|
|
|
Ritt - skriving/maling av motivasjonsord i asfalt
|
Ritt - skriving/maling av motivasjonsord i asfalt
07/04/2014 21:01
|
FUA
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Spør for en venn:
Hva synes syklister om at det skrives heiarop, navn, grafikk og slikt på asfalten i fbm ritt. Er det hærværk aka tægging eller er dette en europeisk utsmykningstrend som vi bare vil se mer og mer til i dette landet mon tro? Han jeg spør for innrømmer å ha skrevet både ett og to oppkvikkende ord i asfalten i fbm ritt på Østlandet.
Han synes det hadde vært artig å høre hva folk synes.
|
|
|
Re: Ritt - skriving/maling av motivasjonsord i asfalt
[Re: FUA]
07/04/2014 21:38
|
1r9b1k7
Entusiast
|
Entusiast
Kjør på mener nå jeg. Så lenge det ikke er direkte sjikanerende uttrykk er det vel ikke noe farlig. Men kanskje lurt å gjøre det mest i oppoverbakker slik at det blir mest virkningsfullt.
Dog har jeg lite erfaring med om det setter seg på sykkeldekkene og slikt, det får noen andre svare på. Det kan vel ikke være så farlig når det er et temmelig utstrakt fenomen i resten av verden.
|
|
|
08/04/2014 05:51
|
Trillebår
Ivrig
|
Ivrig
så lenge det ikke blir skrivd rett før syklistene kommer men slik att det rekker tørke så ser jeg ingen problemer med dette, i vestfold har vi en slik jævelsk bakke opp fra hvarnes mot andebu(holtekleiva) og på toppen der står det skrivi noen kallenavn og tillrop, en morsom faktor på sykkelturen, på større ritt burde det gjøres i mine øyne, vegvesenet er sikkert av en anna oppfatning for ja, det er vel teknisk sett hærverk:p
|
|
|
08/04/2014 06:01
|
Spiffhopeless
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har og "en venn" som skriver i asfalten og folket gleder seg i kor når de ser at Eddy the Boss har sykla opp den bakken her. Noen ganger blir det og veldig fundamentalt og nesten poetisk. Som mot toppen av Tourmalet hvor det en plass står med litt liten skrift: Lance-n-France
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
|
|
|
08/04/2014 12:37
|
FUA
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Gode innspill og kommentarer her. Kan bekrefte på vegne av "venn" at det ikke skrives ukvemsord eller støtende verken for syklist eller publikum. Bare postivitet her altså. Dette skrives hovedsaklig i bratte bakker og selvsagt kvelden/natten før ritt så alt er tørt og strøkent når første løper passererer dagen etter.
Har noen forresten opplevd noen "uheldige" epoisoder under påføring, og er det noen slags "lov" som benyttes her?
Personlig synes jeg dette er et veldig artig tilskudd til sporten og så lenge det er elegant gjort, vil det bare være med på å skape europeiske tilstander i ofte grisegrendte strøk.
|
|
|
08/04/2014 13:20
|
joje
Ivrig
|
Ivrig
Rittarrangører forplikter seg faktisk til å ikke merke asfalten, mener jeg å ha lest.
|
|
|
08/04/2014 17:45
|
thamg
Ivrig
|
Ivrig
Tipper et nøytralt "Heia pappa" går helt greit, men jeg tror kanskje politiet ville krevd en god forklaring om de tok "vennen din" på fersken med sprayboks, etter en times teppebombing av en bakketopp med italienske gloser. En mulig løsning kan jo være å bruke kritt - sånt fargekritt som kidsa bruker i gata utenfor huset mitt - hvis du "din venn" i tillegg får kidsa til naboen til å dekorere for deg "seg", mens du "din venn" sitter på en camingstol og nyter en dobbel espresso, er du "din venn" vel rimelig trygg.
|
|
|
[Re: thamg]
08/04/2014 19:02
|
Spiffhopeless
Ivrig
|
Ivrig
Tipper et nøytralt "Heia pappa" går helt greit, men jeg tror kanskje politiet ville krevd en god forklaring om de tok "vennen din" på fersken med sprayboks, etter en times teppebombing av en bakketopp med italienske gloser. En mulig løsning kan jo være å bruke kritt - sånt fargekritt som kidsa bruker i gata utenfor huset mitt - hvis du "din venn" i tillegg får kidsa til naboen til å dekorere for deg "seg", mens du "din venn" sitter på en camingstol og nyter en dobbel espresso, er du "din venn" vel rimelig trygg. Skal videresende dette til meg "min venn"
"If you are going to die! make sure its in the front of the peloton!" Raphael Geminiani to Jacques Anquetil
If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
|
|
|
|
|
|
|