ ikke nødvendigvis skifte deler for å bli fornøyd. Jeg kan fremdeles ha det gøy på det gamle sarvet av en Diamant jeg har, og holder lett følge med kona på hennes fancy T4. :-)

Alternativet er å kjøpe en gammel brukt fulldemper, men utviklingen har vel gått fremover de siste årene så man ser kanskje samme spec på en sykkel til 10K som man så på en sykkel til det dobbelte for 5 år siden!?
Og at det er 27,5" er ikke absolutt nødvendig, men sterkt ønskelig.

Og ja, er det noen som absolutt ikke ville ha satt utfor en downhill løype med en slik, mest for å teste om det må investeres i egen sykkel til dette også etterhvert?

Sent på kveld og mye babbel, men håper dere skjønner hva jeg lurer på. :-)

Re: Canyon Nerve AL 6.0 [Re: Yearn] #1776456 26/04/2014 07:21
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Nå koster vel nerve 6.0 snaut 13000kr, og det kan godt være at du får kjøpt brukte sykler som er kanongode til den prisen, dog er det vel ikke så mange som selger 27,5" enda. En 6.0 er nok ikke et dårlig valg, den er utstyrt som enkelte andre merker til omtrent doble prisen. Personlig hadde jeg nok ikke brukt penger på en dyrere sykkel før man har råd til en nerve 8.0.

Moderator  support