Hei!
Jeg har nettopp begynt å løpe igjen etter nesten tre inaktive år grunnet sykdom. Tenkte at jeg like godt kunne begynne med sykling - da hovedsakelig til turer på grus, langs stier, og som drivstoffsparende transportmiddel på asfalt. Har derfor kommet til at en hybridsykkel virker som et godt kjøp.
Jeg har null utstyr, og er et skikkelig gadgetmenneske (har tre pulsklokker fra Garmin fra før av), og har regnet ut at alt ekstrautstyr jeg ønsker å kjøpe (lykt, refleks, pumpe, lås, skjerm, støtte, flaske(holder), sykkelsko, pedaler mm., for ikke å snakke om Garmin Edge 1000...), gjør at jeg ønsker å bruke kr 7000 på sykkel (mens alt vil koste over kr 15000 til sammen).
Som nybegynner er det vanskelig å sette seg inn i deler man ikke en gang vet hva er (jeg har imidlertid forsøkt), så her kommer mine konkrete spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med (jeg er 172 cm):
- Har noen erfaring med sykler fra polske Kross?
- Vet dere om noen
nye alternativer som spesifikasjonsmessig er bedre enn
denne?
- Sykkelsko og pedaler: Jeg ønsker å kunne gå litt med dem (terrengsko?), og jeg ønsker å kunne bruke pedalene med vanlige sko også. Hva ser jeg etter, og kan jeg få eksempler som passer sammen?
Beklager mange spørsmål! Jeg setter stor pris på all hjelp!