10% er bare tull. Halve Sky troppen var i ekstase da de først så at watten spratt opp med 20-30 watt, men stemningen havnet fort tilbake på bakkenivå igjen da de ikke syklet ett sekund fortere enn vanlig i de lokale testbakkene. Bare noen få av rytterne behold Osymetric ringene etter det.
10% kommer som nevnt allerede to ganger her fra at SRM-krankene antar en konstant vinkelhastighet når de regner seg tilbake fra tøyninger til effekt. For runde drev er dette godt nok, men for ovaliserte så fører denne algoritmen til en inflatering av effektverdiene.
For eget vedkommende føles ovaliserte ringer både effektivt og mykt, og jeg kommer til å fortsette med de så sant jeg får alt av girskift til å fungere optimalt. Litt styrete er det jo å måtte space ut framgiret bakover, riktig nok.
Et annet moment er at det, i alle fall i starten, kan være litt tilvenning når man skifter mellom ovaliserte og runde drev. For meg arter dette seg som litt sårhet i hamstring når jeg sykler med de runde, men problemene avtar om jeg bytter oftere (i.e. det er tyngre å sykle på CX med runde drev hvis jeg utelukkende har syklet på ovaliserte i en måned enn hvis jeg har byttet litt fram og tilbake).
Foreløpig utseende med styre, hendler, stem, bak- og fremgir!
Boltene på krankdreva var så tørre og harde at de slo gnister da jeg prøvde å løsne de (helt sant)! 3 av 4 løsnet - den 4. ble nesten rundet - så da må det bores opp og kjøpes nye bolter. æsj
Og ja, jeg byttet ut BigBoss-stativet med noe litt mer "proft"
Kabeltrekking i ny ramme var lett som en kakebit (iallefall med alle guide-hylser som Giant hadde puttet inni :)) Det vriene var å kutte wire-hylsene i rett lengde - men "mål to ganger - kutt 1 gang".
Styrehendler montert i henhold til ParkTools anvisning.
Da mangler det bare å kappe styrerøret (noe jeg har utsatt og utsatt) og justere gir og bremser!
Jeg la ny styretape i går, før jeg skulle ut på tur med Dag Otto og Spinn Sandefjord. Det måtte selvfølgelig bli rosa tape, med tanke på Giroens sisteuke og Stelvio i dag!