I dette tilfellet er det nok sikkert motsatt. Har jo vært en del slike eksempler tidligere også. Rammene til de aller fleste karbonsykler er jo uansett produsert i Kina, men det varierer litt i hvilken grad man lager et "eget" design på rammene eller kun legger på egen lakk. Om jeg husker riktig, så har vel både Hard Rocx og Diamura tidligere "rebrandet" kinarammer, mens de nå har eget design på rammene.
er det ikke en av Oslo lagene som sykler på denne? i rød farge? mener jeg så en slik blei hentet av en kar med bil full av stickers med lag navn osv, men husker ikke hvilket:p edit fant ut på bloggen te bikeshop Asker CK http://blog.bikeshop.no/?p=266
Nå er geometritabellen lagt ut og det er akkurat samme geometri som FM069. Jeg har nettopp bestilt en FM069 og det at Bikeshop som må forholde seg til det norske markedet har valgt den som en av sine modeller gjør at jeg føler meg trygg på valget. (Spesielt i lys av denne tråden.
Hong Fu har solgt denne modellen siden tidlig 2013 og Gavia kommer med sin nå.
Mener du at en kinaselger har googlet en geometritabell og laget sin ramme ut fra den i stedet for å lage en ramme og legge ut geometritabell?
Sitat: joje
Betyr identisk geometri at det er samme ramma?
Nei, men helt likt utseende og helt lik geometri kan jo tyde på det. Det kan godt være at Bikeshop har gjort noen endringer, ser bl.a at Zoncolan leveres med annen gaffel.
Nei. Rammene kan til og med være laget i samme formen uten at det er samme ramma (Den ser bare klin identisk ut.). Alt kommer an på hva som er gjort ift. håndverket med ramma og hvordan de har laget den.....
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Hvor mye kan man stole på at Gavia rammen er bedre enn FM069 rammen, bare fordi det er en norsk forhandler som selger de? Har Bikeshop testet (laboratorietest) den like grundigt som produsenter som Cannondale/Specialized/Canyon / Trek gjør med deres rammer?
Det finnes mange av disse husmerker (Gavia, Gekko, Velocite, White, etc.) Er det bare Kina rammer som er svært lite testet? Men med garanti fra norsk forhandler. Personlig blåser jeg i den garantien, jeg vil hellere have en ramme som holder!
Tror mange stoler på at karbon er et bra materiale. Har inntrykk av at det selges og kjøpes varer inne alle kategorier som kan monteres på en sykkel fra selgere med ukjent opphav.
Håper husmerkene er opptatt av kvalitet og har lagt inn kvalitetssikring som en del av forutsetningene for et samarbeid.
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Husmerkene er nok mer opptatt av kvalitetssikring enn produsenten av ramma. Fordelen med å kjøpe en kinaramme gjennom et norsk husmerke, er forbrukerrettighetene.
Jeg tør påstå, at det er større sannsynlighet for at en kinaramme rett fra fabrikk er en dårlig ramme, enn om samme ramme har vært gjennom en norsk forhandler og prosessen der.
Husmerkene er nok mer opptatt av kvalitetssikring enn produsenten av ramma. Fordelen med å kjøpe en kinaramme gjennom et norsk husmerke, er forbrukerrettighetene.
Jeg tør påstå, at det er større sannsynlighet for at en kinaramme rett fra fabrikk er en dårlig ramme, enn om samme ramme har vært gjennom en norsk forhandler og prosessen der.
+1
Samt at både merket og forhandlere i diverse land helt sikkert er interessert i at de skal forbindes med kvalitet. Tror og kvalitetssikringen og testingen av rammene er hakket bedre der enn hos noname-rammer, uten at jeg veit, men noe annet ville forundret meg.
kjørte i ett sykt høl i asfalten med min vakre Gavia Verona forrige helg, eneste som skjedde var att jeg satt 2 cm lavere, da jeg ikke hadde thigta seteklemmen hardt nok etter justering
og det var en smell som gjorde att jeg forventet en punktering var 1 cm unna og velte..
så tviler ikke på att gavia kanskje kjører en ekstra forsterkning kontra std utgaven av hongfu sine sykler f.eks
Personlig blåser jeg i den garantien, jeg vil hellere have en ramme som holder!
Men den garantien er utrolig kjekk å ha hvis du får en ramme som ikke holder. Jeg har nettopp hatt en runde med en norsk forhandler på en ramme hvor jeg endte opp med å få pengene tilbake. Opplevde det som veldig ryddig av forhandleren og jeg synes at det var veldig greit å ta dette via telefon med en som snakket norsk, kontra via mail med en eller annen selger på et ikke spesifisert sted i asia.
Rammen får skryt av Asker CK folket også, men så må man regne inn at det følger med Bikeshops sedvalig elendige kundesupport i kjøpet. Må være den tregeste og minst kundevennlige butikken i mils omkrets.
Rammen har 2 års garanti og inngår i Gavia Crash Replacement Program. Dette betyr at hvis du er uheldig og ødelegger din ramme, kan du bestille ny ramme via oss til en svært gunstig pris.
Ser at XXL har livstids garanti på ramme og gaffel, men ikke karbonramme, karbongaffel eller dempergaffel.... Hva gjenstår da? Aluminiums-rammer og gafler? De er litt vanskelig å finne ut garantien på nevnte unntak, men regner med forbrukerkjøpsloven er overordnet.
Rammen får skryt av Asker CK folket også, men så må man regne inn at det følger med Bikeshops sedvalig elendige kundesupport i kjøpet. Må være den tregeste og minst kundevennlige butikken i mils omkrets.
Har bestillt custom sykketøy til firma hos Bikeshop ved to anledninger og oppfølging og kundebehandling har vært prima. Ville bare balansere ut litt :-)
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
Jeg er ganske sikker på at en god del "merkevarer" egentlig er noname som de bestiller med egen lakk/logo, har selv erfart fra bilbransjen å ta i mot eksosanlegg merket med alle kjennemerker fra bilmerket mens det har kommet fra annen leverandør, har også pakket ut kalipere som har blitt merket om det 3 forskjellige artikkelnummer til forskjellige biler, trenger jeg si at det var stor forskjell i utsalgsprisen?
I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.
Jeg er ganske sikker på at en god del "merkevarer" egentlig er noname som de bestiller med egen lakk/logo, har selv erfart fra bilbransjen å ta i mot eksosanlegg merket med alle kjennemerker fra bilmerket mens det har kommet fra annen leverandør, har også pakket ut kalipere som har blitt merket om det 3 forskjellige artikkelnummer til forskjellige biler, trenger jeg si at det var stor forskjell i utsalgsprisen?
Det er jeg ret sikker på er korrekt. Men håper XXL, Bikeshop, Intersport og alle andre forhandlere med husmerker har en kvalitetskontroll.
Jeg kjøpte denne syklen i mars, brukt den ca 250 mil. Jeg kjøpt uten di2,noe jeg angrer på da denne rammen har hull under krankhuset(det er skrudd på et lokk, men det kommer mye dritt inn der selv etter kun EN tur i regn. Trodde ikke dette var mulig,så tenkte ikke på å skru opp dette,for å rengjøre). Dette har resultert i mye gir trøbbel og irritasjon. Leverte inn for service, fikk regning på 250 kr for møkkete sykkel;) da jeg ikke har gjort reint under dette lokket. Dette er kun min andre racer så har ikke lang erfaring, men jeg hadde kjøpt noe annet hadde jeg vist det jeg gjør i dag, om kundeservicen til Bikeshop og denne rammen.
Noen ganger er rammene også bare lakkert på nytt for å kunne selges av en annen produsent. Jeg hadde for noen år siden en Hard Rocx-sykkel (en ganske billig modell som jeg brukte for å frakte barn til/fra barnehage mv). Etter en kraftig brann i garasjen der den stod forsvant det meste av lakken på sykkelen og der det tidligere hadde stått Hard Rocx stod det nå Scott!
Jeg kjøpte denne syklen i mars, brukt den ca 250 mil. Jeg kjøpt uten di2,noe jeg angrer på da denne rammen har hull under krankhuset(det er skrudd på et lokk, men det kommer mye dritt inn der selv etter kun EN tur i regn. Trodde ikke dette var mulig,så tenkte ikke på å skru opp dette,for å rengjøre). Dette har resultert i mye gir trøbbel og irritasjon. Leverte inn for service, fikk regning på 250 kr for møkkete sykkel;) da jeg ikke har gjort reint under dette lokket. Dette er kun min andre racer så har ikke lang erfaring, men jeg hadde kjøpt noe annet hadde jeg vist det jeg gjør i dag, om kundeservicen til Bikeshop og denne rammen.
Hull under krankhuset er høyst normalt, og finnes på veldig mange sykler. Dette for å drenere vann ut, og jeg vil gjette at også modellen av din sykkel med Di2 har dette hullet på plass. At Bikeshop gir deg et ekstragebyr på 250,- på grunn av møkk under dette lokket, høres smått utrolig ut og jeg har litt vanskelig for å tro på det. Var sykkelen ren ellers?