All Inclusive for en rimelig pris?
|
All Inclusive for en rimelig pris?
27/03/2014 12:48
|
Josruu
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Vi sitter og lurer på hvor vi skal på ferie i år, vi er 2 voksne og en på 5 år. All inclusive er ett must med små barn har vi erfart men vi finner ingenting vi kunne tenke oss. Eller jo, det gjør vi men far (jeg) er såpass gjerrig at jeg ikke bruker 25000,- på ei uke i syden....De kan brukes på oppussing eller andre fornuftige ting.(les:sykkelrelatert)
Noen som har tips til ålreite plasser men som alikevel ikke koster skjorta? Tenker da på mellom 15-20k for ei uke. Og vi har selvsagt kun anledning til å dra på den dyreste tiden, i juli...
2015 Saracen Ariel 152 27.5" 2013 Merida Big Nine Carbon 1200 29"
|
|
|
Re: All Inclusive for en rimelig pris?
[Re: Josruu]
27/03/2014 12:55
|
prøver
Avhengig
|
Avhengig
All Inclusive er da ikke noe must med små barn? Ok, det hjalp ikke som svar på spørsmålet, men jeg stusser over hvordan man kan si noe slikt. Øyhopper-hilsen 
Scott Foil Premium Scott Scale 30
|
|
|
27/03/2014 12:58
|
Raskall
More than words
|
More than words
|
|
|
27/03/2014 13:06
|
sindrer
Besatt
|
Besatt
Vi var på Rhodos i høstferien, all Inclusive med 3 barn i en uke for 21000SEK inkl leiebil. Reiste fra sverige med "Fritidsresor" via allinclusive.se Dette hotellet Veldig bra mat og bra hotell. Det som var dårlig var de alkoholholdige drikkene. Fullt mulig å kjøpe bedre drikke om man ønsket det. Skulle ønske jeg hadde tatt med sykkelen da det var masse fint terreng der.
Redigert av sindrer; 27/03/2014 13:28.
Sindre R.
|
|
|
27/03/2014 13:11
|
sveinaa
More than words
|
More than words
All inclusive synes jeg ikke er must. Nesten tvert om. Er man riktig uheldig ender man et sted med mat som ligner det man fikk servert under førstegangstjenesten; mat som smaker kjønnsløst og likt nesten uansett hva enn de serverer. Erfaringen min er at man finner gode alternativer som ikke på noen måte er dyrere lokalt der man reiser. Så det holder lenge om man får en god nordisk frokost inkludert!
Det eneste man ikke får er gratis is og brus hele dagen, men trenger man egentlig det?
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
[Re: sveinaa]
27/03/2014 15:45
|
StEirik
Entusiast
|
Entusiast
Mer enn enig med siste taler. Én gang all inclusive – aldri mer. To familier og tilsammen fire unger, og to-tre praktiske fordeler som likevel slett ikke kunne veie opp for ulempene. Makan til masseforing må man altså i militæret eller i fengsel for å oppleve, tror jeg. Morsomt første kvelden, men ellers vekslet det mellom streit gastronomisk turn-off og total matkrigaktig orgie. Frokostene var minst ille. Muligens var problemet at hotellanlegget for stort og folkemengde for diger.
Andre har sikkert mer positive erfaringer enn dette, men jeg styrer langt unna – og foretrekker at måltidene er morsomme, både med og for ungene.
|
|
|
27/03/2014 16:54
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Helt enig med de siste talere. Vi har prøvd all inclusive, når vi hadde mindre barn. Endte med at vi spiste ute allikevel. En 5-åring er normalt ikke noe problem på en vanlig restaurant. Ta med en trillevogn, hvis dere kunne tenke dere å sitte litt utover kvelden.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
27/03/2014 17:27
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Jeg var senest i syden (Mallorca) med en ettåring og en treåring i fjor, og å spise ute var ikke noe problem. Jeg spionerte litt på maten de på all inclusive fikk, og det frista svært lite. Spesielt når man måtte stå lang kø med halvnakne solbrente tyskere (stort sett) for å få maten. Da var det deilig å gå over gata og sette seg ned på en restaurant og få maten der.
|
|
|
27/03/2014 20:05
|
Josruu
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Vet hva dere mener med all inclusive og mat, been there dine that. Men ingen av dere har tydeligvis vært på ferie med min sønn.. Vi sitter og vurderer å skippe all inclusive, mest pga man får mye bedre mat men med en i overkant aktiv 5 åring så er det lettvint å ha AI. Men man sparer jo fort 5-6000 på å ikke ta det og 3 stk spiser jo som regel ikke for så mye på ei uke.
|
|
|
27/03/2014 20:16
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Leie feriehus, bil og 'fly', og lage maten selv/spise ute.
Ikke umulig at det er rimeligere enn halv eller hel inklusiv og man har den samme friheten som hjemme. Og ikke minst, man slipper å måtte dele ferien med drøssevis av duster andre turister
|
|
|
27/03/2014 20:36
|
erlingba
.
|
.
Hva med å finne en all inclusive bamseklubb til din sønn? Siden det virker som det er han som steller istand trøbbel, så kan du og kona spise på fine restauranter i ro og mak mens svette svensker i kostymer forer barna med pizza og is.
|
|
|
27/03/2014 21:16
|
Josruu
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Bamseklubb er genialt men overformynderiet har sett for mye på tv og har panikk for å la poden være alene i henda på ukjente. Og attpåtil i utlandet a gitt... Vi har sett litt på feriehus,fant en link i en annen tråd her som. Skulle være seriøs. Kansje vi burde sjekke ut det litt mer.
|
|
|
27/03/2014 22:01
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Har to fine turer på AI i Tyrkia bak oss på relativt små hotell. Skal en tur i slutten av mai på et større, mere Skandinavisk, hotell. Frykter selvsagt de store folkemengdene, kø og elendig mat. Men min erfaring er at dette stort sett går bra. Grunnen til at vi fortsetter å reise på AI er at det funker, også spiser ungene to chips og resten kastes på gulvet. Innrømmer glatt at vi reiser til syden for å få sol og bade. De store matopplevelsene og andre ting får vi ta igjen når ungene blir større 
|
|
|
27/03/2014 22:02
|
Mr Blomst
Ivrig
|
Ivrig
I mitt helvete befinner jeg meg på et all inclusive-hotell, med en allsangmotiverende pianomann som spiller 24/7, kun avbrutt av stand up med Tommy Steine.
Didn't anybody tell you how to gracefully disappear in a room?
|
|
|
27/03/2014 22:19
|
oysandr
Avhengig
|
Avhengig
Jeg har vært på all-inclusive to ganger, og begge gangene vært kjempefornøyd, maten var ikke like bra på billig charterhotell på gran canaria, som på 5 stjerners på mauritius, men likevel var det og en positiv opplevelse. Prismessig opplevde vi at alt "mellom" måltidene, drikke, alkohol, is, lunsj osv gjorde at vi kom endel billigere utav AI enn om alt småtteri skulle betales. Vi kommer antakelig til å velge AI på neste reise og, men målet er da å være på ferie og bade i sola 
Take Care!
|
|
|
28/03/2014 09:05
|
Josruu
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Målet vårt er bading og sol, som andre nevnte så får de store ferieopplevelsene vente til poden blir større.
Vi leter og leter men finner ingen plass vi kunne tnekt oss å dra til. Kona vil ikke til tyrkia men til spania. Jeg ha rhørt at maten i spania ikke er mye å skryte av og vil helst til hellas. Men igjen, på AI så er de tjo egentlig det samme hvor man er.
|
|
|
28/03/2014 09:13
|
prøver
Avhengig
|
Avhengig
Dra til Kreta. Det burde passe både deg, sjefen og den viltre sønn. Bare styr unna Platanias, og andre ditto plasser. Du kan gjerne bo i Gerani som ligger rett ved, men Platanias blir litt vel heftig genuin turistmaskin for oss som er mer glad i det noe mer vanlige livet. Bodde rett ved siden av dette for noen år siden. Der har du Bamseklubb og restaurant på hotellet så slipper man å gå derfra om man ikke vil: http://www.startour.no/feriereiser/Hellas/Kreta/Gerani/Atlantica-Creta-Paradise/?season=sommer-2014
Scott Foil Premium Scott Scale 30
|
|
|
28/03/2014 09:27
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Synes ikke du skal henge deg alt for mye opp i AL om plassene er utsolgt. Finnes det ikke plasser igjen så stopper det på en måte seg selv. Fokuser heller på å finne et sted som ser trivelig og koselig. Så kan du heller fokusere på mulighetene uten Al (Om mulig). Man er ikke avhengig av å være i nærheten av hotellet til en hver tid. Matsalen åpningstider styrer ikke ferien. Man kan spise det man vil. Man slipper matsalen på hotellet for en stakket stund. Man slipper de andre gjesten. Man kan dra på utflukt. Pluss masse annet.
For å sikre at man ikke går konk på drikke/is til poden kan man feks kjøpe et klippekort eller lignende som gjør at det blir en fin deal (De fleste familie steder har et eller annet opplegg.).
Har selv en femåring som aldri sitter stille. Og det er like pinlig om han slår seg vrang på flyplassen, hotellet, restauranten, eller annet offentlig sted. Eneste måten å gardere seg mot sånt noe er å leie et sted man står for måltidene selv.
Et annen positiv greie med restauranter er at det ofte er en litt bedre service og atmosfære enn i en all inclusive matsal (gjelder sikkert ikke alle steder.).
Redigert av sveinaa; 28/03/2014 09:32.
|
|
|
28/03/2014 09:51
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kona vil ikke til tyrkia men til spania. Jeg ha rhørt at maten i spania ikke er mye å skryte av og vil helst til hellas. Men igjen, på AI så er de tjo egentlig det samme hvor man er. Vi var 14 dager med all-inclusive på Rhodos noen år tilbake. Der var det gresk aften, italiensk aften, grillaften, mexicansk aften, osv. i 7 dager, og så repeat i 7 dager til. Til og med rød/hvit-rutete duk når det var italiensk aften. Koselig. Ingenting å utsette på all-inclusive her. Kjempebra. Pluss for at både store og små får i seg mye drikke i løpet av en dag også (deilig ananasjuice). Minus for at de skrålete engelskmennene kunne begynne å drikke øl rett etter frokost. At ungene hatet stranden, så vi endte opp med 12 1/2 dag ved bassenget (en dag i et kanonbra badeland!) er en annen sak. Så ble det hetebølge den andre uken, og far hatet det meste. Ungene for små til at jeg kunne ha med sykkel, så det ble bassenget på meg også, hele tiden... for å toppe det hele så kostet ferien ca. 50k. I fjor ble det Mallorca istedet, fremdeles uten sykkel, men alt det andre var mye bedre. Nå uten all-inclusive, men minus et par unntak så fant vi ingen kanonbra restauranter å spise på. Den beste var faktisk den ene restauranten på hotellet (tapas-restaurant), men denne var ikke inkludert for de med armbånd heller. Jeg tar gjerne all-inclusive igjen (for middagen sin skyld), men for oss med barn har vi konkludert med at det er mer praktisk å lage egen frokost og lunsj på rommet, og spise på balkongen.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
28/03/2014 12:09
|
chippo
Entusiast
|
Entusiast
All.inclusive på Mallorca. Veldig fornøyd (Sunwing resort). All-inclusive i Bulgaria - ille dersom du ikke er spesielt glad i det russiske kjøkken, Evt. Pommes frites til alle måltider
|
|
|
28/03/2014 12:44
|
Dan
More than words
|
More than words
Som snobb lurer jeg litt på hva disse all inclusive-greiene går ut på. Er det slik at man betaler for å få spise og drikke mer enn man ellers ville ha gjort eller betaler man for at de andre gjestene skal spise og drikke mer enn de ellers ville ha gjort? Eller er det slik at det blir billigere enn ellers fordi restaurantene på innsiden vet at de kommer unna med billigere råvarer siden alt er "gratis" og kundene derfor ikke er så kravstore? Jeg bare lurer jeg. Tipset ellers, for den som ønsker billig ferie i Syden, er å skaffe seg slekt og venner med hus i sørlige strøk og være gode og trivelige gjester. Funker som bare det. 
|
|
|
[Re: Dan]
28/03/2014 13:28
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Som snobb lurer jeg litt på hva disse all inclusive-greiene går ut på. Er det slik at man betaler for å få spise og drikke mer enn man ellers ville ha gjort eller betaler man for at de andre gjestene skal spise og drikke mer enn de ellers ville ha gjort? Eller er det slik at det blir billigere enn ellers fordi restaurantene på innsiden vet at de kommer unna med billigere råvarer siden alt er "gratis" og kundene derfor ikke er så kravstore? ) All mat/drikke er inkludert i prisen man betaler for oppholdet, og ofte med konseptet spis så mye du vil. Det er sikkert mulig å få bra kvalitet, men det ligger et økonomisk motiv for "juks" i konseptet i og med at lavere kostnader for matproduksjon = mer penger i kassa.
|
|
|
[Re: Dan]
28/03/2014 13:35
|
magic
Besatt
|
Besatt
Som snobb lurer jeg litt på hva disse all inclusive-greiene går ut på. Har prøvd det i en hel uke selv, et Star Tour-hotell på Gran Canaria i fjor vår. Betaler etter hva jeg har skjønt en fast sum for frokost, lunsj og middag inkl drikke til alle måltider og en drink eller 2 etter middag. Fri mat og drikke på dagtid utenom frokost og lunsj, inkl så mange øl man kunne tenke seg, og også en selvbetjent lønsjbar og is-disk. Jeg var positivt overrasket over maten på de hotellene vi fikk tilgang til, og veldig variert meny fra dag til dag, også med mange forskjellige retter hver dag. Med svigers som ikke snakker engelsk, og en flokk på totalt 6 onger (2 av dem med cøliaki) og 6 voksne var det et svært lettvint alternativ når det skulle spises, man gikk og forsynte seg med det man ville ha uten noen videre bestillingsprosedyre. Når hotellet i tillegg lå langt unna nærmeste by var det igrunnen ikke så mange alternative spisesteder i nærheten heller. Og jeg må si det var svært lite skrik, skrål og sjangling å se til tross for fri flyt av Cerveza, vin og sangria fra selvbetjent tappekran, og ferien var svært behagelig for store og små. Men man begynte vel å bli litt lei etter 1 uke.
Hilsen Lars
"It's like deja-vu, all over again"
|
|
|
|
|