Har Shimano XT SPD pedaler, men er ofte jeg kunne bare ønske å hatt noen vanlig pedaler, får man kjøpt et adapter slik at man kan sykle med vanlige sko, tenker på noe som er enkelt å feste på. Biltema/Clas Ohlson eller lignende?
Re: SPD adapter så man kan bruke vanlig sko?
[Re: error]
#177172114/04/201409:46
Shimano lager en plastkloss som gjør pedalene til et dødelig våpen. Glatte, vanskelige å feste, nesten umulige å ta av og knekker lett. Det er det enete alternativet. Eller å skru på et par andre pedaler.
LarsB
Redigert av larsb; 14/04/201409:47.
#177176714/04/201410:46
Fant noen fine metall-plattformer som man kunne skru på selvvalgt cleat på i en sportsbutikk i Nice; men aldri klart å finne noe lignende noe annet sted. Var ikke noe kjent merke, og fant ikke noen web-side for produsenten eller noe heller.
Om du kjøper noen billige flatties og slår deg litt løs med en dremel (i hovedsak får vekk mesteparten av huset til akslingen, og så borre et par hull og gjenge opp til cleat-skruene i "taket" på akslingshuset) så vil du ha noe som er temmelig likt de platformene jeg fant.
#177271916/04/201409:10
Tja... Wellgo har jo laget et system de kaller QRD som gjør det enkelt å bytte fra det ene til det andre. Det sitter da en liten uløser på armen som gjør at du enkelt kan bytte selve pedalen (men ikke feste inn i kankarmen).
Har ikke teste dette selv, men har sett det i utlandet. Ble faktisk litt overasket da jeg fant det på Clas Ohlson...
Tja... Wellgo har jo laget et system de kaller QRD som gjør det enkelt å bytte fra det ene til det andre. Det sitter da en liten uløser på armen som gjør at du enkelt kan bytte selve pedalen (men ikke feste inn i kankarmen).
Har ikke teste dette selv, men har sett det i utlandet. Ble faktisk litt overasket da jeg fant det på Clas Ohlson...
Bruk ALDRI, ALDRI, ALDRI SPD-pedaler fra Wellgo. Altså: ALDRI bruk SPD-pedaler fra Wellgo.
Hvorfor? De slutter etter kort tid å løse ut. Cleatsene henger fast i pedalene og du går på trynet. Jeg har hatt 2 sett vanlige SPD-pedaler fra Wellgo og ett sett QRD-SPD fra Wellgo. Dette har skjedd med alle.
Det som er så sykt skummelt er at det kjennes ut som om skoen har løst ut, men så henger den likevel igjen.