Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Valg av sykkelstativ

Valg av sykkelstativ #1761866 25/03/2014 14:22
B
bvp Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Nå er ny bil i hus og nå mangler jeg og sykkelstativ, egentlig vurderte jeg Thule Euroclassic og var litt usikker på om jeg skulle kjøpe 928 og eventuellt slenge på Add On-kitet hvis det ble en ekstra sykkel eller om jeg skulle gå for 929 med en gang men så kom jeg til å kom jeg til å tenke på at jeg også skal ha hund bak der, blir det problemer med hund selv om stativet kan vippes ned?
Alternativ 2 er takstativ men så er det det med glasstak, jeg synes det virker litt risikabelt, dessuten blir det løfting jeg gjerne klarer meg uten.
Det trenger ikke nødvendigvis være Thule, Mont Blanc går like bra, eller må jeg gå for varehenger med påbyggd stativ her?

I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.

T.C. Lemmons
Re: Valg av sykkelstativ [Re: bvp] #1762173 26/03/2014 07:51
MaximoBongo Offline
Entusiast
Entusiast
Både 928 og 929 er ypperlige valg, hvilket du skal velge avhenger vel av hvor mange sykler du vil ha plass til. Trenger du plass til 3 ville jeg gått for 929 med en gang.

Hengerfestemonterte stativer er veldig greie å bruke. Lite løfting, ingen fare for å kjøre syklene inn i trær/garasjetak/bruer etc.

Ulempen er at syklene blir mer møkkete, stativet må legges ned for å komme inn og ut av baggasjerom (på disse er det nokså enkelt), og ikke minst så er ikke dette stativ som står fast på bilen hele sommeren slik takstativet gjerne gjør. Dermed blir det likevel mer tiltak å få på syklene, og om du plutselig får behov for å laste noen sykler så står stativet i garasjen.

Sistnevnte gjør at jeg bruker takstativet mest, selv om jeg har begge varianter slik at jeg kan ta med fem sykler når familien skal på tur, eller vi fyller bilen på vei til ritt.

Moderator  support