Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Titanramme fra ebay

Titanramme fra ebay #1755420 12/03/2014 12:41
Penn&Papir Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Noen som har noen erfaring med titanrammer fra ebay?
Tenkte f. eks denne:
http://m.ebay.com/itm?itemId=280747294066

I det heletatt, erfaringer med titanrammer generelt?

Re: Titanramme fra ebay [Re: Penn&Papir] #1755495 12/03/2014 14:42
Penn&Papir Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Eventuelle tips til andre rammer mottas også med takk. Skal bygge en comfort/commuter sykkel med racerstyre.

Re: Titanramme fra ebay [Re: Penn&Papir] #1755510 12/03/2014 15:55
perbl Offline
More than words
More than words
For commuting tror jeg nok jeg ville valgt noe med skivefester av mer CX-type enn den du har linka til.

Personlig representerer titan for meg noe man vil ha i mange år, så jeg ville sett på de mer velkjente typene og lagt penger i noe ala Lynskey og On-One av de "rimeligere" titanrammene. Evt gå all in og bestille en Moots hvis penger ikke er noe hinder.

F.eks noe sånt: http://www.chainreactioncycles.com/no/en...14/rp-prod86278

Personlig erfaring har jeg dårlig med, dette er kun mine ukvalifiserte meninger som gjerdesitter uten annen erfaring enn alu og stål ICON_SMILE

Redigert av perbl; 12/03/2014 15:55.

Per B.
Re: Titanramme fra ebay [Re: Penn&Papir] #1755524 12/03/2014 16:52
Penn&Papir Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Synsing og meninger mottas også med takk!

Hadde i utgangspunktet sett for meg felgbrems, men skivebrems er ikke usannsynlig. Sykkelens bruksområde er til/fra jobb og skole i sommermånedene, så klaring mtp. piggdekk er ikke et tema.

Penger er ikke nødvendigvis et hinder. Men tar man hensyn til at sykkelen kan komme til å stå låst ute på sykkelparkering noen ganger, er det ikke et ønske at den skal koste skjorta.

Grunnen til at jeg ønsker titan, er at jeg aldri har prøvd det, og er rett og slett nysgjerrig.

Det går jo snart mot sommer (hvertfall her i Trøndelag), så det er mulig det kommer en byggetråd i løpet av kort tid hvis jeg finner passende ramme.

Re: Titanramme fra ebay [Re: Penn&Papir] #1755539 12/03/2014 17:41
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Penn&Papir
Synsing og meninger mottas også med takk!

Hadde i utgangspunktet sett for meg felgbrems, men skivebrems er ikke usannsynlig. Sykkelens bruksområde er til/fra jobb og skole i sommermånedene, så klaring mtp. piggdekk er ikke et tema.

Penger er ikke nødvendigvis et hinder. Men tar man hensyn til at sykkelen kan komme til å stå låst ute på sykkelparkering noen ganger, er det ikke et ønske at den skal koste skjorta.

Grunnen til at jeg ønsker titan, er at jeg aldri har prøvd det, og er rett og slett nysgjerrig.

Det går jo snart mot sommer (hvertfall her i Trøndelag), så det er mulig det kommer en byggetråd i løpet av kort tid hvis jeg finner passende ramme.

Når du sier til og fra skole, håper jeg du ikke tenker å etterlate en titanhoi oppe ved områder som utendørsstativene på Gløs. I såfall kan du like gjerne gi sykkelen til meg som har adgang til innelåst parkeringskjeller her på Øya først som sist, så sparer du deg den ubehagelige overraskelsen når sykkelen vil bli stjålet ICON_SMILE

Jeg ville definitivt bygd en dedikert commuter til skoleturene, og heller spare titansykkelen til godturer, med mindre du har adgang til et noenlunde skjermet område å parkere den på.

Redigert av perbl; 12/03/2014 17:45.

Per B.
Re: Titanramme fra ebay [Re: perbl] #1755563 12/03/2014 18:40
Penn&Papir Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: perbl

Når du sier til og fra skole, håper jeg du ikke tenker å etterlate en titanhoi oppe ved områder som utendørsstativene på Gløs. I såfall kan du like gjerne gi sykkelen til meg som har adgang til innelåst parkeringskjeller her på Øya først som sist, så sparer du deg den ubehagelige overraskelsen når sykkelen vil bli stjålet ICON_SMILE

Jeg ville definitivt bygd en dedikert commuter til skoleturene, og heller spare titansykkelen til godturer, med mindre du har adgang til et noenlunde skjermet område å parkere den på.

har faktisk parkering i sykkelkjelleren på øya :-)

Re: Titanramme fra ebay [Re: Penn&Papir] #1755700 13/03/2014 08:12
perbl Offline
More than words
More than words
Aha, da står den i det minste litt tryggere, sjøl om det ikke er noen garanti for at uønskede elementer ikke kan stå alene og skjære ivei med vinkelsliper der nede midt på dagen.

Her er en annen jeg kunne vurdert hadde jeg vært i din situasjon:
http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOTIPFCC/on-one-ti-pickenflick-cyclocross-frameset

Redigert av perbl; 13/03/2014 08:14.

Per B.
Re: Titanramme fra ebay [Re: perbl] #1755726 13/03/2014 09:03
Penn&Papir Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: perbl
Aha, da står den i det minste litt tryggere, sjøl om det ikke er noen garanti for at uønskede elementer ikke kan stå alene og skjære ivei med vinkelsliper der nede midt på dagen.

Her er en annen jeg kunne vurdert hadde jeg vært i din situasjon:
http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOTIPFCC/on-one-ti-pickenflick-cyclocross-frameset

Den er vel ikke nødvendigvis heelt trygg i sykkelkjelleren heller, men med en kraftig lås, føler jeg meg trygg.

den ramma du linker til trenger ikke nødvendigvis å være så dummen, liker geometrien. Jeg kunne likevel tenkt meg å bruke landeveiskrank på sykkelen, On-One kan se ut som om den er beregnet for terrengkrank. kan strekke meg til 8000-9000 + mva for ramme

Redigert av Penn&Papir; 13/03/2014 09:05.
Re: Titanramme fra ebay [Re: Penn&Papir] #1756070 13/03/2014 20:41
Penn&Papir Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Ingen som har noen erfaringer å dele?
Jeg har innsett at jeg kanskje blir nødt til å legge noen flere lapper i prosjektet enn først antatt. Hovedprioriteten er å få en kul og fet sykkel som fungerer til hverdagsbruk.

Moderator  support