Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Service på, og erfaring med, Suunto Ambit

Service på, og erfaring med, Suunto Ambit #1753819 08/03/2014 18:39
T
TG1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Vurdere å gå til anskaffelse av en Suunto Ambit (versjon 1) klokke.
For det først noe som har kommentarer/erfaringer til denne klokken. Skal brukes til sykkel, løping, langrenn og som hverdagsklokke. Vurdere den opp mot Polar RC3 gps...

For det andre hvordan er det med service på Suunto klokker? Har søkt litt på nettet, men fikker ikke et godt svar. Polar, som jeg har fra før, er det jo enkelt å ta service på.

Redigert av TG1; 08/03/2014 18:39.
Re: Service på, og erfaring med, Suunto Ambit [Re: TG1] #1753988 09/03/2014 10:15
G
GustavP Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Service? Jeg skjønner ikke hva du mener. Jeg har aldri åpnet opp en GPS klokke for å ta service på den.

Jeg hadde Suunto Ambit2. Det er nok beste klokken på markedet hvis du ønsker en klokke både for tur (lang batteritid) og trening (Ambit1 har jeg ikke prøvd). En utrulig bra klokke på alle måter utenom at jeg hadde problemer når jeg skulle laste opp øktene til PC. Det var frustrerende. Jeg fikk masse hjelp fra Suunto Support, de fikk loggene fra min PC og gav detaljerte beskrivelser på hvordan jeg skulle fikse problemene. Jeg har egentlig ikke noe å utsette på support utenom at det ikke hjalp ICON_TONGUE

Uansett så hadde jeg kjøpt klokken på Komplett.no så jeg fikk reklamert den og fikk alle penger tilbake etter 6 mån bruk. Komplett.no var kjempeenkle å ha å gjøre med.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, jeg ønsker en GPS klokke men jeg har hørt at Garmin Fenix og har litt problemer med syncing så jeg vet ikke hvis jeg våger kjøpe en Fenix (eller Fenix2).

(De selger Fenix for 2000kr på XXl nå)

Edit: Hvis du ikke er avhengig av turfunksjonene som lang batteritid, trackback, barometer osv så er nok ikke Ambiten den beste. Til en ren treningsklokke er kanskje Garmin 910XT eller Polar best

Redigert av GustavP; 09/03/2014 10:53.
Re: Service på, og erfaring med, Suunto Ambit [Re: TG1] #1753994 09/03/2014 10:29
E
erlendisme Offline
Besatt
Besatt
E
Jeg digger Polarklokka mi. Kanskje ikke like praktisk som Garmin hvis du er avhengig av Strava. Veldig mye klokke for pengene i hvert fall!

Du ække voksn før du tør å være barnslig, gammelt jungelord

Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine, Cannondale Topstone, Orbea Oiz M10

Sport1 Røyken CyclingTeam
Re: Service på, og erfaring med, Suunto Ambit [Re: TG1] #1754019 09/03/2014 12:32
T
TG1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Takk for svar. Med service tenker jeg på: hvor sender jeg klokken dersom noe er galt med den. For antall ganger jeg har sendt inn mine polarklokker på grunn av batteribytte, bytte av skjerm , en knapp som ikke lengre virker osv. har jeg miste telling på... Hvor sender jeg så en Suunto klokke? Det var dette jeg lurte på.. Men forhåpentligvis slipper jeg å sende inn Ambit eller Ambit 2 like mage ganger som mine polar klokker...

Re: Service på, og erfaring med, Suunto Ambit [Re: TG1] #1754945 11/03/2014 11:24
J
j.bruu Offline
Entusiast
Entusiast
J
Har Suunto Ambit 2S.

Ypperlig til alt du vil bruke den til.

I Gps mapping bruk kan du stille den såpas detaljert at batteriet går tomt etter 8 timer eller mindre.
Dette kan du justere på å få den til å vare i 2 døgn også.
Du lader klokka med usb kabelen.
(ikke batteribytte her)
Den nye klokka som heter Sapphire har enda lengre batteritid før du må lade den.

Moderator  support