Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

NM Rundbane og Sprint

NM Rundbane og Sprint #1769700 09/04/2014 21:11
G
GardS Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
G
Noen som har noe mer utfyllende informasjon om NM? Ser påmelding er lagt ut på minidrett.

http://www.gauldal-sk.com/sykkelritt/gauldalsrittet er NM-siden. Der er det det nesten kun info om Gauldalsrittet 2013.

På sprinten på søndag, er det da kun ritt for 13+?

Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1794747 25/05/2014 20:03
G
GardS Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
G
Finner fortsatt ingenting. Blir det da kun ett ritt denne helgen for de under 13?

Energihuset Merida
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1801453 05/06/2014 13:05
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Jeg finner påmelding via Minidrett men får søren ikke til å melde meg på.... får bare feilmeldinger fra Buypass...

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1801948 06/06/2014 08:21
hge Offline
Entusiast
Entusiast
Har sendt mail til Gauldal og bedt om at de legger ut oppdatert info, får se om noe skjer ICON_WINK

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1807505 17/06/2014 11:59
hge Offline
Entusiast
Entusiast
Da har Gauldal oppdatert innbydelsen ihvertfall, se websidene, evt.
http://www.sykling.no/terreng/ritt/Documents/NM_2014_Invitasjon_Rundbane%202014.pdf

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1807715 17/06/2014 16:11
G
GardS Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
G
Det er bra, men de har ikke klart å åpne påmeldingen for de under 13 på søndag enda.

Energihuset Merida
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1813890 27/06/2014 19:33
olechr Offline
More than words
More than words
Prøver å melde meg og en til på NM. Men det er jo et hælvete. Det min idrett, EQ timing er jo et makkverk av et system. Franske ritt hvor alt står på fransk er jo lettere å melde seg på. Til slutt har jeg fått meldt på bare meg men da kommer det betalingssystemet opp som er helt håpløst hvor jeg nå skal få en kode i posten.

Noen som har noe tips om en måte det er lett å få meldt på 2 stk til NM?

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: olechr] #1813939 27/06/2014 21:18
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: olechr
Prøver å melde meg og en til på NM. Men det er jo et hælvete. Det min idrett, EQ timing er jo et makkverk av et system. Franske ritt hvor alt står på fransk er jo lettere å melde seg på. Til slutt har jeg fått meldt på bare meg men da kommer det betalingssystemet opp som er helt håpløst hvor jeg nå skal få en kode i posten.

Noen som har noe tips om en måte det er lett å få meldt på 2 stk til NM?

Jeg hadde et h... med Buypass fordi jeg tydeligvis hadde det i forbindelse med konto hos Norsk Tipping, med glemt passord og den resette passord-greia funka ikke. Jeg ringte til slutt support hos Buypass, og da fikk jeg kjapp og bra hjelp. Workarounden da var at support slettet kontoen min slik at jeg kunne opprette en ny...

Så hvis ingenting annet nytter, så løser kanskje en telefon problemet.

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1813942 27/06/2014 21:23
olechr Offline
More than words
More than words
Får ringe de på mandag da. Hvorfor det ikke bare kan være en grei måte å gjøre dette på fatter jeg ikke. Var så sint her i stad ate hjælp :-P

Ambassadør for Scott.
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: olechr] #1813944 27/06/2014 21:24
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
...Det min idrett, EQ timing er jo et makkverk av et system.

Mener du nå "Min Idrett", eller EQ timing?
Dette er jo to helt ulike systemer/aktører. Mange (NCF, arrangører, deltakere) har gitt opp NIF-systemet "Min Idrett"...

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: Oystein L] #1813950 27/06/2014 21:28
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Oystein L

Dette er jo to helt ulike systemer/aktører. Mange (NCF, arrangører, deltakere) har gitt opp NIF-systemet "Min Idrett"...

Nå var det min idrett greiene som var problemet. MEN når jeg går inn på EQ så står NM der også men at påmeldingen er låst. Så man må igjennom min idrett greiene.

På EQ er det lettere å melde seg på da man kan betale med kort. Men der er jo resultat servicen helt håpløst.

Skjønner seriøst ikke hvorfor dette skal være så knotete.

Ambassadør for Scott.
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: olechr] #1813995 28/06/2014 03:51
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
EQ (=Quicktiming + Emit) har overtatt lisenssystemet og resultatdatabasen som NIF (=Min Idrett) aldri klarte å få til, og vil ha rittpåmeldingssystemet fra 2015.

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: Oystein L] #1814070 28/06/2014 10:29
olechr Offline
More than words
More than words
EQ (=Quicktiming + Emit) har overtatt lisenssystemet og resultatdatabasen som NIF (=Min Idrett) aldri klarte å få til, og vil ha rittpåmeldingssystemet fra 2015.

Håper dere bytter etter det da og finner et system som takler påmelding og resultater bra.

Ambassadør for Scott.
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1814323 28/06/2014 21:20
S
staale Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Det er fritt opp til arrangørene hvilket påmeldings- og resultatsystem de ønsker å benytt.

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: staale] #1814395 29/06/2014 08:17
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: staale
Det er fritt opp til arrangørene hvilket påmeldings- og resultatsystem de ønsker å benytt.

Da håper jeg flere bytter til de du har i signaturen.:-)

Ambassadør for Scott.
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: Oystein L] #1815341 30/06/2014 19:29
EgilS Offline
More than words
More than words

Min Idrett er jo genialt som påmeldingssystem fra et deltakerperspektiv! Her kan jeg melde på hele familien med noen enkle trykk fra min egen innlogging.

EQ Timing er noe dritt da jeg må inn og ut flere ganger i mange tilfeller, og skrive inn halve livshistorien for å få meldt på meg og ungene. Og hva søren skal de med komplett adresse på ungene mine for at de skal få deltatt på et ritt som jeg får fakturaen på? Hva med å hente opplysninger fra registrerte profiler? Eller er det noe fundamentalt jeg har gått glipp av?

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1818318 05/07/2014 23:50
G
grettom Offline
Medlem
Medlem
G
Da er det bare 13 dager til NM her på Melhus og rundbaneløypa klargjøres med sikkerhetsnett og siste finpuss/stussing av stiene. Helt klar blir den vel ikke før i siste uka før rittene, men den er på sluttfasen.
Løypa fikk NM-karakter etter UCI-rittet i 2012, og det ble ropt om NM fra rytterne som deltok allerede for 2013. Heldigvis har det blitt en sesong imellom med et nytt UCI-ritt og litt mere arrangørerfaring.
Og i tillegg er det 40årsfeiring for Gauldal SK i år, og dette NMn i en godt likt løype av rytterne, er det helt rette jubileumsarrangementet.
Løypa er blitt litt oppgradert med noen nye momenter fra en dugnadsarbeidende indre kjerne i Gauldal SK!
Og vi kjører på med at alle momentene har trønderske navn, SturlaSlæppet og RytterSlæppet er allerede kjente, og av de dosserte svingene kan vi nevne KongeDozzen som brukes både på Rundbane og Sprintløypa.

Da er det bare å ta imot NM-rytterne med Gunn Rita Dahle Flesjå og Lene Byberg i spissen på damesiden, og Ola Kjøren, Henrik Kippernes og Ole Hem i spissen av de påmeldte herrene, og håpe at arenaen og løypene også denne gangen er blink for rytterne!

Totalt er 115 ryttere forhåndspåmeldt, og mange flere er like rundt hjørnet.

Det skal bli artigt å få norgeseliten på plass på Tambartun til NM-fight nå syv uker før VM i Hafjell! Hele Gauldaln grugleder seg!

Velkommen til SykkelBygda Melhus!

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1819922 09/07/2014 12:21
Stige Offline
Avhengig
Avhengig
Hvordan er nivået i master-klassene i NM? Er det bare den harde kjærne av semi-proffer, eller er det også et ritt for vanlige mosjonister som synes rundbane er 10x morsommere enn Birken?

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: EgilS] #1820232 10/07/2014 08:46
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: EgilS

Min Idrett er jo genialt som påmeldingssystem fra et deltakerperspektiv! Her kan jeg melde på hele familien med noen enkle trykk fra min egen innlogging.

Da er du heldig. Blir nok ikke NM på meg kan det se ut til. Får ikke meldt på meg og min idrett svarer ikke på tlf. Arrangør be meg ta kontakt med påmeldingsansvarlig i klubb som er meg selv evnt ta kontakt med min idrett som da altså jeg ikke kommer frem til. Nå har jeg sendt de mail så får vi se.

FATTER ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Jeg har apper på tlf som funker bedre både til tidtakning og til påmelding. 3,5 time har jeg brukt for å melde meg på NM noe jeg altså fortsatt ikke er. Herlig opplegg.

Ambassadør for Scott.
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1820253 10/07/2014 09:27
hge Offline
Entusiast
Entusiast
Vi som er TVKere har mulighet til å få sendt faktura til klubben ifm. påmeldingen, så gjør klubben en fellesbetaling rett før fristen (håper jeg....).

Dersom vi velger å betale selv får vi Buypass midt i fleisen, men har fått til den også, en gang ICON_WINK.

Håper det løser seg med påmeldingstrøbbelet, ikke gi opp!!

Litt løypestatus:

Jeg kan ellers skrive under på at løypa er aldeles super, etter et par tjuvtreningsrunder i den i går kveld!!

Den er fantastisk artig - med en god del tekniske elementer, bratt teknisk ned, bratt (og langt) opp, sugende stipartier der man må tråkke på og holde farten oppe, steincrux, røtter, hopp og kuler.

Droppet over rota på toppen er noe utbedret ift. i fjor, så nå tør jeg kjøre der også (håper de ikke leser dette og gjør den vanskeligere igjen ....). Det er videre lagt til et nytt sti-element på toppen av løypa med masse røtter i ('Røttergata'), som likevel tillater super flyt for de med fulldemper, mens halvdempede kan stå i ramma og gønne på i stedet.

Rett før vending er det lagt til et par hopp, det første må tas i en svingbevegelse som leder inn i en dosering (Kongedozzen), som igjen fører dere over neste hopp og så noen kuler, her favoriseres de som tør å holde farten oppe og hoppe/sveve; vi andre må ta til takke med en chicken run (plassert på innsiden i svingen tror jeg), som vil kappe farten en del og straffe kyllingene tidsmessig. Som en topping har de i går lagt til noen tømmerstokker på tvers, kommer i fire porsjoner, som vi skal over før vending og mål, denne kan fort bli avgjørende dersom det ligger an til spurtoppgjør.

Er løypa vanskeligere enn Lillehammer i fjor - jeg mener det, alt i alt. Er den mer krevende, jeg mener det siden en runde er ganske lang. Er den mer morsom: UTEN TVIL!

Gled dere ICON_SMILE

mvh.
Trond

Redigert av hge; 10/07/2014 09:34.
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: hge] #1820259 10/07/2014 09:44
G
GardS Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
G
Sitat: hge
Vi som er TVKere har mulighet til å få sendt faktura til klubben ifm. påmeldingen, så gjør klubben en fellesbetaling rett før fristen (håper jeg....).

Dersom vi velger å betale selv får vi Buypass midt i fleisen, men har fått til den også, en gang ICON_WINK.

Håper det løser seg med påmeldingstrøbbelet, ikke gi opp!!

Litt løypestatus:

Jeg kan ellers skrive under på at løypa er aldeles super, etter et par tjuvtreningsrunder i den i går kveld!!

Den er fantastisk artig - med en god del tekniske elementer, bratt teknisk ned, bratt (og langt) opp, sugende stipartier der man må tråkke på og holde farten oppe, steincrux, røtter, hopp og kuler.

Droppet over rota på toppen er noe utbedret ift. i fjor, så nå tør jeg kjøre der også (håper de ikke leser dette og gjør den vanskeligere igjen ....). Det er videre lagt til et nytt sti-element på toppen av løypa med masse røtter i ('Røttergata'), som likevel tillater super flyt for de med fulldemper, mens halvdempede kan stå i ramma og gønne på i stedet.

Rett før vending er det lagt til et par hopp, det første må tas i en svingbevegelse som leder inn i en dosering (Kongedozzen), som igjen fører dere over neste hopp og så noen kuler, her favoriseres de som tør å holde farten oppe og hoppe/sveve; vi andre må ta til takke med en chicken run (plassert på innsiden i svingen tror jeg), som vil kappe farten en del og straffe kyllingene tidsmessig. Som en topping har de i går lagt til noen tømmerstokker på tvers, kommer i fire porsjoner, som vi skal over før vending og mål, denne kan fort bli avgjørende dersom det ligger an til spurtoppgjør.

Er løypa vanskeligere enn Lillehammer i fjor - jeg mener det, alt i alt. Er den mer krevende, jeg mener det siden en runde er ganske lang. Er den mer morsom: UTEN TVIL!

Gled dere ICON_SMILE

mvh.
Trond

Klubben må vel også bruke Buypass. Bare sjekk at den som gjør betalingen for klubben, har full oversikt. Om det er uoversiktlig for brukere, er det enda værre, for de som gjør dette for klubben. ellers synes jeg Buypass, fungerer veldig dårlig. Må gjerne prøve mange ganger for å få igjennom en betaling. Meldingen "betaling feilet", er veldig irriterende i lengden.

Var så dum å ta på meg, disse oppgavene for klubben. Har sikkert brukt et ukeverk, på å finne ut av dette. Men lisenshåndteringen har blitt en drøm etter omleggingen, hadde jeg bare funnet ut hvordan vi, som klubb, får betalt lisensene til de unge.

Redigert av GardS; 10/07/2014 09:48.

Energihuset Merida
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1822311 15/07/2014 22:44
G
grettom Offline
Medlem
Medlem
G
Hele 289 ryttera under NM/UM og UL i rundbane på Tambartun kommende lørdag og over 200 på søndagens Sprint!
Det blir en lang lørdag fra første startgruppe kl 9 om morgenen til siste målgang litt før 20 denne kvelden.
Og alle de 6 VM-uttatte rytterne er på startlistene og det skal bli herlig med Gunn-Rita, Lene, Ingrid Sofie, Ola, Edvard og Sondre i de Gauldalske løypene på Tambartun.
Og så bli det full kjemping om de øvrige VM-plassene til Hafjell om 7 uker, i tillegg til NM-titler og medaljer.
Det kan bli fullt i nærområdet rundt Tambartun kommende helg, løypene med tekniske elementer av naturlig og tillaget standard er rede for norsk terrengsykling i påvente av VM i Hafjell!
Velkommen til Gauldal, Melhus og Tambartun! No bli det LIV! RAI-RAI!

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1822513 16/07/2014 14:29
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Når kommer det kjøreplan?

facebook.com/secondhandsessions

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: hJürg1] #1822523 16/07/2014 15:00
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1823400 18/07/2014 16:27
Stige Offline
Avhengig
Avhengig
Jeg har meldt meg på NM master for første gang, og er ganske blank på hvordan slikt foregår. Er eneste deltaker fra min klubb, og har da ikke med meg noen lagleder. Bør jeg da møte på lagledermøte kl 12?

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: Stige] #1823420 18/07/2014 18:19
2
2rgrim Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
2
Tror ikke du trenger det. Der orienteres vel bl.a om endringer på programmet, startider, antall runder etc og det får du jo vite uansett vil jeg tro.

Blogg mindre og tren mer!! - nytt jungelord;-)
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1823602 19/07/2014 09:51
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Lykke til alle sammen og måtte Ola vinne.. ICON_SMILE

Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1823700 19/07/2014 18:24
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Norgesmestere ble Gunn Rita Dahle Flesjå og Edvard Vea Iversen.
Sølv til Ola Kjøren og Lene Byberg.
Bronse Sondre Kristiansen og Ingrid Sofie Bøe Jakobsen.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1825574 24/07/2014 20:23
G
grettom Offline
Medlem
Medlem
G
Jo da er Terreng-NM 2014 på Tambartun og Gauldal over, og har blitt historie for norsk terrengsykling!
Terreng-Norge har fått oppleve 2 herlige dager i knall trøndersk sommervær. Og det å få være norsk terrengsykkelsentrum disse dagene, har vært stort for oss engasjerte sykkelentusiastene fra Gauldalen! Og selvfølgelig var tilstedeværelsen av sykkeldronninga Gunn-Rita Dahle Flesjå også et hærlig besøk, som også varmet oss spesielt.
Og det virket som det var kun fornøyde besøkende på Tambartun, for tilbakemeldingene har vært bare positive til godt slitne arrangører etter årets mesterskap her i Melhus.

Personlig har jeg en ting jeg lurer på spesielt ovenfor herrer senior, men også dere andre!
Er dere organisert og har egne talspersoner for dere aktive, og tar opp ting dere ønsker annerledes? Kanskje bare de bakerste herrene som føler litt på det jeg nevner under, eller er dette noe å ta opp mot Teknisk komite Terreng, for dommernes praktisering av uttak av ryttere ved selveste NM hvert år.

Det jeg reagerte på under M.senior sitt Rundbane-NM, og som jeg synes bør forandres før neste års NM er følgende:
Før årets NM var Tord Bern Hansen fra NCF og inspiserte løypene, med tanke på at det skulle være flere muligheter til forbikjøring i vår løype som har mange stipartier, og det ble justert inn på flere plasser.
Men seniorrytterne fikk denne utfordringen kun på den første runde, ettersom dommerne innførte uttaking av rytterne som passerte etter 80% av lederens rundetid. Så da ble det at ingen skulle bli tatt igjen med en runde på senior, for å slippe at arrangementet ble for langdrygt og ødela for rask premieutdeling. Og kun 10 ryttere fikk slippe ut på siste runde. 3 ryttere ble tatt ut ved passering på siste runde, 2 minutter før NM-vinneren kom i mål, da selvfølgelig til protest fra hvertfall 2 av disse.
Selvfølgelig ble disse plassert på resultatlisten med stipulert tid og NM-plassering, men allikevel får jeg litt bismak, og syns det er synd for rundbanesyklistene blant terrengrytterne.
Jeg fikk også bra oversikt over at dommerne hadde full kontroll med hvem som lå 1 og 2 runder bak på de foregående feltene, og hadde som løypa greid innkjøring av ryttere meget bra.
Så det å ha ventet med å ta ut rytterne til etter at Edvard Vea Iversen var i mål, for så å gitt dem stipulert tid og antall runder etter, hadde vært den beste NM-ånden mener jeg. Innkjøring og flere felt samtidig gikk jo perfekt både blant M.jr og Damer, samt de mange Master-klassene!
Så derfor skjønner jeg ikke dette uttaksmomentet i den siste klassen denne lørdagskvelden!
Og i kommende VM på Hafjell med mange flere jevne ryttere, kan kanskje denne 80%-regelen være greit, men ikke i et NM med større sprik mellom rytterne.
Og det kan være grunnen til at flere blir med på Maratonritt, for der blir en ikke tatt ut i et NM før en selv velger det.

Og jeg ønsker både arrangører og ryttere lykke til i Furusjøen Rundt og NM-Marathon kommende helg!!

Dette er bare mitt personlige synspunkt som sykkelentusiast fra Melhus og ikke på vegne av arrangør.

Redigert av grettom; 24/07/2014 20:24.
Re: NM Rundbane og Sprint [Re: GardS] #1825578 24/07/2014 20:28
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg syntes 80% i NM er helt på sin plass. Løypa i Gauldal er knall, men som de fleste rundbane løyper er den trang. Er flere steder her hvor man fort må ligge bak 1 min før det i hele tatt er mulig å komme forbi. NM er det viktigste rittet for de som satser i utlandet. Det er da vikitg at de ikke blir hindret av folk de tar igjen med en runde.

Nå ble dette NM ganske sprett, men det er sjukt kjedelig å bruke masse krefter for å få 15 sek luke for så og miste dette når man tar igjen noen.

Det jeg derimot syntes er dumt er at man ikke lar være å bruke 80% på siste runde da disse ikke blir tatt igjen uansett.

Men ellers takk for knall bra arrangement i trondheim, men for all del la 80% også være ved fremtdige NM.

Ambassadør for Scott.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support