Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hard Rocx Cambrium VI 98'

Hard Rocx Cambrium VI 98' #1755427 12/03/2014 13:03
H
heaust Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
H
Jeg har funnet en oransje sykkel, altså ovennevnte. Det jeg lurer på er om noen har prøvd på en slik "nitanium"(les: stål med en promille av titan og noe annet grums) ramme, å sveise/feste fast noe man kan feste skivebremser på? poenget er at jeg har meget lyst til å sette på 27,5 " hjul, hvis mulig. Evt om det finnes en måte å forlenge felgbremsene på?
Fremme er det selvfølgelig intet problem da jeg tenker at jeg må finne en ny demper. Er det noe problem å ha en demper med lengre vandring en den tidligere? vil den da bli høyere i front eller er det mulig å justere slikt?
Er definitivt aller lettest å bare beholde 26" størrelsen, men jeg har lyst å utelukke alle muligheter først.

Mange spørsmål og helt usammenhengende tekst, men håper noen kan hjelpe.

p.s. Alle innlegg som omhandler skrivefeil, "visste du ikke det" eller andre bessewisser-fakter, mottas med dypt hat og mulig verbal voldtekt!

Re: Hard Rocx Cambrium VI 98' [Re: heaust] #1755469 12/03/2014 14:06
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det blir mye jobb å bygge om på den måten. Gjør man det selv koster det tid, kan man ikke gjøre det selv så koster det oftest penger.

Rammer idag koster en slikk og ingenting. Er lett å finne egnet moderne 650 ramme på ebay eller andre steder. Jeg ville kanskje gått for slikt istedefor dramatisk ombygging, og beholdt niti-rammen for 26 og felgbrems.

Moderator  support