Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Forskjell mellom ?

Forskjell mellom ? #1768624 08/04/2014 08:33
C
Cae Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
C
Hva er egentlig forskjellen mellom Vittoria Corsa CX I, II og III og noen setter også in Evo i navnet ??
Samt forskjellen mellom Corsa CX og Corsa SC ??

Har brukt Corsa SC og er egentlig kjempe fornøyd med de, men sliter med å finne 25mm av de nå ( noen kanskje har tips om hvor jeg kan finne de ? ), så tenkte at jeg skulle teste Corsa CX hvis det er noe av det samme ??

Dette er da pariser utgaven av dekkene jeg lurer på.

Takker på forhånd for svar.

Cae.

Re: Forskjell mellom ? [Re: Cae] #1768699 08/04/2014 09:49
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Her er det jeg fant på sidene til Vittoria
Angående I, II, III og evo - har jeg inntrykk av at dette er årsmodellbetegnelser som indikerer at den nye versjonen av dekket er helt overlegent mye bedre - du må kaste de du brukte i fjor og kjøpe de nye dekkene.. Men mulig jeg tar feil her..?

corsa cx
Corsa CX is the world’s best-known and most-used Cotton tires tubular, the choice of champions: exclusive to Vittoria, the 320 TPI Corespun casing confers a uniquely supple ride and exquisite handling.
Provenly the fastest all-round racing tubular available
Special tread compound for supreme grip in corners
Fitted by more pro race teams than any other tubular
For sol og regn

corsa sc
Pro peloton’s favorite in 2012, Corsa SC enhances the all-conquering Corsa CX with the features specifically asked for by professional cycling teams, and a new tread.It’s now our leading 320 TPI Cotton tires tubular, hand-made of course, and available with traditional para sidewall for classic looks. A true connoisseur’s choice.
Race-winning speed, with outstanding grip, handling, and comfort
Premium version of the world’s most successful tubular
Classic style for modern and ‘retro’ racing cycles
For sol og regn

corsa sl
Slick racing tread for even greater speed on smooth, clean surfaces, in all other respects the 320 TPI Corsa SL is identical to the CX version above.
Even faster than CX on known smooth surfaces
Differential grip for straight-line speed and stable cornering
Pro riders’ first choice for minimum rolling resistance
For sol

corsa sr
Corsa SR meets the heightened challenge of the boldest racing cyclists. Every parameter of this new tire design is re-engineered for greater performance: in grip, rolling resistance, and any other metric that really counts, Corsa SR excels. In wet or dry, rough or smooth, on the climb or in the descent, it stretches the outer limits of what is possible.
Wider-section version of the supreme Corsa race tire
Enhanced grip, reduced rolling resistance
Ultimate roadholding for riders who dare
For vanskelige kjøreforhold (glatt?)

Re: Forskjell mellom ? [Re: Cae] #1768704 08/04/2014 09:55
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Tilleggsforskjell mellom cx og sc er at førstnevnte kommer i dimesjoner 21, 23 og 25mm, samt i 26" hjulstørrelse i 21mm sort,
og i fargene sort, blå, rød og hvit (sidevegger)

sl kommer i 22 og 24mm, med grå sidevegger
sr kommer kun i 24mm, med sorte sidevegger

Vekten varierer fra 245 til 255 (avhengig av type og dimensjon)

Re: Forskjell mellom ? [Re: thamg] #1768718 08/04/2014 10:15
C
Cae Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
C
Sitat: thamg
Her er det jeg fant på sidene til Vittoria
Angående I, II, III og evo - har jeg inntrykk av at dette er årsmodellbetegnelser som indikerer at den nye versjonen av dekket er helt overlegent mye bedre - du må kaste de du brukte i fjor og kjøpe de nye dekkene.. Men mulig jeg tar feil her..?

Hihi.

Men ser ikke helt poenget fra Vittoria sin side med at ha 2 like typer av dekk men forskjellige navn ??

Jeg har brukt Corsa SC og er fornøyd med de, men ser ut til at jeg må gå for CX da 25mm av SC er vanskelig å finne.

Har evt tenkt på at bruke Corsa SR som fremdekk og CX som bakdekk....kan dette være en god kombinasjon ? Eller er det like greit å gå for 2 CX ?
Jeg liker best kombinasjonen 23 frem og 25 bak best og med SR så blir det 24/25mm og ser ikke så ille ut det heller for å være helt ærlig ICON_SMILE

Cae.

Re: Forskjell mellom ? [Re: Cae] #1768730 08/04/2014 10:37
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Cae
Men ser ikke helt poenget fra Vittoria sin side med at ha 2 like typer av dekk men forskjellige navn ??

Men kjære deg - disse dekken er jo HELT forskjellige... ICON_WINK
CX er verdens beste dekk, og det mest brukte av alle proffene.
SC er enda bedre, og brukt av enda flere proffer.
Det kan ikke bli klarere enn dette ICON_WINK

Jeg har et sett med CX clincher i 25mm liggende - skal monteres på hjulsett som er på vei i posten. Blir spennende å prøve. Har hørt mye godt om disse, men det negative som stadig nevnes er at de er lite slitesterke.. vi får se.
Jeg har tenkt tanken på å kombinere 23 og 25mm, men har slått det helt fra meg.
5g ekstra vekt kan jeg leve med, og den aerodynamiske fordelen med et 2mm smalere dekk tror jeg blir litt vel teoretisk for min del. Dessuten tar jeg kun vind de siste 150-200m når opptrekkeren min har gjort jobben sin ICON_WINK
Har imidlertid vurdert å bytte til 25/28mm på pendlesykkelen min, npr bakdekket jeg har nå er utslitt - men kanskje jeg heller går rett på 28/28mm..?

Moderator  support, Valentino