Fatbike skulle bli den store hypen denne vinteren...alle leverandører lagde sine versjoner, alle butikker tok det inn og alle magasiner testet dem.
Men hvor er dere? Har syklet flere turer i nordmarka de siste ukene, men ser ikke et eneste spor på noen av de morsomme stiene. Kanskje dere trenger litt motivasjon (tenkte jeg). Vel...jeg tok denne runden via Vettakollen og håper det inspirerer noen av dere til å ta fatbike'n ut av boden, og komme dere ut!
Her er det klatring, stisykling, teknisk- og flytutfor. En sykkel, en tur, 4 årstider og bare kos
(6min med klatring og sti, 2min med teknisk utfor....resten er skogsflyt)
Fikk inn 200km på snø forrige helg i Nordmarka, men tror det blir for råttent til helgen, selv om det ser ut som at det snødde litt idag. Når det ikke går under null om natten smelter/råtner snøen kjapt.
Jepp, ble en del kaldere denne uken enn først spådd, så selv om det er meldt mildt i morgen og så regn på lørdag kan snøen overleve litt til. Får se om jeg gjør et forsøk opp Måneskinnsløypa på lørdag, men lurer på om det heller blir å spinne beina litt på landeveien. Har 90+ timer på setet de siste tre ukene, så litt mindre motstand kan være gunstig i et par dager før det blir massivt med timer på snø igjen i Hemsedal i neste uke. Skal teste tre forskjellige Snowshoe XL 4.8 prototyper, bl.a. en med pigger, for å se om tendensen til at tørrsnøen pakker seg i mønsteret blir mindre med endret gummiblanding. Krysser fingerene for litt tørrsnø på fjellet.
Har også lurt på dette - har blitt mange turer over Vettakollen i vinter, og det er ikke ofte jeg ser spor etter andre fb - kanskje vi ikke lager spor
Litt avhengig av forholdene, så er det ikke så langt unna sannheten. Jeg har på tidligere turer snudd, og så etter noen minutter lurt på om jeg har sykla feil, siden jeg ikke lengre finner sporene mine.
Jepp, fatbike kjørt på riktig trykk setter så grunne avtrykk at de eroderer veldig kjapt.
Nypreppet løype på snuttene under. Legg merke til sporene som skøyteskiene satt i forhold til avtrykket fra dekket (møtte på han som var ute og skøytet rett før).