Jeg tror jeg skal kjøpe nytt sete til min racer før asfalten er tørr og renset for grus. Sadelen jeg ser på er da en variant av Selle SMP, så da lurer jeg på om noen har erfaringer med disse. Litt nysgjerrig på hvordan de fungerer ift. et vanlig sete. For de som ikke vet har setene en veldig særegen form, feks.
dette på bikeshop. Som til og med er testet
her. Dette syns jeg er dyrt nok for et sete så det gjør ikke noe om noen kan gå god for en billigere variant med samme form.
Grunnen til at jeg er blitt nysgjerrig på Selle SMP er såklart formen. Jeg merket mot slutten av forrige sesong noe bivirkninger etter å ha tråkket rundt på Caad 10 med Prologo Kappa sadel. Skal ikke lage dette til noe lommelegen-forum, men det er ikke noe stas å være nummen i staken. Selv om det går over av seg selv. Men ettersom jeg da var nybegynner på racer og skal sykle enda flere mil i år vil jeg gjøre det jeg kan for å unngå slike plager. Jeg endret vinkel på setet da jeg merket plagene, for den var nok feil justert. Jeg skal også bli flinkere til å stå og tråkke og justere mer på stittestilling. Slike ting er helt sikkert viktig, men jeg vil tro det er mye å hente med et slik delt sete også.
Erfaringer med delte seter?