Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trenger hjelp til valg av sykkel :)

Trenger hjelp til valg av sykkel :) #1753110 06/03/2014 21:31
jarlemann Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Heisann. Var innom de lokale sykkelbutikkene i dag og kikka gjennom det de hadde av overliggere. Jeg sykler for det meste sti. Har en hardtail i dag, og er for så vidt fornøyd med det, men har tenkt på en fulldempet sykkel. Veier (snart) 80kg og er 190 høy.
Det står mellom to sykler:

Nakamura grade 5. Satt ned fra 15 til 9,5 lapp. x0 frem/bak/shiftere, men en dempegaffel som jeg har lest tåler alt for lite vekt for meg (manitou minute expert). Var liksom ikke så sugen på å handle ny sykkel og så bestille ny fjør for å passe til min vekt.

Diamant apex s1(!) som var nedsatt fra 60 lapper til 18.
Jeg blei sugen på den apexen for å si det mildt, men er usikker. Dette er jo en rittfulldemper. Vil det si den egner seg dårlig til sti? Er bekymret for om jeg hadde turt å ta en så grisedyr sykkel med på røffe stiturer i det hele tatt ICON_SMILE

Hadde dere valgt noen av disse, eller ser jeg på feil sykler? Var innom xxl og, men de hadde ikke fått inn noen av de nye syklene enda.

Re: Trenger hjelp til valg av sykkel :) [Re: jarlemann] #1753132 06/03/2014 21:51
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Til stisykling hadde jeg sett på en fulldemper for 'mer fart over ulendt terreng.'

http://www.kjellsykkel.no/2013-terrengsy...er-29er-alloy-3

http://www.kjellsykkel.no/2013-terrengsykler/trek/trek-rumblefish

Noe i den duren ICON_SMILE

Re: Trenger hjelp til valg av sykkel :) [Re: vehe] #1753144 06/03/2014 22:05
jarlemann Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Når jeg sier mest stisykling, så er det vel egentlig det jeg ønsker å gjøre mest, men i realiteten ser det vel litt annerledes ut siden jeg sjelden finner gode stier. Hvis jeg hadde kunne valgt så hadde jeg sykla mest sti, og når jeg blir kjent nok i området så blir det nok slik også ICON_SMILE
Men en rittfulldemper er altså ikke noe greit å bruke til sti? Er ikke 18lapper en 'for god pris' på den sykkelen til å ikke handle?

Redigert av jarlemann; 06/03/2014 22:06.

Moderator  support