Først: Tusen takk til alle som har ryddet stier i bymarka!
Har nylig kjøpt meg en god sykkel og har nå prøvd meg endel i marka.
Kan melde om at Korketrekkeren fortsatt har noe snø i seg og bør få tørke opp litt, samme gjelder deler av Klokkeren. Alle tre Snaker er fine imo. (NB! Jeg baserer disse navnene på det fantastiske kartet på http://osm.reitstoen.com)
Jeg har også prøvd meg litt rundt Geitfjellet, og Bringebærstien var veldig fin!
Jeg vil rette en stor takk til dette forumet og alle som har gjort ingangen til stisykling i bymarka så utrolig enkelt og gøy!
Er det noen som har lyst å anbefale meg sin favorittsti i marka? Jeg er fortsatt veldig i "gjøre meg kjent"-stadiet.
I Estenstadmarka er det også en del fine stier. Blant annet Hylla og Skogstiene, ned fra Estenstadhytta.
I Estenstadmarka kan jeg anbefale: * "Skogstien", hele veien fra Estenstadhytta til Bekken P-plass. NB, kun egnet på lite trafikkerte tidspunkter. Lørdag formiddag og søndag formiddag er altså helt uegnet. * Stokkåsen/"Nye Stokkåsen" fra Estenstadhytta og helt ned til Stokkanhaugen/evt Fortunalia. * Alle stiene på Tomsetåsen. * Fint å avslutte med å sykle over Steinåsen.
På Vikåsen, nord for Estenstadmarka: * "Olderdalen", fra Fortunalia ned mot boligfeltet nede i Olderdalen. Ca 3 km flytsti? * Konkurranseløypa ved Markaplassen, i nordøstenden av Vikåsen. Flott oppbygd rundløype på ca 1,8 km. Bl.a. med et par hopp og doserte svinger.
Og: Jeg sykla Reppesåsen i dag for første gang. Helt super sti som anbefales! Tørt og fint! Jeg trodde dette skulle være mye myr og gjørme, men det ble en svært positiv overraskelse. Kun 20 m myr totalt.
Sykla over Stokkåsen i ettermiddag. Mulig det er nevnt tidligere, men der er det bygd et stort "gap" og en del andre elementer. Greit nok det. Men i tillegg henger det en kamerawire som på slutten er såpass lav at man bør være litt obs når man tar elementet etter gapet.
så også den wiren på søndag, veldig plutselig for øvrig, tok gap`et og hekta nesten i wiren når jeg var i lufta, skvatt litt der, dyttet den litt til sides å prøvde igjen, da var det bedre men merket ikke noe til den på elementet etter, kanskje den er blitt flyttet på igjen
Sykla ein tur ut til Olavsspranget via Lykkjestien å tilbake via Gammelstien å Garnisonen. Både Gammelstien og Garnisonen er i særdeles bra stand no! Topp 17.Mai tur
Bra kombo gammelsti og garnison. Noen som kjenner til forholdene rundt gråkallen? Passer godt før gammelstien på en søndag som sikkert blir ganske befolket i marka.
Vi sykla Gråkallstien tur/retur igår for deretter å sykle ned Henriksåsen og langs Skjelbreia. Bra tur, litt folk på Gråkallstien men møtte berre på ein person ned Henriksåsen så ganske heldig med den for å vere midt på dagen.
Bra kombo gammelsti og garnison. Noen som kjenner til forholdene rundt gråkallen? Passer godt før gammelstien på en søndag som sikkert blir ganske befolket i marka.
Sykla alle disse tre i går, kombinert med en tur utpå St. Olavsspranget.
Noe vått rundt gråkallen, men alt er sykkelbart, uten problem. Med tanke på at vi bare er i midten av Mai er det kanonforhold akkurat nå, selv med nedbøren fra 16-17. mai er det helt flott.
Flotte stier i marka for øyeblikket! Er det noen som har et navn på den stien som knytter slutten av bringebærdesserten sammen med stien opp til våttakammen? Cruxet som ligger litt før man kommer inn på våttakammen-stien er sjukt artig og er litt tricky å sykle i sin helhet. Trangt og 15 meter (nesten) rett ned på høyresiden. Jeg og en kompis hadde en liten økt på dette cruxet i går og begge satte det! Har noen et navn på cruxet?
Flotte stier i marka for øyeblikket! Er det noen som har et navn på den stien som knytter slutten av bringebærdesserten sammen med stien opp til våttakammen? Cruxet som ligger litt før man kommer inn på våttakammen-stien er sjukt artig og er litt tricky å sykle i sin helhet. Trangt og 15 meter (nesten) rett ned på høyresiden. Jeg og en kompis hadde en liten økt på dette cruxet i går og begge satte det! Har noen et navn på cruxet?
Imponerende å ta den der. Tror omtrent ingen sykler den stien, men den er faktisk veldig fin. Jeg har droppa å prøve det krukset pga de 15 meterne ned på siden og bare rusla forbi :-D
Kudos for å ta tatt den!
Dere får også æren av å gi krukset et navn, kanskje også stien?
Noen som har kjørt Udbye-løypa de siste par dagene? Er det fremdeles veldig vått der, eller har det tatt seg opp? Vurderer å kombinere den med gråkallstien senere i kveld.
Estenstadmarka i går: - Øvre Nøkken har en del større vindfall - Nystien fra Lomtjønna til Nedre Hylla har ett vindfall.
ØN er fri. Nedre er også knall. Videre fra ØN og innover langsmed Lomtjønna er også ok. Samt Stokkåsen øst. Veggen er kjørbar hele veien. Nystien fra Lomtjønna -> Hylla kan døpes Eventyrstien (etter tips).
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Noen som har kjørt Udbye-løypa de siste par dagene? Er det fremdeles veldig vått der, eller har det tatt seg opp? Vurderer å kombinere den med gråkallstien senere i kveld.
Syklet Udbye idag, veldig fin, bare en eller to gjørmehull midt på. Gråkallen var super idag, jeg klarte å sette Gråkallskrenten uten fotisett for første gangen. Det blir nok ikke bedre forhold der enn det er nå!
Tenkte jeg skulle prøve meg den i går, men oppdaget raskt at jeg hadde små valpetestikler. Ble til at jeg trillet sykkelen pent ned den første kneika, og brukte beinet til å lirke meg bortover på sykkelsetet på den siste skrå biten.
Sitat: Brad
Sitat: Bananagent
Syklet Udbye idag, veldig fin, bare en eller to gjørmehull midt på. Gråkallen var super idag, jeg klarte å sette Gråkallskrenten uten fotisett for første gangen. Det blir nok ikke bedre forhold der enn det er nå!
Da må nesten jeg skvise inn en tur ned der snart, før det tyngste regnet kommer! Blitt sene dager på skolen, så da har det blitt til at jeg har holdt meg rundt Bæra og Geitfjellet.
Jeg ser over til Vassfjellet fra kontorvinduet, det er fremdeles synlige snøflekker. Sannsynligvis er det noen store snøfonner i søkkene langs ryggen, så ikke forvent stor flyt (om man kommer opp grusveien fra Kvål). Stiene straks man kommer ned til skogen igjen er det sikkert bra.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Kan rapportere om helt nydelige forhold på Vassfjellet nå. Så tørrt som jeg har sett det noen gang (uten barfrost...). 'Desserten' var sagolik idag, var lenge sen jeg har haft så gøy på en sykkel
Møtte førresten en hyggelig gjeng stisyklister på vei ned og forsøkte gi veileding til desserten; håper dere fant stien!
Kan rapportere om helt nydelige forhold på Vassfjellet nå. Så tørrt som jeg har sett det noen gang (uten barfrost...). 'Desserten' var sagolik idag, var lenge sen jeg har haft så gøy på en sykkel
Møtte førresten en hyggelig gjeng stisyklister på vei ned og forsøkte gi veileding til desserten; håper dere fant stien!
Lurer på om det her betyr at Udbyeløypa er over&ut når bygginga av det nye skianlegget begynner (om det blir vedtatt i bystyret)...Ser slik ut på grafikken i alle fall