Det ble till at jeg kjøpte TB uten SnakeSkin på XXL med prisgaranti ifht Bikeshop. XXL skulle egentlig ha 499,- pr stk (snakk om å melke kundene pga ny hjulstr), men fikk dem for 328,- pr stk.
Jeg har tidligere syklet Grenserittet og Birken med Furious Fred (26", uten SnakeSkin) og det har gått veldig bra. Riktig lufttrykk har vel også noe å si.
Det stemmer at Bikeshop ikke har med SnakeSkin. Dem hadde feil tekst på sidene sine tidligere, for der stor det at TB var med SnakeSkin, men jeg fikk ikke det til å stemme mtp vekten som var oppgitt. Så etter en email ble det avklart at det sto feil på sidene og dem rettet på teksten, men XXL har prisgaranti - til fordel for oss forbrukere! Du får med deg varen der og da, slipper frakt og får tatt i bruk det du kjøper med en gang. Som et kinderegg!!

Så nå har jeg TB tubeless på et av hjulsettene for grusrittene. Hva det blir på Trysilrittet er jo en annen ting, her kan det fort bli RoRo 27.5 x 2.25 Evo Tubeless.
På TSR blir nok sykkelen satt opp med tubeless X King 27.5 x 2.4 ProTection eller RaceSport (ikke bestemt meg enda for hvem av disse jeg skal kjøpe). Noen som har erfaring med disse dekkene?
Jeg satt opp sykkelene tubeless med det nye Trail King 27.5 x 2.4 ProTection i helgen, og det sitter så utrolig godt på våte steiner og røtter og gir god stabilitet på utfordrene stipartier, og rullemotstanden er relativ lav. Absolutt å anbefale!!