På søndag reiser jeg sammen med en gjeng til Frankrike for å sykle. Overraskelsen ble stor da jeg oppdaget at Norwegian har innført nye regler med MAX 4 sykler pr fly.
Hvor står det at hard koffert ikke telles med i de 4 syklene. Eneste jeg kunne finne angående myke kofferter var at enkelte flyplasser ikke godkjenner myke kofferter. Mulig det står på en annen side en den jeg så på.
Går Evoc som hard eller myk. Den er jo litt midt i mellom, men det er jo garantert ikke noen pose
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
Re: Sykkeltransport med Norwegian til utlandet
[Re: Havkanten]
#176356828/03/201421:42
På kundeservice sier de fire sykler (hard koffert eller ikke, som det også står på nettsiden).
Dette gjelder visstnok for perioden 15. mars - 1. juni.
På bakgrunn av informasjonen (eller mangel på...) jeg har fått fra Norwegian har jeg valgt å bestille ekstra billett på SAS en time senere - og der var det selvsagt ingen problem.
Spørsmålet er fortsatt hvordan dette håndheves på flyplassen.
Kan bli interessant i Norwegianskranken kl 06:00 på søndag morgen med 15 morgenfriske syklister som ikke får med seg sykkelen på tur.
De skriver jo på infosiden at de anbefaler å kjøpe plass til spesialbagasje samtidig som billett for å sikre plass. Jeg hadde ingen problem når jeg kjøpte billett hvertfall
Hjulbygger på hobbybasis
#176358128/03/201422:01
På kundeservice sier de fire sykler (hard koffert eller ikke, som det også står på nettsiden).
Dette gjelder visstnok for perioden 15. mars - 1. juni.
På bakgrunn av informasjonen (eller mangel på...) jeg har fått fra Norwegian har jeg valgt å bestille ekstra billett på SAS en time senere - og der var det selvsagt ingen problem.
Spørsmålet er fortsatt hvordan dette håndheves på flyplassen.
Kan bli interessant i Norwegianskranken kl 06:00 på søndag morgen med 15 morgenfriske syklister som ikke får med seg sykkelen på tur.
Dette høres skikkelig kjipt ut, håper det løser seg
"Don’t buy upgrades, ride up grades." Merckx
#176367929/03/201410:21
På søndag reiser jeg sammen med en gjeng til Frankrike for å sykle. Overraskelsen ble stor da jeg oppdaget at Norwegian har innført nye regler med MAX 4 sykler pr fly.
Jeg har brukt to dager i tlf på å krangle med en håpløs kundeservice som ikke rikker seg ift antall sykler.
Er det noen her som vet om dette makskravet håndheves på Gardemoen ved innsjekking?
Jeg blir mer og mer skeptisk til Norwegian. Slike regler er bare for dumme. Jeg skal fly med dem i sommer. Er det flere irritasjonsmomenter enn det allerede er, så kommer de til å havne i samme kategori som Ryanair, nemlig et selskap jeg aldri flyr med.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
#176370929/03/201412:35
Jeg skal fly Norwegian med en tom myk sykkelbag snart. Har tenkt å surre den sammen med reimer og sjekke den inn som vanlig koffert. Noen som har noen erfaring av slikt? Den blir verken større enn eller mer "reimete" enn en stor ryggsekk.
#176373129/03/201415:10
Hvor hard er hard? Enig at det virker litt tullete. Vi er en gjeng på 7 som skal fly til München i begynnelsen av juli. Fikk beskjed om at sykler pakket i kartong var hard nok. Det skal bli spennende å se ved innsjekkingen.
[Re: Dan]
#176374329/03/201416:14
Jeg skal fly Norwegian med en tom myk sykkelbag snart. Har tenkt å surre den sammen med reimer og sjekke den inn som vanlig koffert. Noen som har noen erfaring av slikt? Den blir verken større enn eller mer "reimete" enn en stor ryggsekk.
Det er ett stk. vanlig kolli Er du i tvil om nivået på "reimete" så tre en gjennomsiktig plastsekk over.
#176374729/03/201416:25
Har flydd norwegian med sykkel i butikkspappkasse sjekket inn som "hard koffert". Mange på samme fly med sykler, så jeg tror pappkasse gjelder som "hard koffert".
Dress me up in stitches.
#176420330/03/201420:37