Har slangeløst oppsett på min sykkel, og frøkna har fått mine gamle hjul, som også er slangeløse.
Begge hjulsettene fikk lateksguffe i fjor sommer, og jeg har ikke gjort mer enn det. I løpet av vinteren, har mesteparten av luften sluppet ut. Merkelig nok, ser det ut til at hjulene til frøkna klarer å holde brukbart på lufta. Selv har jeg ikke klart å komme meg ut på min egen sykkel, men hjulene er ganske tomme for luft.
Fyller dere etter lateks når sesongen begynner og drar ut på tur? Er jo litt kjedelig om lufta går ut et par mil borti veien da.
Hvordan står det egentlig til med lateksen etter en vinter uten å ha vært i bevegelse? Er den stivnet? Er den flytende enda? Er den like bra som da den var ny? Bør jeg få vekk den gamle før jeg fyller på ny? Trenger man ikke gjøre noe? Dekkene holdt veldig godt på lufta i fjor i hvert fall, så det er noenlunde tett enda, siden det fremdeles er igjen litt luft.
Hva slags rutiner har dere over tid når det gjelder slangeløst, spesielt når sykkelen ikke har vært i bruk på mange måneder?
Redigert av ko-stens; 03/04/2014 07:26.